5 pomysłów na marketing lokalny online
Chcesz zdobywać klientów, którzy mieszkają w Twojej okolicy? Nie musisz roznosić ulotek. W tym też może pomóc e-marketing. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie narzędzia i opracować adekwatną strategię. Poznaj 5 sprawdzonych pomysłów na marketing lokalny i zacznij rozwijać swój biznes!
1. Wizytówka Google Moja Firma
Użytkownikom po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę poza wynikami w postaci linków wyświetlają się także wizytówki Google Moja Firma (ang. Google My Bussines). To sekcja, w której potencjalny klient może znaleźć wszystkie najważniejsze informacje na temat Twojej działalności: nazwę, adres, kontakt, adres WWW, zdjęcia, opisy oferty, opinie itp.
W kontekście marketingu lokalnego kluczowa jest tu lokalizacja. Dzięki Mapom Google użytkownik sprawdza, która firma znajduje się najbliżej. Jeśli nie masz wizytówki GMB, jesteś niewidoczny dla klientów w Twojej okolicy. Dlatego stworzenie i rozwój Google Moja Firma jest dziś jednym z najważniejszych elementów e-marketingu (niezależnie od wielkości firmy).
2. Internetowe katalogi firm
Nieco podobny charakter mają katalogi firm online. Tam też znajdują się kluczowe dane dotyczące Twojej firmy. Warto wybierać wartościowe i popularne miejsca, aby tam zaznaczyć swoją obecność. W ten sposób zwiększasz prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoją ofertę wybierze klient.
Poza rozpoznawalnością internetowe katalogi firm wspierają SEO. Dzięki temu Twoja firma zajmuje wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, żeby na każdej wirtualnej wizytówce widniały te same informacje. Rozbieżności mogą zmniejszyć Twoją wiarygodność i przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
3. Kampania wizerunkowa
Jak już będzie widoczny dla mieszkańców Twojej okolicy, warto pomyśleć nad zwiększeniem rozpoznawalności i utrwaleniem wizerunku firmy w wyobraźni użytkowników. Chodzi o to, żeby nazwa i logo Twojej działalności kojarzyły się z konkretną ofertą i wartościami.
W tym celu warto sięgnąć po internetowe reklamy graficzne, czyli banery digital oraz Bumerang w Google Display Network. Dzięki tym strategiom Twoja marka będzie przewijać się przed oczami osobom, które w jakiś sposób zaznaczyły, że są zainteresowaną Twoją ofertą. Jeśli nie wiesz, jak rozkręcić taką kampanię, zgłoś się do doradców internetowych WeNet, którzy pomogą w tym i innych przedsięwzięciach związanych z marketingiem lokalnym.
4. Marketing treści
Kolejną cegiełką, która warto dołożyć do przedsięwzięcia pt. marketing lokalny online, jest marketing treści. Ta strategia polega na pozyskiwaniu klientów przy pomocy wartościowych i ciekawych materiałów dotyczących Twojej branży. W ten sposób zyskujesz opinie eksperta w swojej dziedzinie i zdobywasz zaufanie w sieci. Pamiętaj, żeby tworząc materiały, podkreślać, na jakim obszarze działasz.
Najpopularniejszymi narzędziami Content Marketingu są treści pisane, czyli artykuły na stronie WWW, wpisy blogowe, autorskie e-booki czy newslettery. Ale możesz pójść też nieco dalej i spróbować swoich sił w tworzeniu edukacyjnych materiałów wideo, podcastów lub webinarów czy kursów.
5. SEO lokalne
SEO lokalne to pozycjonowanie strony internetowej ze szczególnym uwzględnieniem konkretnego regionu, np. miasta czy województwa. Chodzi o to, żeby użytkownicy i algorytmy wyszukiwarek kojarzyli Twoją działalność z konkretną lokalizacją. W ten sposób nie konkurujesz z całym krajem, a jedynie z firmami w regionie.
Działania związane z SEO lokalnym warto wdrażać już podczas tworzenia pierwszych treści na stronie, np. poprzez wplatanie fraz kluczowych związanych z miastem: „fryzjer Dęblin” lub regionem „mechanik Mazowsze”. Warto zainwestować też w linkowanie zewnętrzne, czyli odnośniki do Twojej strony z innych miejsc w sieci związanych z Twoją okolicą (np. z portali regionalnych).