Grupy na Facebooku – jak je tworzyć i rozwijać?

0
557
grupa na fb

Założenie grupy na Facebooku może być ciekawym posunięciem. To szansa na stworzenie wokół firmy kręgu zaufanych odbiorców, a zarazem jeden z elementów zwiększający zasięg i popularność marki. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć grupę na FB i jak ją sukcesywnie rozwijać.

Korzyści, czyli zanim założysz grupę

Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie prowadzenie grupy na Facebooku stanie się interesującym rozwiązaniem promocyjnym. Grupy FB w ostatnich miesiącach przechodzą metamorfozy. W USA rozpoczęto testowanie opcji z abonamentem. Należy spodziewać się również nowych rozwiązań w kontekście reklamy.

Twórcy Facebooka uruchomili nawet program i portal (Facebook Community Leadership Program i Facebook Community). Celem jest edukacja i wsparcie dotyczące prowadzenia własnej grupy na portalu.

Tak więc niebawem należy spodziewać się bumu na grupy facebookowe. To jeden z powodu, dla których Ty jako przedsiębiorca powinieneś się nimi zainteresować. Ale są również inne:

  • docieranie do osób, które interesuje ten sam temat (w tym przypadku Twój produkt lub usług),
  • możliwość selekcjonowania członków grupy sprawia, że budujesz elitarną społeczność,
  • szansa na większe zasięgi, ponieważ widać, że FB zaczyna inwestować w to rozwiązanie.

Zdecyduj o rodzaju grupy

Zanim założysz grupę, pomyśl nad koncepcją.

Możesz postawić na stworzenie miejsca ogólnego, gdzie użytkownicy będą wymieniać się swoimi doświadczeniami związanymi z głównym tematem (np. księgowość, sadzenie kwiatów czy buty do biegania).

Przeczytaj również:  Social Selling - co to jest?

Możesz pójść o krok dalej i uruchomić czat społecznościowy dla wszystkich członków grupy. Albo stworzyć przestrzeń do zadawania pytań na temat Twojej oferty (tzw. Q&A).

Jeśli zajmujesz się organizacją wydarzeń lub kursów, stwórz grupę, na której uczestnicy będą mogli dzielić się swoimi przemyśleniami. Ułatwi im to rozwój, a Tobie pozwoli lepiej poznać swoich odbiorców.

Jak utworzyć grupę na Facebooku?

Czas przejść do sedna tego artykułu i odpowiedzieć na pytanie, jak utworzyć grupę na Facebooku.

Żeby to zrobić, musisz mieć oczywiście konto na portalu.

Po zalogowaniu kliknij opcję “Grupy” (menu po lewej stronie). Następnie wybierz “Utwórz nową grupę”.

Teraz uzupełnij wszystkie najważniejsze informacje:

  • wybierz nazwę

Wymyślając nazwę, pamiętaj, żeby informowała o tematyce grupy, a jednocześnie zachęcała do odwiedzin (np. humorem).

  • ustawienie prywatności

Zdecyduj, czy ma być publiczna (posty widoczne dla wszystkich i każdy może dołączyć do grupy) czy prywatna (posty widoczne tylko dla członków i aby dołączyć, trzeba wysłać prośbę).

W kolejnym kroku (opcjonalnie) zaproś znajomych do dołączenia.

Gdy już wszystko gotowe, wybierz przycisk “Utwórz”.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Jak rozwijać grupę?

Pierwszy krok za Tobą. Teraz przejdźmy do kolejnych.

Spersonalizuj swoją grupę

Żeby lepiej spersonalizować swoją pierwszą grupę na Facebooku, dodaj opis grupy oraz zdjęcie w tle. Pamiętaj, żeby grafika była wysokiej jakości i nawiązywała do tematu.

Po założeniu grupy w sekcji “Ustawienia grupy” możesz ustawić lokalizację (jeśli chcesz docierać do osób w konkretnym miejscu) i dodać znaczniki (tzw. tagi grupy), które wesprą pozycjonowanie.

Przeczytaj również:  Relacje czy rolki? Co lepiej publikować na Instagramie?

