Co powinien zawierać sklep internetowy?
Rosnąca konkurencja i coraz więcej internautów kupujących w Internecie sprawia, że rynek e-commerce ciągle się rozwija. Właśnie dlatego, jeśli planujesz prowadzić biznes w sieci lub działasz już w handlu online, to musisz wynieść sprzedaż na wyższy poziom. Przeczytaj więc artykuł i sprawdź, co charakteryzuje skuteczny sklep internetowy. Dowiedz się, w co warto zainwestować, aby Twoja witryna sprzedażowa pozyskiwała klientów.
Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?
Konsumenci cenią sobie komfort i wygodę. To zaś zapewniają im zakupy online, które są ponadto szybkie, bezpieczne i proste. Poza tym e-sklepy gwarantują dostęp do oferty 24/7, a do tego oferują właściwie nieograniczony wybór. Nic więc dziwnego, że przyciągają obecnie tak wielu klientów.
Warto to wykorzystać! Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom kupujących oraz branży i wejdź na rynek e-commerce. Aby przekonać do siebie nabywców, wykorzystaj sprawdzone sposoby, w tym m.in.:
niskie koszty dostawy i darmowe zwroty,
atrakcyjne ceny produktów lub usług,
wcześniejsze pozytywne doświadczenia zakupowe.
Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu okazuje się skuteczny sklep internetowy, który jest dostępny dla kupujących i pozwala kupować sprawnie, łatwo i komfortowo. Przekonaj się, w co musisz zainwestować, aby zwiększyć sprzedaż online.
Co powinien mieć skuteczny sklep internetowy?
Zastanawiasz się, jak odnieść sukces w e-handlu? Aby Twój sklep online przynosił zyski, musi zawierać kilka elementów, które zwiększą sprzedaż.
1. Chwytliwa domena i sprawny hosting
Zakładając sklep internetowy, musisz zadbać o krótką i zapadającą w pamięć domenę. Unikalny adres witryny WWW będzie bowiem automatycznie kojarzyć się z Twoim biznesem. Poza nazwą główną oraz rozszerzeniem musisz pomyśleć jeszcze o zakupie hostingu u odpowiedniego dostawcy. Usługę udostępniania miejsca na serwerze musi cechować bezpieczeństwo, stabilność i sprawność.
2. Atrakcyjny projekt
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze – również w sieci. Nie pozwól, aby klienci przeszli obok Twojego e-sklepu obojętnie i zatroszcz się o atrakcyjny web design. Spraw, aby kolorystyka i projekt witryny były spójne z branżą oraz ofertą. Pamiętaj, że klienci docenią również prosty układ graficzny, czytelne menu, przejrzystą strukturę, unikalne zdjęcia i jednolite podstrony.
3. User Experience – wygoda dla kupujących
Każda witryna – nie tylko sprzedażowa – musi być użyteczna, atrakcyjna, intuicyjna i dostępna. To wpływa na UX, czyli doświadczenie użytkownika na danej stronie WWW. Zbuduj więc wygodny w przeglądaniu e-sklep z intuicyjną nawigacją oraz uproszczoną drogą do dokonania zakupów.
4. Technologia RWD
Nowoczesny sklep internetowy nie obędzie się bez technologii RWD, która sprawia, że witryna wyświetla się dobrze na każdym urządzeniu. Responsywna platforma dopasowuje się bowiem do różnych szerokości ekranów. To ważne dla użytkowników i SEO.
5. Certyfikat SSL
Chroń przesyłane przez użytkowników informacje i zainstaluj certyfikat SSL. Ten popularny protokół sieciowy nie tylko gwarantuje poufność wrażliwych danych, ale również zapewnia możliwość przeprowadzania bezpiecznych połączeń sieciowych.
6. Przemyślany regulamin i RODO
Aby działać zgodnie z prawem, musisz przestrzegać przepisów określonych w RODO – pamiętaj o tym, jeśli gromadzisz i przetwarzasz dane odbiorców. Poza polityką cookies należy również zadbać o regulamin sklepu internetowego, który informuje klienta, na jakich zasadach dokonuje zakupu.
7. Unikalne i wysokiej jakości treści
Jak zrekompensować konsumentom brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem? Publikuj atrakcyjne treści w różnorodnej formie – artykuły, video, podcasty czy e-booki. Zadbaj o unikalne zdjęcia i szczegółowe opisy produktów lub usług. Dodaj do tego również social proof, czyli opinie zadowolonych klientów.
8. Wygodne płatności i wiele opcji dostawy
Oszczędność czasu to duża zaleta zakupów w sieci. Warto postawić więc na rozwiązania, dzięki którym zapewnisz klientom szybką realizację zamówień oraz wiele opcji dostawy. Pamiętaj, że większość kupujących zwraca uwagę na dostępność różnych form płatności – udostępnij w swoim e-sklepie kilka możliwości dokonania zapłaty.
9. Doskonała obsługa klienta
Dlaczego wciąż wielu internautów nie robi zakupów online? Przede wszystkim z uwagi na brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Zadbaj o nieprzekonanych poprzez wzorcową obsługę klienta. Zainstaluj w sklepie takie narzędzia jak np. video chat, wirtualny asystent i czater. Przeprowadź też kampanię mailingową czy SMS.
10. Prosta ścieżka zakupowa
Zakupy online są szybkie i wygodne, tylko gdy ścieżka zakupowa okazuje się prosta i intuicyjna. Ułatw klientom finalizację zamówienia poprzez odpowiednią nawigację, angażujące wezwania do działania i ograniczoną liczbę podstron. Postaw przy tym na większą automatyzację – świetnie sprawdzą się np. komunikaty informujące o zniżkach.
Nie masz czasu, aby zająć się tym samodzielnie? Podejmij współpracę z WeNet i zyskaj wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online – od sklepu internetowego na własność, przez pomoc i wsparcie doradcy e-commerce na każdym etapie współpracy, po dostęp do sprawdzonych rozwiązań, które wspomogą rozwój Twojego biznesu w sieci.
Zamów darmową konsultację i dowiedz się więcej.