Google zdecydowanie nie daje nam odpocząć, serwując co chwilę kolejne nowości.
Tym razem nowe wdrożenie dotyczy aplikacji Google My Business. Jeszcze nie tak dawno pisaliśmy czym właściwie jest Google My Business, radziliśmy przedsiębiorcom jak rozpocząć swoją biznesową przygodę z GMB, a na wyższym stopniu wtajemniczenia poprawić wyniki swojej firmy w rankingu Google, by teraz uraczyć ich kolejnymi funkcjonalnościami. Jakimi?
Nowa kategoria danych
Otóż Google wprowadził nową kategorię danych w raporcie Statystyki. Dzięki nim posiadacz firmowej wizytówki na GMB może sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy wyszukują konkretne marki oraz ilu z nich szuka marek związanych z branżą, w której działa dane przedsiębiorstwo (ang. branded search). Co więcej – dane analityczne, znajdujące się w panelu informacyjnym, umożliwiają ich filtrowanie w taki sposób, by przedsiębiorca miał pełny obraz procesu wyszukiwania dla swojej branży. GMB podaje na tacy smaczny kąsek, a mianowicie odsetek osób, które znajdują firmę w Google lokalnie, na mapie, a nawet pod jakimi frazami wyszukiwania znajdują ją najczęściej, tj. czy jest to nazwa, adres firmy, marki należące do firmy, nazwy produktów, kategorie produktów, ogólne słowa kluczowe itp.
Kategorie użytkowników, a sposób wyszukiwania
Aby zobaczyć efekty różnych sposobów wyszukiwania firmy, wystarczy zalogować się do swojego profilu na GMB, następnie kliknąć w sekcję: statystyki (insights), by zobaczyć wykres przedstawiający 3 różne kategorie użytkowników.
- Direct (Wyszukiwanie bezpośrednie – kolor zielony) – użytkownicy, którzy znajdują Twoją wizytówkę, szukając nazwy lub adresu firmy;
- Discovery (Odkrywanie – kolor niebieski) – użytkownicy, którzy znajdują Twoją firmę, szukając kategorii, produktu lub usługi;
- Branded (Marka – kolor żółty) – użytkownicy, którzy znajdują Twoją wizytówkę w poszukiwaniu marki związanej z branżą, w której działa Twoja firma.
Jak wspomnieliśmy – ostatni kawałek tego tortu jest nowy i pokazuje, ile osób znalazło w sieci lokalnie lub na mapach konkretną firmę, szukając firm i marek działających w tej samej branży. Dla ułatwienia aktualny obecnie przykład – użytkownik poszukuje w sieci lokalnego serwisu, w którym wymieni opony na zimowe. Szuka tej usługi wpisując np. nazwę konkretnej firmy “Norauto”. Co się okazuje? Oprócz “Norauto”, znajduje także Twoją firmę, zajmującą się wymianą opon. Znalazł być może “przez przypadek”, ale postanowił że to Ty zadbasz o jego bezpieczną jazdę podczas zbliżającej się zimy. Co ważne – ta kategoria wyszukiwania pojawi się dopiero wówczas, gdy Twoja firma pojawi się minimum raz w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego to ma znaczenie? Dlatego, że wartością dodaną – dla Ciebie i zespołu marketingowego – jest informacja o tym, jak Twoi klienci znajdują Twoją firmę w wyszukiwaniu lokalnym. Ta cenna wskazówka przyda się chociażby dla opracowania skuteczniejszej strategii lokalnego SEO.
Źródło: https://searchengineland.com/google-my-business-insights-adds-branded-search-reporting-306792