article background

Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku?

Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku?

Coraz więcej firm, które chcą pozyskać nowych klientów, decyduje się na prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych. Niestety wśród wciąż rosnącej konkurencji trudno uzyskać oczekiwane wyniki prowadząc wyłącznie działania organiczne (czyli bezpłatne). Właśnie dlatego warto zainwestować w płatne treści na jednej z najpopularniejszych platform w Social Mediach. Ale najpierw należy sprawdzić, ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku. Między innymi o tym piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury!

Na czym polega płatna reklama na Facebooku?

Jeśli aktywnie działasz w Social Mediach, to wiesz, że istnieją dwie główne drogi dotarcia do odbiorców na Facebooku. Pierwszym kanałem są działania organiczne, na które składa się np. regularna publikacja postów czy prowadzenie transmisji na żywo. Drugą opcją są płatne kampanie reklamowe. 

Musisz wiedzieć, że darmowa promocja wymaga obecnie wiele wysiłku i czasu, a zasięg firmowych fanpage’y został w tym medium znacznie ograniczony. Właśnie dlatego warto zainwestować w Facebook Ads. System reklamowy Meta pozwala tworzyć i prowadzić kampanie promocyjne na FB oraz w serwisach należących do sieci, wśród których znajdziemy Instagram, Messenger czy Audience Network. 

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Najbardziej skuteczną strategią marketingową w Social Mediach jest połączenie organicznego prowadzenia profilu z działaniami płatnymi.

Z pewnością zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Facebooku. Otóż firma Meta poprzez narzędzie Menedżer Reklam pozwala tworzyć kampanie promocyjne, które nie mają jasno określonej ceny, a ich koszty zależą od różnych parametrów. Jak się okazuje, pojedynczą treść sponsorowaną można udostępnić już za ok. 5 zł. Najniższa stawka dzienna to bowiem zaledwie jeden dolar.    

Na ostateczny koszt reklamy na FB składają się więc czynniki zewnętrzne np. sezonowość czy konkurencja, ustawienia kampanii (budżet, kreacja, cel, lokalizacja, harmonogram) oraz ewentualne opłaty związane z przygotowaniem i optymalizacją treści.

Jak więc widzisz, nie istnieje z góry narzucona cena kampanii na Facebooku. To Ty jako reklamodawca decydujesz, ile chcesz wydać.

Nakłady ponoszone na promocję możesz kontrolować, ustalając limit wydatków kampanii lub limit wydatków na koncie. Co więcej, cenę reklamy na FB wyznacza się na dwa sposoby: poprzez ogólnie wydaną kwotę kontrolowaną za pomocą budżetu oraz koszt każdego uzyskanego wyniku.

Ostatecznie więc koszt kampanii reklamowej na Facebooku odpowiedni dla Twojej firmy będzie kompromisem pomiędzy wyznaczonym budżetem a oczekiwanymi efektami.

Promuj swoją firmę

Co wpływa na koszt kampanii reklamowej na FB?

Nie masz pewności czy realizowanie kampanii Facebook Ads okaże się dla Twojej firmy opłacalne? Pamiętaj więc, że bez względu na ostateczny koszt reklama w tej sieci społecznościowej pozwoli Ci pozyskać nowe grono klientów. Weź jednak pod uwagę czynniki, które mogą wpłynąć na cenę płatnych treści – oto kilka z nich.

Grupa odbiorców

Im dokładniej określisz grupę docelową kampanii, tym skuteczniej zmniejszysz jej koszt. Nieodpowiednie targetowanie sprawi, że dotrzesz do użytkowników, którzy nie są zainteresowani Twoją ofertą, a więc przepalisz budżet.

Cel kampanii

Jednym z najważniejszych etapów tworzenia kampanii na FB jest wskazanie jej celu. Każda z dostępnych opcji (rozpoznawalność, aktywność, ruch, kontakty, promocja aplikacji, sprzedaż) wiąże się z inną ceną za reklamę. 

Budżet reklamy

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że cena reklamy na FB w dużej mierze zależy od tego, ile chcesz na nią wydać. Wszystko dlatego, że algorytmy aplikacji na podstawie ustawionego budżetu dopasowują częstotliwość publikacji czy stawkę za kliknięcie.

Poza wymienionymi czynnikami na koszt kampanii reklamowej na FB wpływają również: lokalizacja (miejsce publikacji) i umiejscowienie urządzeń, harmonogram wyświetlania, konkurencyjność i sezonowość, rodzaj reklamowanego produktu lub usługi, jakość i trafność kreacji czy strategia składania ofert.

Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku

Koszt kampanii reklamowej na Facebooku – podsumowanie

Chcesz zainwestować w kampanię Facebook Ads i próbujesz oszacować koszty? Przeanalizuj, ile możesz zapłacić za oczekiwany wynik, czyli cel reklamowy. Pamiętaj przy tym, że nie istnieje coś takiego jak cennik reklam na FB, promocję najlepiej prowadzić w sposób ciągły, a porównywanie efektów ze stawkami pozwoli Ci już po krótkim czasie sprawnie operować budżetem.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Jeśli jednak potrzebujesz pomocy specjalistów, to już teraz powierz losy swojego biznesu marce WeNet. Doradcy internetowi pokażą Twoją firmę tam, gdzie są jej klienci. Już teraz zadbaj o marketing lokalny w sieci i zyskaj – większą rozpoznawalność, nowe kontakty i pozytywny wizerunek. Zamów darmową konsultację, a poznasz szczegóły oferty. Bądź widoczny dla klientów – również na Facebooku.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.