Ile kosztuje sklep internetowy?
Czy wiesz, że Polska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce? Coraz więcej internautów kupuje online, ponieważ zakupy w sieci stały się bezpieczne, szybkie i wygodne. Nic więc dziwnego, że do Internetu podążają również przedsiębiorcy, dla których e-handel jest szansą na zwiększenie zysków. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, ile kosztuje e-sklep. Poznaj podstawowe koszty i przekonaj się, czy stać Cię na prowadzenie internetowej sprzedaży.
Założenie sklepu internetowego – czy się opłaca?
Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, to naturalnym kierunkiem rozwoju dla Twojej firmy jest handel internetowy. E-commerce stanowi też doskonałą opcję dla tych, którzy dopiero planują otworzyć własny biznes. Dzięki sprzedaży online przedsiębiorca może zdobyć rozpoznawalność w sieci i dotrzeć do stale rosnącej liczby potencjalnych klientów.
Budowa sklepu internetowego jest odpowiedzią na zmieniające się nawyki konsumentów oraz okazją na poprawę obrotów firmy. Z pozoru może wydawać się tanią inwestycją – w końcu handel odbywa się w sieci, a więc odchodzą koszty związane z wynajmem lokalu czy towarem zalegającym na półkach.
Jednak warto pamiętać, że również założenie i obsługa witryny sprzedażowej jest sporym przedsięwzięciem – wymaga zarówno czasu, jak i pieniędzy. Przekonaj się, ile kosztuje sklep internetowy i sprawdź, czy stać Cię na prowadzenie handlu w Internecie.
Jakie są koszty związane z budową e-sklepu?
Zastanawiasz się, ile musisz wydać, aby założyć sklep internetowy? Pamiętaj, że istnieje wiele czynników, które mają wpływ na koszt inwestycji, a dużo zależy od samej witryny – jej specyfikacji, wyposażenia, funkcjonalności, treści, promocji i utrzymania. Do podstawowych wydatków należy zakup domeny, serwera oraz platformy e-commerce.
Rejestracja domeny
Krótka, łatwa do zapamiętania i powiązana z nazwą firmy lub działalnością domena to fundament każdego e-sklepu. Trudno jednoznacznie określić koszt zakupu unikalnego adresu WWW, ponieważ wiele zależy od firm rejestrujących oraz od takich czynników jak np. długość abonamentu, wybrane rozszerzenie, historia domeny czy popularność i długość nazwy głównej.
Zakup hostingu
Aby założyć witrynę sprzedażową, musisz jeszcze zainwestować w hosting. To usługa udostępnienia miejsca na serwerze dla e-sklepu oraz jego zasobów. Podobnie jak w przypadku domeny, również tutaj nie warto kierować się wyłącznie ceną. Przy wyborze dostawcy warto zwrócić uwagę na takie parametry jak np. bezpieczeństwo, oferowana powierzchnia czy dostęp do wsparcia technicznego.
Wybór platformy e-commerce
Budowę oraz prawidłowe działanie sklepów online zapewniają platformy e-commerce. Obecnie dostępne są 4 typy oprogramowania, które różnią się od siebie funkcjonalnościami, przeznaczeniem i ceną.
Dużą popularnością wśród sprzedawców cieszy się darmowe rozwiązanie Open-Source. Model z otwartym kodem źródłowym nie zapewnia jednak technicznego wsparcia – a przecież wdrożenie sklepu wymaga wiedzy, za którą musisz już zapłacić. Niezwykle tanią opcją jest platforma SaaS, jednak zbudowana w ten sposób witryna nie będzie Twoją własnością.
Dużo więcej zapłacisz za oprogramowanie dedykowane albo licencjonowane.
W pierwszym przypadku ostateczna wycena jest indywidualna, ponieważ sklep zostaje dopasowywany do potrzeb biznesu. Jeśli zaś chodzi o platformy oparte na licencji, to koszt wdrożenia witryny jest na tyle wysoki, że decydują się na tę opcję tylko te firmy, które są w stanie wiele zainwestować, aby zdobyć przewagę nad konkurencją w e-commerce.
Co wpływa na cenę sklepu internetowego?
Zakup domeny, hostingu i platformy e-commerce to nie wszystko. Musisz jeszcze przypilnować szeregu formalności, które generują koszty np. opłacenie składek ZUS czy księgowość. Aby utrzymać e-sklep, należy również zadbać o:
certyfikat SSL i regulamin platformy,
web design i projekt graficzny,
systemy płatności online,
obsługę klientów e-commerce,
logistykę i koszty magazynowe,
opisy produktów, zdjęcia i treści,
reklamę, marketing i pozycjonowanie.
A jeśli nie chcesz zajmować się wszystkimi kosztami samodzielnie, to już teraz wybierz ofertę WeNet.
Marka jest certyfikowanym partnerem PrestaShop w Polsce i od lat zapewnia małym oraz średnim firmom rozwiązania do zwiększania sprzedaży. Co do zaoferowania sprzedawcom mają doradcy internetowi? Przede wszystkim nowoczesny, profesjonalnie wykonany i wyróżniający się na rynku e-sklep. Aby uzyskać więcej informacji, zamów już teraz darmową konsultację i wycenę.