Ile kosztuje strona internetowa? Czy warto w nią zainwestować właśnie teraz?

0
1681

Stronę internetową powinien posiadać każdy, kto prowadzi biznes. Powodów jest co najmniej pięć, a zapewne i znacznie więcej. Nie jest to już opcja dodatkowa – a standard. Dzięki niej użytkownicy mogą znaleźć potrzebne im informacje o firmie i jej produktach, lepiej ją poznać a w konsekwencji – chętniej zdecydować się na zakup. Chciałbyś założyć firmową stronę www, ale wciąż się wahasz? Zastanawiasz się, czy warto w nią zainwestować, kiedy większość firm obecnie przechodzi przez liczne trudności związane z sytuacją panującą na świecie? Sprawdź, ile zapłacisz za własną witrynę, co składa się na jej koszt i czy warto się zdecydować na tę inwestycję.

Inwestycja w firmową stronę www. Czy to dobry pomysł?

Obecnie wiele firm, nie tylko w Polsce, musi mierzyć się z wyzwaniami związanymi z trudną sytuacją panującą na świecie. Epidemia zmieniła nasze przyzwyczajenia i pogląd na świat. Wzrosła wartość bezpieczeństwa, zdrowia czy relacji z rodziną. Użytkownicy spędzają jeszcze więcej czasu w sieci – to właśnie Internet jest teraz ich oknem na świat, miejscem rozrywki i źródłem informacji. Wiele osób, które do tej pory stroniły od usług online – teraz zmienia swoje przyzwyczajenia. Również firmy powinny więc zmienić miejsce swoich dotychczasowych działań i bardziej zainteresować się działaniami w obszarze digital.

Co ma z tym wspólnego strona internetowa? Bardzo dużo. Wyobraź sobie, że ktoś poleca ci sklep odzieżowy. Najprawdopodobniej twoim pierwszym krokiem będzie znalezienie strony www poleconego sklepu. To naturalne, że jako potencjalny klient, chcesz zebrać jak najwięcej informacji o firmie, której masz powierzyć swoje pieniądze. Strona internetowa to wizytówka i jednocześnie – dostępna dla każdego – broszura informacyjna, która ułatwia zainteresowanym twoimi usługami użytkownikom bezpośredni kontakt. Za jej pośrednictwem mogą oni zapoznać się z profilem działalności firmy czy cennikiem usług. Brak strony www może sprawić, że internauci będą postrzegać firmę jako mało profesjonalną i mało wiarygodną.

Statystyki wielu badań jasno pokazują, że poszukiwania informacji na temat produktów i usług zaczynamy właśnie w Internecie, dlatego właśnie powinieneś zadbać o widoczność Twojego biznesu w sieci. W dobie epidemii liczba użytkowników korzystających z tej drogi znalezienia informacji jeszcze bardziej wzrosła. Jeśli nie posiadasz własnej witryny, potencjalni klienci nie będą mieli szansy poznać oferty twojej firmy i – prawdopodobnie – skorzystają z usług konkurencji. Weź również pod uwagę, że strona www daje dostęp do szerokiej rzeszy użytkowników, nie tylko z Polski, ale i z całego świata.

Przeczytaj również:  Jak wyszukiwarka Google walczy ze spamem na stronach internetowych?

Żeby jednak do nich dotrzeć, konieczne jest prowadzenie skutecznych działań marketingowych. Tutaj również strona www jest niezbędna. Dzięki narzędziom analitycznym masz możliwość weryfikacji potrzeb klientów, a tym samym dostosowania oferty do ich potrzeb. Dobrze skonstruowana i zoptymalizowana strona jest nie tylko ważnym narzędziem wizerunkowym, ale i sprzedażowym. A przecież właśnie teraz prawdopodobnie zależy ci na utrzymaniu lub zwiększeniu sprzedaży produktów czy usług! Jest ona również platformą, która ułatwia komunikację z klientami, a warto pamiętać, że w czasie kryzysu relacja z odbiorcą i budowanie społeczności wokół marki jest szczególnie ważne.

Ile kosztuje strona internetowa?

Zastanawiasz się, ile pieniędzy musisz przeznaczyć na firmową stronę www? W przypadku budowy strony jej cena rośnie proporcjonalnie do ilości elementów, które mają się na niej znaleźć, a także opcji dodatkowych, na które się zdecydujesz. Musisz też wziąć pod uwagę, że inną cenę poda ci freelancer, a inną – agencja, która specjalizuje się w budowaniu witryn dla firm z całego kraju. Poniżej postaramy ci się jednak przybliżyć orientacyjny koszt takiej usługi.

Prosta witryna typu one page (bez podstron) to wydatek od 700 złotych wzwyż. Taka strona najczęściej bazuje na gotowych szablonach i nie jest unikatowa, przez co łatwo ginie pośród innych witryn tego typu. Brakuje jej też wielu funkcji, które obecnie są uważane za standardowe – takich jak responsywność czy możliwość edycji poszczególnych elementów. Proste strony www często można spotkać w ofercie freelancerów.

Witryny, które posiadają kilka podstron, są przystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych i mają system CMS, który pozwala na samodzielne i bezpłatne aktualizowanie witryny bez znajomości oprogramowania to wydatek rzędu 1000-3000 złotych. Jeśli nie możesz przeznaczyć obecnie dużego budżetu na firmową witrynę, będzie to zdecydowanie lepsza opcja, niż strona, którą opisaliśmy powyżej.

