Jak pozycjonować sklep internetowy?
Rozwój Internetu i narzędzi wspierających handel spowodował, że branża e-commerce zyskała na znaczeniu. Coraz więcej internautów kupuje online, przez co wzrasta też liczba przedsiębiorców, którzy nie poprzestają na biznesie stacjonarnym. Dziś nie wystarczy już jednak sprzedawać w sieci. Aby wyprzedzić konkurencję, należy wiedzieć, jak pozycjonować sklep internetowy. Poznaj kluczowe zasady SEO i zadbaj o lepszą widoczność oferty w Google.
Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?
Istnieje wiele sposobów, aby przenieść działalność do sieci – jednym z najskuteczniejszych jest sklep internetowy. Dużo trudniejszym zadaniem okazuje się zdobycie widoczności wśród coraz bardziej wymagającej konkurencji.
Szukasz opłacalnych metod promocji biznesu? Masz własną witrynę e-commerce, ale nie generujesz sprzedaży? A może notujesz odwiedziny, które nie kończą się transakcją? Aby zaistnieć w Internecie, musisz postawić na działania SEO. Pozycjonowanie e-sklepu to wszelkie działania, których celem jest poprawa pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.
Dlaczego to takie ważne? Otóż coraz więcej kupujących rozpoczyna zakupy online od skorzystania z Google. Duża część potencjalnych klientów Twojej firmy dotrze więc do witryny i oferty właśnie poprzez wyszukiwarkę.
Jak pozycjonować e-sklep? Podstawy SEO
Liczysz na to, że szeroka oferta i atrakcyjne ceny produktów lub usług przyciągną na Twoją witrynę e-commerce potencjalnych klientów? Pamiętaj, że niewielu użytkowników trafi do sklepu internetowego, jeśli nie będzie on widoczny w Google. Właśnie dlatego musisz zadbać o pozycjonowanie i kilka istotnych elementów SEO.
1. Odpowiedni wybór platformy e-commerce
Czy zdajesz sobie sprawę, że działania SEO możesz prowadzić jeszcze przed założeniem e-sklepu? Otóż już w momencie wyboru właściwej platformy e-commerce musisz pomyśleć o pozycjonowaniu. Warto skorzystać z oprogramowania, które poza sprostaniem technicznym i organizacyjnym wymaganiom zapewnia też możliwości optymalizacyjne np. szansę uruchomienia bloga.
2. Dokładny audyt SEO
Do zaplanowania kolejnych działań przyda Ci się audyt SEO. Analiza pod kątem właściwej optymalizacji pomoże ocenić kondycję sklepu internetowego i wskaże błędy, które należy wyeliminować, aby zyskać lepszą widoczność w Google.
3. Analiza konkurencji i dobór słów kluczowych
Podstawę pozycjonowania e-sklepu stanowią słowa kluczowe. Poświęć więc swój cenny czas na analizę konkurencji i dobierz zapytania związane z Twoją ofertą i wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Frazy ogólne i te długiego ogona możesz wykorzystać np. przy tworzeniu opisów kategorii i produktów.
4. Projekt e-sklepu przyjazny SEO
Optymalizacja techniczna to jeden z najważniejszych kroków w budowaniu pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce. Są to różne czynności, które usprawniają witrynę, aby była zgodna z wytycznymi Google dla webmasterów. Witryna e-commerce przyjazna SEO szybko się ładuje, jest dostępna na różnych urządzeniach i zawiera:
certyfikat SSL zapewniający bezpieczeństwo i poufność danych,
przejrzystą strukturę kategorii, podkategorii i stron produktowych,
krótkie i przyjazne adresy URL wzbogacone o słowo kluczowe,
usprawniającą poruszanie się po e-sklepie mapę strony,
odpowiedniej długości i atrakcyjne meta dane (tytuły i opisy podstron),
wyróżniające wynik wyszukiwania sklepu online dane strukturalne,
własne lub unikalne zdjęcia produktów z odpowiednim tekstem zastępczym,
ułatwiające komfortowe poruszanie się po witrynie linkowanie wewnętrzne,
dobry UX, czyli dostosowanie platformy do potrzeb użytkowników.
5. Angażujący i wysokiej jakości marketing treści
Prowadzisz sklep internetowy i nie dbasz o publikowane treści? To duży błąd! Google już od dłuższego czasu docenia strony, które udostępniają użytkownikom unikalny content. Możesz postawić na artykuły, podcasty, video czy zdjęcia i umieścić je na stronach kategorii, podkategorii czy kartach produktów lub zainwestować w firmowego bloga.
Jak widzisz, możliwości jest mnóstwo!
6. Budowanie zróżnicowanego profilu linkowego
Jeśli chcesz docierać do użytkowników, to musisz pojawiać się ze swoją ofertą w różnych miejscach sieci. Dlatego pozycjonując sklep internetowy, warto wdrożyć linkowanie zewnętrzne. Tego rodzaju linki są traktowane przez algorytmy jak rekomendacje, co sprawia, że zwiększa się zaufanie Google do Twojej witryny.
Aby pozyskać wartościowe odnośniki, możesz podjąć współpracę z branżowymi serwisami, pisać artykuły sponsorowane czy budować zaplecze SEO. W ramach działań poza e-sklepem warto postawić na aktywność w Social Mediach, obecność w katalogach czy stworzenie wizytówki Google Moja Firma.
Potrzebujesz skutecznego sklepu internetowego, ale chcesz się skupić na rozwoju biznesu? Poznaj ofertę WeNet i zyskaj wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online. Podejmij współpracę z certyfikowaną agencją PrestaShop w Polsce i zyskaj pakiet pełen korzyści. Doradcy internetowi stworzyli ponad 120 witryn e-commerce dla małych i średnich firm – dołącz do nich już dziś!