Google I/O – kluczowe nowości z konferencji w pigułce

0
347
konferencja Google I/O co to jest

Dosłownie przed chwilą informowaliśmy o wprowadzeniu GPT-4o przez OpenAI. Jeśli myśleliście, że to jedyna nowość w świecie sztucznej inteligencji, to czas wyprowadzić Was z błędu. Dzień po ogłoszeniu najnowszej wersji modelu ChatuGPT odbyła się konferencja Google I/O, która przebiegła pod znakiem AI. Jakie zmiany ogłoszono? Czy szykuje się rewolucja w wyszukiwarce? Wszystko to postaram się omówić w poniższym materiale. Miłej lektury!

Coroczna konferencja Google pod znakiem sztucznej inteligencji

Zastanawiasz się, jak na innowacyjną propozycję od OpenAI odpowiedziała największa wyszukiwarka na świecie? Podczas Google I/O, czyli corocznym wydarzeniu, podczas którego gigant technologiczny prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia oraz plany na przyszłość, skupiono się przede wszystkim (i bez zaskoczenia) na innowacjach związanych ze sztuczną inteligencją.

To wciąż jednak wczesny etap rozwoju platform opartych na AI. Widzimy przed sobą ogrom możliwości – dla twórców, deweloperów, startupów i wszystkich innych użytkowników, a wspieranie rozwoju tych możliwości jest kluczowym aspektem ery Gemini.

Sundar Pichai, konferencja Google I/O 2024

To jedne z pierwszych zdań wypowiedzianych przez CEO Google na konferencji, które zwiastowały, że temat sztucznej inteligencji będzie odmieniany przez wszystkie przypadki (i tak też było, skoro słowo AI padło w trakcie prezentacji ponad 100 razy!).

Czego mogą się więc spodziewać użytkownicy wyszukiwarki? Sprawdźmy!

Wszechobecność AI w produktach od Google

Wiesz już, że konferencja Google I/O 2024 stała pod znakiem sztucznej inteligencji.

Trzeba więc na samym początku podkreślić, że w Google nikt nie kryje się z tym, że AI ma odgrywać coraz większą rolę w każdym z oferowanych produktów.

Przeczytaj również:  Crawl Budget – co to jest?

Przedstawione poniżej nowości mają dzięki najnowszym zdobyczom technologii, ułatwiać nie tylko korzystanie z wyszukiwarki, ale również wspierać codzienne działania użytkowników w sieci.

Gemini: nowa era asystentów AI

Jeśli interesuje Cię temat AI, to z pewnością zdajesz sobie sprawę, że Gemini (wcześniej Bard) to odpowiedź giganta z Mountain View na ChatGPT. Z konferencji wiemy, że model ten będzie nadal mocno rozwijany i pojawi się w większości produktów Google.

Nic w tym dziwnego, skoro jak podkreślił prezes firmy technologicznej, już ponad milion osób zarejestrowało się w usłudze Gemini Advanced. Z jakich nowych rozwiązań będą mogli korzystać użytkownicy? Omawiamy poniżej!

Podczas prezentacji ogłoszono wdrożenie najnowszej wersji: Gemini 1.5 Pro, która ma obsługiwać jeszcze więcej danych oraz Gemini 1.5 Flash AI. Drugie z zaprezentowanych rozwiązań miałoby stanowić odpowiedź na potrzebę realizowania mniej skomplikowanych zadań np. dodawania napisów do filmów.  

Wdrożone ulepszenia będą widoczne również w tłumaczeniach oraz w wyszukiwaniu informacji w usłudze Gmail. Co więcej, na konferencji zapowiedziano, że Gemini ma ostatecznie zastąpić Asystenta Google. Czy Siri od Apple okaże się zagrożone? Na odpowiedź musimy jeszcze poczekać.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Ask Photos, czyli wyszukiwanie obrazów

Podczas konferencji omówiono również jedną z możliwości Gemini 1.5 Pro, a dokładnie wyszukiwanie zdjęć. Narzędzie Ask Photos umożliwia zastosowanie sztucznej inteligencji, aby odnaleźć konkretne obrazy w aplikacji Zdjęcia Google.

Jak to działa w praktyce? Na konferencji podano przykład możliwości odnalezienia numeru rejestracyjnego samochodu. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie zapytanie, a dzięki integracji z Gemini, AI przeanalizuje znajdujące się w chmurze zdjęcia i wskaże konkretną odpowiedź.

Google Veo – rewolucja w tworzeniu wideo

Kolejną innowacyjną usługą, która pozwala na przekształcanie opisów w gotowe filmy, jest Google Veo. Moim zdaniem może ona zrewolucjonizować sposób tworzenia treści wideo.