Strony profesjonalne, dopasowane do potrzeb firmy, zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i przygotowane zgodnie z user experience kosztują powyżej 3000 złotych. Ich cena może nawet przekroczyć kilkadziesiąt tysięcy złotych. Często zawiera ona opcje dodatkowe, takie jak optymalizacja strony pod kątem SEO czy jej prowadzenie. Taka strona internetowa to inwestycja, która zwraca się wielokrotnie, o czym często przekonują się przedsiębiorcy, którzy się na nią zdecydowali. Witryna tego typu będzie dla Ciebie zarabiać, da ci swobodę w działaniu i planowaniu strategii marketingowych. Profesjonalną, mocno rozbudowaną stronę najlepiej zlecić agencji, która specjalizuje się w ich budowie i prowadzeniu.Ile_kosztuje_strona_WWW

Przeczytaj również:  Co to jest subdomena i kiedy warto ją założyć?

 

Strona internetowa wraz z obsługą. Zobacz szczegóły.>>

 

Jakie dodatkowe koszty związane z prowadzeniem strony będziesz musiał ponieść?

Hosting i domena

Zlecenie stworzenia szablonu strony www to jeden z wielu kroków, zanim twoja witryna powstanie. Aby mogła ona mieć miejsce w sieci, musi być umieszczona na odpowiednim serwerze hostingowym. Ważne, aby hosting był dopasowany pod konkretną witrynę. Takie aspekty, jak ilość baz danych, pojemność konta czy transfer to zmienne, które powinny współgrać z celem strony. Hosting przeznaczony na średniej wielkości stronę www to wydatek ok. 200-500 złotych rocznie. Co ważne – decydując się na zlecenie budowy strony agencji koszt hostingu zazwyczaj jest wliczony  w cenę jej budowy.

Kolejnym krokiem jest zarejestrowanie domeny. Jej koszt zależy od rozszerzenia, które wybierzesz. Własny adres można mieć nawet za darmo, jednak często jest to chwyt marketingowy i koszt odnowienia po roku może wynosić nawet 400 zł! Domena, tak jak hosting, często jest już wliczona w cenę budowy strony www przez agencję.

Certyfikat SSL

SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, który jest powszechnie przyjętym standardem szyfrowania danych w Internecie. Umożliwia on nawiązywanie bezpiecznych połączeń między przeglądarką a serwerem, na którym znajdują się dane. Tym samym zapewnia poufność wszystkim przesyłanych w obie strony informacjom.

Certyfikat SSL jest kluczowy, jeśli zależy ci na profesjonalnej witrynie. Jest on jednym z wielu czynników mających wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania Google. Jego posiadanie jest również niezbędne, jeśli posiadasz sklep internetowy i chcesz udostępnić klientom opcję płatności online. W przypadku jego braku w pasku adresu pojawia się komunikat „Niezabezpieczona”. Taki komunikat może skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów i negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

Istnieje kilka różnych typów certyfikatu SSL, jednak na potrzeby małej strony www wystarczy ci jego podstawowa wersja. Jej cena to około 100 złotych rocznie.

Prowadzenie strony internetowej

Prowadzenie strony internetowej nie jest trudne, chociaż będzie wymagało od ciebie poznania pewnych aspektów technicznych i dużej ilości wolnego czasu. Jeszcze przed jej budową zastanów się więc, czy po powrocie do normalnego trybu pracy będziesz miał kiedy się nią zajmować, by treści były zawsze aktualne.

Przeczytaj również:  Ranking stron internetowych – październik 2022

Pamiętaj, że wyszukiwarki są bardziej przychylne witrynom, na których znajdują się teksty wysokiej jakości, dlatego warto postawić m.in. na content marketing. Wszystkie informacje, które znajdują się na stronie, powinny być też na bieżąco aktualizowane. Chyba nie chcesz stracić klienta, ponieważ numer telefonu do Biura Obsługi Klienta był już dawno nieaktualny? Warto również zadbać o to, by strona była zgodna z panującymi trendami i po prostu przyjazna dla użytkownika.

Przypominamy również, że w przypadku strony internetowej wszystkie błędy będą monitorowane przez Google, a to może przełożyć się na niższą pozycję witryny w wyszukiwarce.

Optymalizacja i pozycjonowanie SEO

W ofertach agencji marketingowych często dodatkową opcją w ofercie dotyczącej budowy strony www jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Z tego dodatkowego „bonusa” zdecydowanie warto skorzystać. Dlaczego?

Samo prowadzenie strony www nie jest wystarczające – musisz bowiem jeszcze przyciągnąć na nią użytkowników. W tym pomoże ci właśnie SEO, czyli proces, którego efektem jest między innymi budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje on optymalizację techniczną strony, optymalizację treści, które się na niej znajdują i budowanie jakościowego profilu linkowego oraz autorytetu powiązań strony przez różne kanały marketingu. To dosyć skomplikowany i długotrwały proces, który warto zlecić specjalistom.

SEO jest bardzo ważne – obecność firmy w wyszukiwarce nie tylko zwiększa bowiem jej widoczność w sieci, ale również buduje zaufanie do marki. A to z kolei przekłada się na większą sprzedaż produktów i usług. Jeśli poważnie podchodzisz do prowadzenia biznesu, koniecznie zainwestuj w tę opcję!

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here