Strona staje się administratorem grupy

Jeśli Twoja firma ma swój profil na Facebooku, może stać się on administratorem grupy, wystarczy, że stworzysz ją z poziomu strony FB Twojego biznesu.

Jak zmienić nazwę i kolor grupy?

Po założeniu w sekcji “Ustawienia grupy” możesz zmienić jej nazwę. Natomiast w “Dostosuj grupę” znajdziesz opcję ustawienia koloru (warto się wyróżnić).

Zarządzaj członkami grupy

Ty jako administrator decydujesz, kto może dołączyć do grupy. Poza tą opcją w sekcji “Zarządzaj członkostwem” wybierasz, kto może zatwierdzić prośbę o dołączenie oraz czy jacyś członkowie mogą być zatwierdzani automatycznie.

Innymi słowy, to Ty prowadzisz selekcję i ustalasz grubość sita.

Żeby dowiedzieć się, kto chce dołączyć do grupy, możesz zadać kandydatom kilka pytań (opcja: “Pytania dotyczące członkostwa”).

Pytania mogą być zamknięte lub otwarte. Pamiętaj, żeby nie wymagały zbyt wiele skupienia i czasu, np. “Dlaczego chcesz dołączyć do grupy?” albo “Czy korzystałeś z usług firmy X?”.

Gdy wejdziesz jeszcze raz w “Ustawienia grupy”, a następnie wybierzesz “Zarządzaj dyskusją” ustalisz, kto będzie mógł publikować na grupie i czy posty muszą być wcześniej zatwierdzone przez administratora.

Ustal regulamin grupy

Żeby rozwój społeczności przebiegał w miłej atmosferze, ustal reguły. Tę opcję znajdziesz w sekcji “Zarządzaj” i “Utwórz reguły”.

Znajdziesz tam cztery podstawowe zasady zaproponowane automatycznie. Możesz je zmienić lub/i dodać do nich swoje.

Jak wypromować swoją grupę i zdobyć członków?

Wiesz już, jak założyć grupę, jak ją spersonalizować i ustalić reguły działania. Teraz warto poznać strategie promocyjne, które pomogą Ci zdobyć nowych członków.

Oto kilka metod:

  • udostępnianie i posty promowane
Przeczytaj również:  User Generated Content – co to jest?

Najprostszym sposobem jest udostępnianie (bezpłatne i płatne).

Po pierwsze: udostępniaj grupę na profilu facebookowym firmy. Warto to robić “od czasu do czasu”, bo grono obserwujących stale się zmienia.

Po drugie: możesz zdecydować się na posty sponsorowane Facebook Ads. Wówczas trafisz do danej grupy, która nie polubiła jeszcze Twojego profilu, a może być zainteresowana Twoją ofertą.

Kolejna opcja to mailing. Jeśli masz bazę kontaktów (klientów i potencjalnych klientów), skorzystaj z niej i wyślij wiadomość zachęcającą do dołączenia do grupy na Facebooku.

Możesz zrobić to z poziomu swojego profilu. Wybierz “Zaproś”, a następnie kliknij “Zaproś przez e-mail”.

  • postaw na jakość

Nic tak nie przyciąga jak wartościowy content. Jeśli na Twojej grupie będą pojawiać się posty, które rozwiązują problemy, bawią lub pozwalają nawiązać nowe kontakty, to jej popularność na pewno będzie wzrastać.

Dlatego unikaj spamu i nachalnej promocji. Postaw na treści, które zainteresują członków grupy.

Promuj swoją firmę

Jak utworzyć grupę na FB – podsumowanie

Z naszych obserwacji wynika, że grupy w mediach społecznościowych cieszą się coraz większą popularnością. Ich znacznie z roku na rok rośnie, co widać również po działaniach właścicieli serwisu.

Wierzymy, że po lekturze naszego artykułu zakładanie grupy na Facebooku i zarządzanie grupą będzie dla Ciebie prostsze. Będziesz wiedzieć, co przygotować przed utworzeniem grupy, jak działa grupa zamknięta i otwarta oraz dlaczego warto w ten sposób budować rozpoznawalność firmy.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here