recruitment guide background

Kim jest Doradca Klienta WeNet? Dowiedz się, czy to stanowisko dla Ciebie

Kim jest Doradca Klienta WeNet? Dowiedz się, czy to stanowisko dla Ciebie

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorców dba o obecność w Internecie, aby promować i wzmacniać swój biznes. Wielu z nich korzysta z usług profesjonalistów, którzy doradzają i skutecznie wdrażają odpowiednie rozwiązania. Pomoc oferują im Doradcy Klienta, którzy na pierwszym miejscu stawiają potrzeby swojego odbiorcy. Zastanawiasz się, czym dokładnie zajmuje się Doradca Klienta i jakie cechy powinny wyróżniać osobę na tym stanowisku? Odpowiadamy poniżej. Sprawdź, czy to odpowiedni zawód dla Ciebie.

Doradca Klienta WeNet – kto to taki?

Doradca Klienta to osoba, która ma bezpośredni kontakt z klientem. W skrócie, jego zadaniem jest prezentowanie naszej oferty, a więc udzielanie informacji i porad na jej temat. Doradca kontaktuje się z zainteresowanym potencjalnym odbiorcą i rozmawia z nim o dostępnych usługach. Pomaga mu wybrać najlepsze rozwiązanie dopasowane do potrzeb jego biznesu.

Osoba na tym stanowisku nie tylko zajmuje się sprzedażą i stara się pozyskać nowych klientów, ale też dba o budowanie z nimi odpowiednich relacji. Doradca Klienta reprezentuje firmę i odpowiada za nawiązywanie pozytywnych kontaktów z odbiorcami. Co jeszcze należy do jego zadań? O tym przeczytasz poniżej.

Czym zajmuje się Doradca Klienta?

Zastanawiasz się, jaki jest zakres obowiązków Doradcy Klienta WeNet? Otóż osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem przede wszystkim:

  • bada potrzeby potencjalnego klienta, dokładnie go wysłuchuje, poznaje jego problemy i oczekiwania,
  • oferuje narzędzia, które rozwiążą problemy klienta, dopasowuje indywidualną ofertę, spełniającą wymagania danego biznesu i branży,
  • prezentuje ofertę, dostarcza informacji o produktach i usługach, odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości,
  • stara się zdobyć zaufanie klienta, stawia jego potrzeby na pierwszym miejscu,
  • pozyskuje nowych klientów,
  • buduje długotrwałe relacje z klientami, umacnia więzi i robi wszystko, by utrzymać lojalnego klienta,
  • inicjuje kontakt i z zaangażowaniem podchodzi do każdego klienta,
  • realizuje plany sprzedażowe,
  • reprezentuje firmę i buduje jej pozytywny wizerunek.

Jakie umiejętności powinien mieć dobry Doradca Klienta?

Każdy pracownik firmy jest inny i jest to duży plus, gdyż w ten sposób tworzy się zespół złożony z różnych osobowości, które wzajemnie się uzupełniają. Jednak zawsze na konkretnych stanowiskach wymagane jest posiadanie pewnych cech i umiejętności, które sprawią, że dana osoba idealnie sprawdzi się w danym zawodzie. Czego oczekujemy od Doradcy Klienta? Jaka powinna być osoba na tym stanowisku?

Dobry Doradca Klienta stara się jak najlepiej zrozumieć swojego odbiorcę i dopasować do niego jak najlepszą ofertę. Dąży do zadowolenia klienta oraz zaspokojenia jego wszystkich potrzeb i oczekiwań. Potrafi przyciągnąć uwagę i zbudować wiarygodność w oczach swoich odbiorców. Dlatego właśnie Doradca Klienta WeNet powinien:

  • być otwarty na drugiego człowieka i potrafić z nim rozmawiać,
  • mieć wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne, wyrażać się w sposób jasny i zrozumiały,
  • wykazywać się empatią i zrozumieniem,
  • mieć pozytywne nastawienie do ludzi i łatwo nawiązywać kontakty,
  • być cierpliwy, opanowany i odporny na stres,
  • cechować się wysoką kulturą osobistą,
  • mieć umiejętności sprzedażowe i znać techniki negocjacyjne.

Doradca Klienta WeNet potrafi posługiwać się językiem korzyści i w prosty sposób przekazywać klientowi, co konkretnie zyska, jeśli zdecyduje się skorzystać z oferty. W komunikacji unika technicznej terminologii, robi wszystko, aby klient go zrozumiał.

Pamiętaj też, że Doradca Klienta musi doskonale znać ofertę firmy, którą reprezentuje. Nie może bowiem dojść do sytuacji, w której klient zadaje pytanie, na które Doradca nie potrafi od razu odpowiedzieć. To dlatego w WeNet zawsze dokładnie szkolimy swoich pracowników i dbamy o ich rozwój.

Zostań Doradcą Klienta WeNet

W WeNet wspieramy przedsiębiorców, pomagamy rozwijać ich firmy w Internecie i zwiększać sprzedaż. Chcemy robić to dobrze, dlatego stawiamy na indywidualne podejście i zawsze staramy się jak najlepiej poznać działalność naszych klientów. Najważniejszy jest dla nas właśnie nasz klient i jego potrzeby. Nasi Doradcy Internetowi oferują produkty, które dokładnie spełniają wymagania i oczekiwania danego klienta. Dzięki temu przyczyniamy się do sukcesów polskich przedsiębiorców i ogromnie się z nich cieszymy.

Działamy na rynku już od 30 lat i zatrudniamy ponad 1000 ekspertów w całej Polsce. Z naszych usług korzysta już 50 tys. małych i średnich przedsiębiorców. Chcesz zostać Doradcą Internetowym i zdobyć nowy, atrakcyjny zawód? Aplikuj

Przeczytaj także...