Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

5 pomysłów na marketing lokalny online

5 pomysłów na marketing lokalny online

Chcesz zdobywać klientów, którzy mieszkają w Twojej okolicy? Nie musisz roznosić ulotek. W tym też może pomóc e-marketing. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie narzędzia i opracować adekwatną strategię. Poznaj 5 sprawdzonych pomysłów na marketing lokalny i zacznij rozwijać swój biznes!

Marketing lokalny Marketing lokalny

1. Wizytówka Google Moja Firma

Użytkownikom po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę poza wynikami w postaci linków wyświetlają się także wizytówki Google Moja Firma (ang. Google My Bussines). To sekcja, w której potencjalny klient może znaleźć wszystkie najważniejsze informacje na temat Twojej działalności: nazwę, adres, kontakt, adres WWW, zdjęcia, opisy oferty, opinie itp.

W kontekście marketingu lokalnego kluczowa jest tu lokalizacja. Dzięki Mapom Google użytkownik sprawdza, która firma znajduje się najbliżej. Jeśli nie masz wizytówki GMB, jesteś niewidoczny dla klientów w Twojej okolicy. Dlatego stworzenie i rozwój Google Moja Firma jest dziś jednym z najważniejszych elementów e-marketingu (niezależnie od wielkości firmy).

Promuj swoją firmę

2. Internetowe katalogi firm

Nieco podobny charakter mają katalogi firm online. Tam też znajdują się kluczowe dane dotyczące Twojej firmy. Warto wybierać wartościowe i popularne miejsca, aby tam zaznaczyć swoją obecność. W ten sposób zwiększasz prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoją ofertę wybierze klient.

Poza rozpoznawalnością internetowe katalogi firm wspierają SEO. Dzięki temu Twoja firma zajmuje wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, żeby na każdej wirtualnej wizytówce widniały te same informacje. Rozbieżności mogą zmniejszyć Twoją wiarygodność i przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

3. Kampania wizerunkowa

Jak już będzie widoczny dla mieszkańców Twojej okolicy, warto pomyśleć nad zwiększeniem rozpoznawalności i utrwaleniem wizerunku firmy w wyobraźni użytkowników. Chodzi o to, żeby nazwa i logo Twojej działalności kojarzyły się z konkretną ofertą i wartościami.

W tym celu warto sięgnąć po internetowe reklamy graficzne, czyli banery digital oraz Bumerang w Google Display Network. Dzięki tym strategiom Twoja marka będzie przewijać się przed oczami osobom, które w jakiś sposób zaznaczyły, że są zainteresowaną Twoją ofertą. Jeśli nie wiesz, jak rozkręcić taką kampanię, zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy pomogą w tym i innych przedsięwzięciach związanych z marketingiem lokalnym.

Pomysły na marketing lokalny

4. Marketing treści

Kolejną cegiełką, która warto dołożyć do przedsięwzięcia pt. marketing lokalny online, jest marketing treści. Ta strategia polega na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowych i ciekawych materiałów dotyczących Twojej branży. W ten sposób zyskujesz opinie eksperta w swojej dziedzinie i zdobywasz zaufanie w sieci. Pamiętaj, żeby tworząc materiały, podkreślać, na jakim obszarze działasz.

Najpopularniejszymi narzędziami Content Marketingu są treści pisane, czyli artykuły na stronie WWW, wpisy blogowe, autorskie e-booki czy newslettery. Ale możesz pójść też nieco dalej i spróbować swoich sił w tworzeniu edukacyjnych materiałów wideo, podcastów lub webinarów czy kursów.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

5. SEO lokalne

SEO lokalne to pozycjonowanie strony internetowej ze szczególnym uwzględnieniem konkretnego regionu, np. miasta czy województwa. Chodzi o to, żeby użytkownicy i algorytmy wyszukiwarek kojarzyli Twoją działalność z konkretną lokalizacją. W ten sposób nie konkurujesz z całym krajem, a jedynie z firmami w regionie.

Działania związane z SEO lokalnym warto wdrażać już podczas tworzenia pierwszych treści na stronie, np. poprzez wplatanie fraz kluczowych związanych z miastem: „fryzjer Dęblin” lub regionem „mechanik Mazowsze”. Warto zainwestować też w linkowanie zewnętrzne, czyli odnośniki do Twojej strony z innych miejsc w sieci związanych z Twoją okolicą (np. z portali regionalnych).

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.