Dlaczego warto być w katalogach firm?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że w Twojej branży prawdopodobnie nie brakuje konkurencji. Co więcej, są spore szanse na to, że wiele firm z Twojej branży pracuje już nad rozpoznawalnością marki i pozycjonowaniem biznesu w sieci. Jeśli Ty jeszcze tego nie robisz, to najwyższa pora zacząć. Sposobów na docieranie do potencjalnych klientów i budowania zaufania wśród odbiorców jest wiele, a jednym z nich jest bycie obecnym w internetowych katalogach firm. To właśnie im poświęcimy dzisiejszy podcast. Nie przedłużam więc i zapraszam do słuchania!
[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]
Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty szósty, w którym przyjrzymy się bliżej katalogom firm. Czym tak właściwie są? Które z nich warto brać pod uwagę? Na te pytania postaram się dzisiaj odpowiedzieć. Najbardziej jednak chciałbym skupić się na tym, dlaczego warto być w takich katalogach firm. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie dawka przydatnej wiedzy, dzięki której usprawnisz działania w firmie i zyskasz nowych klientów. Przejdźmy więc do rzeczy. Zapraszam!
Czym są katalogi firm?
Jak już wspominałem, dzisiejszy podcast chciałbym zacząć od przybliżenia Ci tego, czym tak właściwie są katalogi firm. Takie serwisy to miejsca, gdzie przedsiębiorcy mogą tworzyć wirtualne wizytówki swoich działalności, zwane też wizytówkami NAP. To skrót od angielskich słów Name, Address oraz Phone Number, czyli nazwy, adresu i numeru telefonu – inaczej podstawowych danych, które możesz umieścić właśnie w takiej wizytówce.
Jak prezentować firmę w katalogach firm?
Wiemy teraz, o czym dokładnie będziemy dzisiaj rozmawiać. Co jeszcze warto wiedzieć? Może porozmawiajmy chwilę o tym, jak prezentować firmę w katalogach firm. Serwisy tego typu oferują dużo więcej, niż mogłoby się wydawać.
Przykładowa wizytówka w katalogu firm składa się z podstawowych danych, czyli nazwy i adresu firmy, opisu działalności, danych kontaktowych, czy też odnośników do Social Mediów. Sporo? A to wciąż nie wszystko. W takiej wizytówce znajdziesz również galerię zdjęć, mapę z lokalizacją, komentarze i oceny klientów, a także artykuły eksperckie, słowa kluczowe związane z branżą oraz godzin otwarcia, w przypadku firm działających stacjonarnie. Bardzo dużo informacji, prawda?
Równie istotne, jak zawarcie wszystkich informacji o firmie, jest także znalezienie wartościowych katalogów oraz umiejętność prawidłowego przedstawienia tych danych. O konkretnych serwisach porozmawiamy za moment. Teraz chciałbym zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę, tworząc wizytówkę NAP swojego przedsiębiorstwa.
Przede wszystkim wczuj się w rolę swojego potencjalnego klienta. Co byłoby dla Ciebie istotne? Zadbaj o to, aby opis Twojej firmy był atrakcyjny, informacje aktualne, a zdjęcia wysokiej jakości. Nie zapominaj również o stosowaniu słów kluczowych i o tym, aby przedstawiać pełny opis swoich produktów lub usług. Równie istotne jest pozyskiwanie pozytywnych opinii na temat swojej firmy. Wszystkie te informacje mogą być przecież znaczące z perspektywy odbiorcy, prawda?
Zanim przejdziemy do omawiania tego, jakie katalogi firm warto znać, mam dla Ciebie jeszcze jedną ważną wskazówkę – pamiętaj, żeby we wszystkich swoich wizytówkach podawać takie same dane i je na bieżąco aktualizować. Zwiększa to wiarygodność w oczach klientów i ma wpływ na ocenę działalności przez Google.
Promuj swoją firmę
Jakie katalogi firm warto znać?
No dobrze, wiesz już czym są katalogi firm i jak należy prezentować w nich swoją firmę. Co dalej? Przede wszystkim musisz wiedzieć, jakie są ich rodzaje. Takie serwisy dzielimy na te płatne i bezpłatne, jeśli oczywiście rozpatrujemy je pod kątem opłat. Dodatkowo dzielą się one na katalogi ogólne i branżowe.
