Jak założyć kanał na YouTube i opublikować pierwszy film?

0
476

Blog_WeNet_jak_zalozyc_kanal_na_YT

Mówi się, że jeden obraz przekazuje więcej treści niż tysiąc słów. W takim razie, jak dużo musi przekazywać film? Nic dziwnego, że content wideo święci triumfy i wciąż jest pożądany przez odbiorców. Statystyki mówią, że 85% osób chciałoby oglądać więcej filmów przygotowanych przez firmy. Czy masz już swój kanał na YouTube? Nie? To czas go założyć!

Spis treści

1. Dlaczego warto publikować na YouTube?
2. Jak założyć kanał na YouTube?
3. Jak opublikować pierwszy film na YouTube?
4. Jak założyć kanał na YouTube? Podsumowanie

Dlaczego warto publikować na YouTube?

Zapotrzebowanie na interesujące treści wideo jest ogromne. Najpopularniejszy serwis, na którym możesz publikować swoje filmy, czyli YouTube, ma 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie! Wśród nich są też osoby zainteresowane Twoją ofertą. 

Na YouTube internauci szukają chwili relaksu, ale też cennych porad. I to właśnie rozrywka i edukacja są kluczowymi strategiami w tworzeniu tego typu treści. Możesz opowiadać o swojej działalności tak, by bawić odbiorców, albo postawić na filmy rozwiązujące problemy.

Przeczytaj również:  4 bezpłatne narzędzia do tworzenia animacji na miarę 2024 roku

Np. będąc hydraulikiem, możesz nagrać materiał: “Jak naprawić spłuczkę?”. Najpopularniejszy film tego typu na YouTube ma już milion wyświetleń!

Marketing wideo na YouTube ma 4 podstawowe zalety:

  • Zasięgi – pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców. 
  • Zaangażowanie – większość użytkowników woli oglądać, niż czytać.
  • Zaufanie –  jeśli tworzysz pomocne treści, wzbudzasz zaufanie odbiorców. 
  • Konwersja – zaangażowanie pozwala zdobywać nowe kontakty.

marketing_lokalny

Jak założyć kanał na YouTube?

Żeby móc publikować filmy, musisz mieć konto na YouTube. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że już je masz, jeśli posiadasz Gmail lub wizytówkę w Google Moja Firma. Jeśli nie, musisz takie konto założyć. 

1. Załóż konto 

  • Wejdź na YouTube.
  • W prawym górnym rogu wybierz “Zaloguj się”.
  • Jeśli nie masz konta, kliknij “Utwórz konto”.
  • Jeśli będzie to konto firmowe, wybierz: “Do zarządzania moją firmą”.

2. Zaloguj się, by stworzyć kanał

  • Zaloguj się na swoje konto YouTube. 
  • Przejdź do zakładki “Lista kanałów (albo “Ustawienia” >> “Konto”).
  • Wybierz “Utwórz kanał” albo utwórz kanał dla istniejącego już konta firmy.
Przeczytaj również:  Słowniczek YouTube – czyli jak zrozumieć virale, commentary i streamingi

YouTube_blog_wenet

  • Podaj dane niezbędne do założenia kanału. Następnie kliknij “Utwórz”.

Jeśli chcesz, żeby Twoi pracownicy mogli zarządzać kanałem, dodaj uprawnienia zgodnie z instrukcją: Zmiana właścicieli i menedżerów kanału na koncie marki.

Jak opublikować pierwszy film na YouTube?

Jak widzisz, założenie konta jest bardzo proste. Podobnie jest z dodaniem pierwszego filmu. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje firmowe konto YouTube i klikniesz przycisk “Utwórz”. To ten znaczek widoczny prawym górnym rogu ekranu. 

YouTube_blog_wenet

Później kliknij “Prześlij film” i “Wybierz plik”. Z dysku wybierz materiał, który chcesz opublikować i gotowe. 

Teraz wystarczy, że wypełnisz wszystkie najważniejsze pola (m.in. tytuł, opis) i Twój film będzie dostępny dla użytkowników YouTube. 

Wskazówka

Aby Twój film wyświetlał się użytkownikom, musisz w tytule i opisie umieści popularne słowa kluczowe związane z tematem Twojego materiału. Przydatnym narzędziem do wyszukiwania takich słów jest Google Trends. Wystarczy, że wpiszesz interesujące Cię hasło i wybierzesz z listy „Wyszukiwarka YouTube”. Po chwili poznasz zainteresowanie daną frazą w wybranym okresie czasowym i w wybranej lokalizacji. 

Przeczytaj również:  YouTube SEO – jak pozycjonować kanał i optymalizować filmy?
Promuj swoją firmę

Jak założyć kanał na YouTube? Podsumowanie

Założenie kanału na YouTube jest banalnie proste. Prawdziwą sztuką jest tworzenie wartościowego i angażującego contentu. Wymaga to kreatywności, wiedzy i konsekwencji.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat promocji firmy w serwisie YouTube, sprawdź inne nasze wpisy na ten temat:

Źródła:

1. Wyzowl

2. Digital 2023: Global Overview Raport

e-book 18 wskazówek, które rozwiną Twój kanał na YouTube
4/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here