Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

7 sposobów - jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

7 sposobów - jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
podcasts logo

Chcesz poprawić wyniki sprzedaży w swoim sklepie internetowy? Poznaj 7 rozwiązań, które sprawią, że zakupy w Twoim e-sklepie wejdą na wyższy poziom. Posłuchaj podcastu e-fektywna firma!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 00:53Jaka forma dostawy jest coraz popularniejsza?
  • 02:09Czy warto być ekologicznym przedsiębiorcą?
  • 03:20Jak wygodnie komunikować się z klientami?
  • 05:34Czy można sprzedawać towar, którego się nie ma?
  • 06:53Jak klienci szukają najniższych cen w Internecie?
  • 08:12Czy sklep internetowy może stać się aplikacją?
  • 09:18Czy warto sprzedawać na wirtualnym targowisku?

7 sposobów - jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Nie ma wątpliwości, że przez ostatnie dwa lata handel internetowy znacznie zyskał na popularności, a co za tym idzie – narzędzia i rozwiązania, które pozwalają sprzedawać w Internecie, również rozwinęły się lub po prostu stały się powszechne. W tym odcinku przedstawię 7 trendów e-commerce, które powinieneś znać i zastanowić się, czy warto wdrożyć je do swojego sklepu internetowego.

1. Paczkomaty, czyli wygoda

Pierwsze miejsce w tym zestawieniu trendów e-commerce zajmują paczkomaty.

Paczkomaty widzimy wszyscy, czy kupujemy, czy nie kupujemy w Internecie. Pojawiają się coraz częściej na ulicach naszych miast. Według badania Kantar w pierwszym kwartale 2021 roku już aż 89% konsumentów w Polsce wybierało właśnie paczkomaty jako formę dostawy.

  • Bez wątpienia jest to wygodna rzecz dla klientów, ponieważ mogą odbierać paczki przez całą dobę.

  • Jest to wygodne teraz dzięki aplikacjom, bo zamawiający mogą odbierać paczki zupełnie bezdotykowo. Wystarczy mieć naładowanego smartfona.

  • Ponadto jest to rozwiązanie ekologiczne, ponieważ kurier, który jedzie w jedno miejsce, zostawia tam wszystkie paczki, nie musi podjeżdżać do każdego klienta z osobna.

  • Klienci nie muszą specjalnie czekać na kuriera o umówionej godzinie.

Tak więc, jeśli masz sklep internetowy, zadbaj o to, żeby Twoi klienci mogli wybrać paczkomat jako formę dostawy.

Zamów budowę e-sklepu

2. Ekologia, czyli dbanie o wizerunek

Na drugim miejscu znajduje się trend, o którym już wspomniałem przy okazji paczkomatów, ten trend to ekologia.

Coraz więcej firm unika plastikowych opakowań, które szkodzą środowisku. Firmy starają się również logistykę rozpracowywać tak, żeby opierać ją na zrównoważonym transporcie, stawiają na opakowania biodegradowalne, na przykład na opakowania papierowe. Przekazują także fundusze na akcje ekologiczne.

Dlaczego jest to ważne dla firmy? Jest to ważne ze względów wizerunkowych, ponieważ bycie ekologicznym wzmacnia pozytywny wizerunek firmy. Również wzbudza zaufanie w wielu klientach, którzy starają się selekcjonować oferty firm i wybierać te, które wspierają ekologię. A poza tym – po prostu warto być EKO, żeby nie szkodzić środowisku.

e-commerce_v1

3. Czater, czyli komunikacja z klientem

Czater to narzędzie, które służy do szybkiego kontaktu klientów z Twoją firmą poprzez aplikację czat, który znajduje się na Twojej stronie internetowej, czy na stronie Twojego sklepu internetowego.

Jak pokazują statystyki, Czater to pożądane narzędzie w sklepie internetowym, ponieważ 77% kupujących deklaruje, że oczekuje kontaktu ze sprzedawcą lub konsultantem przed zakupem.

Dzięki Czaterowi klienci mają możliwość zapytania konsultanta o szczegóły dotyczące danego produktu. Czater wyświetla się na stronie WWW i zachęca do kontaktu.

Jakie jeszcze korzyści daje Czater?

  • Przedsiębiorcy, którzy korzystają z tego narzędzia, zauważają, że wzrasta ocena obsługi klienta,

  • że coraz częściej nawiązują długofalowe relacje z osobami, które kupują w ich sklepie internetowym.

  • Dzięki Czaterowi też wyróżniają się na tle konkurencji.

  • Ponadto Twoja wiedza na temat klientów znacznie wzrasta, ponieważ wiemy, o co oni pytają, czego oczekują lub co się użytkownikom nie podoba.

