recruitment guide background

Kto to jest copywriter? Sprawdź, czy to idealne stanowisko dla Ciebie

Kto to jest copywriter? Sprawdź, czy to idealne stanowisko dla Ciebie

Content marketing, czyli marketing treści, to świetny sposób na kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa i promowanie firmowej oferty. Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie działań contentowych. W tym celu właściciele biznesów zatrudniają sprawdzonych specjalistów, którzy zajmują się tworzeniem treści. Zastanawiasz się, czy to dobry zawód dla Ciebie? Przeczytaj, kim jest i co robi copywriter. Sprawdź, jakie musisz mieć cechy i umiejętności, aby móc pisać teksty do Internetu.

Kim jest i czym zajmuje się copywriter?

Copywriter to osoba, zajmująca się tworzeniem tekstów, które są wykorzystywane głównie w celach marketingowych. Zadaniem copywritera jest dotarcie do odpowiedniego odbiorcy, przemówienie do niego dobrze dopasowanym językiem, wzbudzenie w nim zainteresowania i zachęcenie do podjęcia konkretnego działania, którym może być np. przejście na stronę WWW, dokonanie zakupu, zapis do newslettera itd.

Jakie teksty pisze copywriter? Otóż m.in.:

  • teksty na strony WWW,
  • artykuły eksperckie,
  • wpisy na firmowego bloga,
  • opisy produktów oraz usług,
  • hasła i teksty reklamowe,
  • teksty na różnego rodzaju zaplecza,
  • artykuły sponsorowane,
  • teksty PR-owe,
  • teksty na banery,
  • treści newsletterów,
  • teksty na potrzeby publikacji w mediach społecznościowych itd.

Copywriting to umiejętność pisania tekstów, które są przede wszystkim interesujące, perswazyjne, unikalne, merytoryczne i wysokiej jakości. Wbrew pozorom stworzenie tekstu, który zaciekawi i zaangażuje odbiorcę oraz dobrze spełni swoją funkcję, wcale nie jest takie łatwe. To dlatego dobry copywriter musi mieć pewne określone cechy, które zagwarantują, że idealnie sprawdzi się w tym właśnie zawodzie.

Jakie umiejętności trzeba mieć na stanowisku copywritera?

Jedną z kluczowych umiejętności każdego copywritera jest tzw. ,,lekkie pióro’’. Pisanie przychodzi Ci z łatwością i możesz pochwalić się doskonałą znajomością gramatyki i ortografii? Świetnie! Czy to jednak wystarczy? Odpowiedź brzmi: nie do końca. Jeśli chcesz tworzyć treści do Internetu, musisz potrafić dobrać język i styl wypowiedzi do odpowiedniej grupy docelowej, a także do kanału, na który piszesz. Powinieneś też wiedzieć, w jaki sposób tworzyć teksty sprzedażowe oraz znać podstawowe techniki perswazyjne i skutecznie wykorzystywać je we własnych tekstach.

Pamiętaj, że copywriter bardzo często pisze treści z różnych branż i dziedzin życia. Pracodawcy wymagają zatem od niego również umiejętności robienia dobrego researchu, czyli wyszukiwania w sieci informacji i danych na każdy temat. Osoba na tym stanowisku zazwyczaj współpracuje z działem marketingu, pomaga przygotowywać strategię komunikacji oraz dba o spójny i harmonijny przekaz informacji o firmie lub marce. To dlatego, jeśli chcesz być copywriterem, marketing internetowy powinien być jednym z głównych obszarów Twoich zainteresowań.

Dobry copywriter, czyli jaki?

Warto jeszcze zaznaczyć, że wyróżnia się kilka różnych odmian zawodu copywritera. Dwa podstawowe z nich to:

  • content writer – osoba, która tworzy wysokiej jakości teksty na strony internetowe. Treści te m.in. pomagają firmie kreować obraz eksperta i wzmacniają pozytywny wizerunek danej marki,
  • SEO writer – pisze treści, których celem jest wypozycjonowanie strony WWW. Osoba ta zna zasady SEO, a jej teksty są dostosowane do aktualnych wymagań wyszukiwarki internetowej.

W niektórych agencjach marketingowych funkcje te pełni jednak ta sama osoba. Jest nią właśnie copywriter. Specjalista ten nie tylko tworzy wysokiej jakości treści, ale również wie, w jaki sposób je optymalizować i jakich fraz kluczowych ma używać.

Ponadto, copywriter potrafi korzystać z dostępnych narzędzi, służących np. do wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych. Zapamiętaj, że dobry twórca treści pisze zarówno z myślą o swoich czytelnikach, jak i robotach wyszukiwarki.

Podsumujmy: copywriter, który idealnie sprawdza się w swoim zawodzie to specjalista, który:

  • ma ,,lekkie pióro’’,
  • bez problemu posługuje się językiem korzyści,
  • zna i potrafi wykorzystywać techniki sprzedażowe,
  • fascynuje się marketingiem internetowym i nieobce są mu aktualne trendy,
  • potrafi pisać teksty, które są dostosowane do danej grupy odbiorców,
  • potrafi wpływać na swoich czytelników,
  • szybko znajduje informacje na każdy temat,
  • robiąc research, korzysta z różnych źródeł,
  • jest kreatywny i myśli nieszablonowo,
  • zna przynajmniej podstawowe zasady SEO,
  • jest rzetelny i pilnuje terminów, tworzy teksty na czas,
  • ma własne portfolio, które potwierdza jego umiejętności i doświadczenie.

Chcesz pracować jako copywriter? Nawiąż współpracę z WeNet

Przedstawione wyżej cechy przedstawiają obraz idealnej osoby na stanowisko copywritera. Jeśli jednak nie spełniasz któregoś z wymagań, to jeszcze nic straconego. Potrafisz i kochasz pisać, ale nie do końca jeszcze odnajdujesz się w świecie SEO? Marketing internetowy wciąż skrywa przed Tobą tajemnice? Nic nie szkodzi. Pamiętaj, że jeśli tylko zechcesz, to wszystkiego możesz się nauczyć. Musisz być jednak otwarty na rozwój.

WeNet już od lat skutecznie prowadzi działania z zakresu content marketingu. Przynoszą one naszym klientom bardzo wiele korzyści. Pozwalają skutecznie prezentować daną firmę, produkt czy usługę. Nasi specjaliści tworzą treści, takie jak np. merytoryczne artykuły eksperckie. Za ich pomocą kreują pozytywny wizerunek, przyciągają uwagę odbiorców, angażują ich i zdobywają ich zaufanie. Wartościowe treści podnoszą również pozycję danej firmy w Google.

Masz kreatywne pomysły i lekkie pióro? Może zawód copywritera to idealny wybór dla Ciebie? Aplikuj