No dobrze, więc które serwisy warto wziąć pod uwagę? Przede wszystkim panoramafirm.pl. Dlaczego? Aż 7/10 osób kontaktuje się z przedsiębiorcami znalezionymi w katalogach marki WeNet, a PanoramaFirm jest jednym z nich. Robi wrażenie, prawda? A teraz przejdźmy dalej.
Katalog pkt.pl stanowi dla przedsiębiorców doskonałe miejsce umożliwiające nie tylko zwiększenie widoczności oferty wśród potencjalnych klientów, ale również promowanie strony i prowadzenie lokalnych kampanii.
Dodatkowo warto wspomnieć o serwisach takich jak Favore, AleRanking, czy też BiznesFinder. Obecność w każdym z nich będzie z pewnością bardzo pomocna w rozwijaniu swojego przedsiębiorstwa i docieraniu do nowych klientów.
A jeśli zastanawiasz się, co obecnie mówi się o Twojej firmie w sieci lub na przykład chcesz wiedzieć, czy dane Twojej firmy w Internecie są aktualne, możesz skorzystać z darmowego narzędzia spod szyldu WeNet, czyli Netskaner, dzięki któremu poznasz odpowiedzi na te i wiele innych pytań.
Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>
Dlaczego warto być w katalogach firm?
A teraz, tak jak zapowiadałem na początku, chciałbym odpowiedzieć na pytanie – dlaczego warto być w katalogach firm?
Po pierwsze, obecność w takich serwisach daje przede wszystkim możliwość dotarcia do nowych klientów, którzy korzystają z katalogów, aby odnaleźć konkretne firmy lub usługi. Jeśli więc zadbasz o to, aby Twoja firma miała swoje wizytówki w wielu tego typu serwisach, zwłaszcza tych najpopularniejszych, Twoja szansa na dotarcie do nowych odbiorców znacząco wzrośnie. Warto tutaj wspomnieć jednak, żeby nie dodawać danych do pierwszych lepszych serwisów. Staraj się je selekcjonować i wybierać te najbardziej popularne, a także doceniane przez wyszukiwarkę Google. Jeśli zastanawiasz się dlaczego, już tłumaczę. Tylko obecność w wartościowych katalogach może pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojej firmy w sieci.
Przejdźmy dalej. Dlaczego jeszcze warto być w katalogach firm? Obecność w wartościowych serwisach wspiera działania SEO, czyli poprawia pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania i zwiększa jej widoczność. Zastanawiasz się jak to działa? Wszystko to dzieje się za sprawą metody Link Building, czyli tak zwanego pozyskiwania linków zewnętrznych, które prowadzą na Twoją stronę WWW z innych witryn.
Mam do Ciebie pytanie – chcesz zadbać o silną pozycję firmy w sieci i zyskać nowych klientów w okolicy? Jeśli nadal słuchasz tego podcastu, zakładam, że tak. Dlatego właśnie na koniec chciałbym zachęcić Cię do pobrania naszego darmowego e-booka, zatytułowanego ‘’Jak promować firmę na lokalnym rynku?’’. W opisie możesz znaleźć odnośnik do strony, na której znajdziesz ten kompleksowy materiał. Znajdziesz w nim odpowiedzi na nurtujące pytania, np. jakie działania podjąć, by wypromować firmę na lokalnym rynku? Jak zadbać o wizerunek firmy i jej rozpoznawalność w Internecie? Jak zbudować długotrwałe relacje z nowymi klientami?
Dodatkowo, jeśli jeszcze bardziej chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat lokalnej promocji firmy, zachęcam Cię do przeczytania naszego artykułu zatytułowanego ‘’Reklama w Internecie – ranking TOP 25 miejsc do lokalnej promocji firmy’’.
I z tą dodatkową dawką wiedzy Cię zostawię. Daj znać, czy przekonałem Cię do założenia wizytówek w katalogach firm, a z mojej strony to już wszystko. Dziękuję Ci serdecznie za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!