  • Dzięki Czaterowi zmniejsza się liczba e-maili, na które trzeba odpisać oraz telefonów ze standardowymi, najczęściej zadawanymi pytaniami.

4. Droppshipping, czyli logistyka w e-sklepie

Miejsce czwarte na naszej liście dotyczy dostaw, a konkretnie modelu logistycznego, który nazywa się dropshipping. Na czym polega ten model?

Jest to rozwiązanie, które polega na tym, że magazynowanie, kompletowanie i wysyłanie towaru powierzasz hurtowni. W związku z tym sam nie musisz posiadać produktów, które sprzedajesz i możesz działać właściwie z każdego miejsca na świecie.

Jest to o tyle ważne, że wielu przedsiębiorców – szczególnie początkujących – ma trudności z dobrą organizacją logistyki dropshipping. To też skuteczne rozwiązanie, jeśli posiadasz produkty pochodzące od zewnętrznych producentów, tj. nie wytwarzasz ich samodzielnie we własnym zakresie.

Jeśli korzystasz z modelu dropshipping, masz więcej czasu na promocję i reklamę w sieci. Jest to też dobre rozwiązanie dla Twoich klientów, ponieważ będą otrzymywać swoje przesyłki w wyznaczonym terminie.

5. Porównywarki cenowe, czyli patrz oczami klienta

Porównywarki cenowe powstały jakieś 5-6 lat temu. Dzięki nim klienci mogą sprawdzić cenę tego samego produktu w różnych sklepach internetowych. A co za tym idzie – po prostu nie przepłacają.

Serwisy, które dają możliwość porównywania cen, dają także możliwość wystawiania ocen i opinii, a nie jest tajemnicą, że internauci bardzo często sugerują się zdaniem innych internautów. To powoduje, że decydują się lub nie decydują na wybór danego sklepu internetowego.

W serwisach, które porównują ceny, królują takie branże jak: RTV i AGD, salony z telefonami komórkowymi, księgarnie, sklepy z płytami: z muzyką i filmami.

Porównywarki cenowe to też atut, który stawia wyżej handel internetowy nad handlem tradycyjnym (offline). Ponadto, jak pokazują badania, wyniki uzyskane w porównywarkach cenowych stanowią jeden z najważniejszych czynników wpływających na wybór danego e-sklepu.

6. Aplikacje mobilne, czyli uśmiech w stronę aktywnych

Trendem e-commerce, który na pewno będzie się umacniał, są aplikacje mobilne. Jak pokazują statystyki, do końca 2021 roku aż 73% użytkowników korzystało z telefonów komórkowych, żeby zrobić zakupy.

Dlatego Twój sklep internetowy powinien być responsywny, czyli przystosowany do różnych szerokości ekranu. Ale teraz też powinieneś pomyśleć nad własną aplikacją mobilną, która znacznie uprzyjemni zakupy Twoim klientom i będzie usprawniać proces zakupowy.

Aplikacje mobilne powinny wziąć pod uwagę szczególnie te firmy, które trafiają do młodych, aktywnych odbiorców, ponieważ właśnie to młodzi odbiorcy z „pokolenia Z” najchętniej korzystają z aplikacji mobilnych.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

7. Marketplace, czyli wirtualne targowisko

Ostatni z trendów e-commerce, któremu warto się przyjrzeć, jest wciąż na topie. Mowa tutaj o Marketplace. Marketplace (w Polsce nazywany też elektroniczną platformą sprzedażową) to po prostu strona internetowa, na której produkty mogą oferować różni sprzedawcy jednocześnie.

Jeśli chcielibyśmy to opisać obrazowo, moglibyśmy powiedzieć, że to takie wirtualne targowisko, gdzie spotyka się wielu sprzedawców z różnych branż.

Aby odnosić w takim miejscu sukcesy sprzedażowe, trzeba:

  • zbierać bardzo dobre opinie,

  • wyróżniać się szybkim czasem realizacji zamówienia,

  • szybko odpowiadać na pytania kupujących.

Strony typu Marketplace, czyli na przykład Allegro, to dobre miejsce dla początkujących przedsiębiorców, którzy jeszcze nie założyli sklepu internetowego.

Raczej jest to dodatkowy kanał niż główny kanał sprzedaży. Jeśli chodzi o korzyści, na pewno jest to szansa na zdobywanie większej liczby klientów, a dla konsumentów to po prostu miejsce, gdzie oferty są dostępne na jednej stronie.

Źródła: Kantar, Badanie CAWI, kwiecień 2021. WhosOn. Gemius. Raport e-commerce 2020.