Przeczytaj również:  Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego? 5 przydatnych narzędzi

Trudno nie odnieść wrażenia, że narzędzie wspierane przez sztuczną inteligencję, stanowi odpowiedź na Sora od OpenAI. Choć usługą mogą być zainteresowani głównie filmowcy, to Google Veo zamieni również Twoje pomysły w filmy. Zobacz, jak to wygląda na przykładzie.

Według zapowiedzi nowość ta może zostać w przyszłości zintegrowana z platformą YouTube.

Generowanie obrazu i dźwięku na nowych zasadach

Liczba narzędzi do generowania obrazu i dźwięku z pomocą AI ciągle się zwiększa. Google nie mogło pozwolić sobie na pozostanie w tyle i zaprezentowało podczas konferencji dwie kolejne nowości: Imagen 3 oraz Music AI.

Imagen 3 ma za zadanie tworzyć bardziej fotorealistyczne i szczegółowe obrazy, a także rozumieć polecenia pisane „ludzkim” językiem.

W dziedzinie generatywnej muzyki, Google we współpracy z YouTube przedstawiło Music AI Sandbox. Narzędzie to zostało opracowane przy współudziale kompozytorów, muzyków i producentów.

W trakcie prezentacji uczestnicy mogli zobaczyć artystów eksperymentujących z narzędziami muzycznymi opartymi na sztucznej inteligencji. Czy to krok w rewolucji AI, który przyniesie wiele korzyści dla branży muzycznej i artystycznej? Czas pokaże!

Czy czeka nas rewolucja w wynikach wyszukiwania Google?

Od lat głównym celem wyszukiwarki Google jest ułatwienie użytkownikom odnajdywanie odpowiedzi na ich zapytania. Nie inaczej było przy wprowadzaniu nowych algorytmów (o których przeczytasz tutaj), jak również podczas tegorocznej konferencji.

Kluczową funkcją, o której musisz wiedzieć, jest AI Overviews, która ma wspierać proces wyszukiwania. Dzięki integracji flagowej usługi z modelem Gemini Google ma wyświetlać odpowiedzi wygenerowane przez sztuczną inteligencję na nawet najbardziej rozbudowane pytania. Funkcja będzie miała zastosowanie, gdy algorytmy uznają, że AI może okazać się pomocne.

Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych? Choć w treści wygenerowanej przez sztuczną inteligencję będą pojawiać się linki odpowiadające na zapytanie użytkownika, to mogą one nie być widoczne od razu (dopiero po kliknięciu). Tradycyjne wyniki wyszukiwania w takich sytuacjach zostaną przesunięte niżej na stronie SERP. To wszystko może zmniejszyć ruch w popularnych dotąd witrynach.  

Przeczytaj również:  Czynniki rankingowe Google, część 5. Aktualność, powtórne wejścia i informacje środowiskowe

Google poinformowało, że wdrażanie SGE (czyli Search Generative Experience) rozpoczyna się już teraz dla użytkowników w USA, a wkrótce funkcja zostanie udostępniona także w innych krajach.

Zrób audyt SEO

Krok w kierunku asystenta AI

To rozwiązanie od Google może zrewolucjonizować Twoje działania w sieci! Project Astra to jeden z najbardziej innowacyjnych projektów zaprezentowanych przez Google podczas konferencji. Prototyp wirtualnego asystenta ma umożliwić prowadzenie naturalnej rozmowy na temat obrazu rejestrowanego przez kamerę. Może to być aparat smartfona lub kamera zamontowana w inteligentnych okularach.

Chociaż Project Astra jest obecnie jedynie prototypem, to zaprezentowane rozwiązania robią wrażenie (np. możliwość odnalezienia zgubionych przedmiotów). Google zapowiedziało, że część funkcji tej zaawansowanej technologii zostanie wdrożona do aplikacji Gemini jeszcze w tym roku!

Podsumowanie konferencji Google I/O

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę – również w wyszukiwarce.

Wszystkie zaprezentowane podczas konferencji nowości mają na celu uczynienie technologii bardziej dostępną, użyteczną i bezpieczną dla użytkowników na całym świecie. Gemini, jako centralny element tych innowacji, z pewnością zmieni sposób, w jaki korzystamy z produktów Google na co dzień, czyniąc je jeszcze bardziej inteligentnymi i intuicyjnymi.

Jak ogłoszone w ostatnim czasie rozwiązania AI zmienią działania małych i średnich firm w Internecie? Śledź nas na różnych platformach, aby być na bieżąco ze wszystkim tym, co nowe w sieci. A więcej o przedstawionych w artykule rozwiązaniach i nie tylko, przeczytasz na oficjalnym blogu Google.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułJakie są typy dopasowań słów kluczowych w pozycjonowaniu i Google Ads?
Następny artykułRanking stron internetowych – marzec 2024

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here