9 wskazówek, jak tworzyć treści do reklamy na Facebooku, aby pozyskiwać klientów

1
663
jak_tworzyc_tresci_do_reklamy_na_Facebooku

Instagram, Twitter czy LinkedIn – to znane Social Media, które stanowią integralną część działalności biznesowej w sieci. Od lat prym wśród skutecznych narzędzi marketingu cyfrowego wiedzie jednak Facebook. Niestety w ostatnim czasie zasięg firmowych fanpage’y został w tym medium znacznie ograniczony, więc ich darmowa promocja wymaga wiele wysiłku i czasu. Choćby dlatego warto zainwestować w płatne kampanie na Facebooku. Sprawdź, jak tworzyć skuteczne copy do reklamy na wciąż niezwykle popularnym portalu społecznościowym.   

Dlaczego warto inwestować w reklamy na Facebooku?

Rozwijające się w błyskawicznym tempie Social Media tworzą niemal nieograniczone pole do działania zarówno dla dużych, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Nie wierzysz? Już prawie 72% użytkowników poszukuje informacji o firmach w mediach społecznościowych. Choć platformy takie jak TikTok stanowią coraz większą konkurencję, to wciąż Facebook jest jednym z najważniejszych źródeł dotarcia do klienta.

Chcesz pozyskiwać nowych odbiorców? W takim razie pamiętaj, że firmowy fanpage na FB stanowi dla Twojego biznesu absolutną podstawę. Dzięki niemu pozyskasz ruch organiczny, co oznacza, że możesz trafić do swoich fanów zupełnie za darmo. Jednak zwiększenie liczby konwersji (oczekiwanych działań ze strony odbiorcy) umożliwią Ci dopiero płatne reklamy na Facebooku.

Myślisz o marketingu w mediach społecznościowych? W takim razie musisz wiedzieć, że system reklamowy Meta pozwala tworzyć kampanie promocyjne w różnych formatach oraz kupować powierzchnie reklamowe na takich platformach jak Instagram, komunikator Messenger czy sieć Facebook Audience Network.

Poza dość oczywistą korzyścią z reklamowania firmy na Facebooku jaką niewątpliwie jest możliwość dotarcia do sporej części internautów w Polsce, warto docenić również takie efekty kampanii promocyjnej jak m.in.:

  • większa liczba konwersji (w tym przypadku przede wszystkim wzrost sprzedaży produktów lub usług),
  • lepsza świadomość i rozpoznawalność marki oraz możliwość budowania trwałych relacji z odbiorcami,
  • pozyskiwanie kontaktów biznesowych czy łatwiejsza rekrutacja kompetentnych pracowników do firmy,
  • poprawa skuteczności innych narzędzi digital marketingu jak np. strona WWW czy e-mail marketing.

Co zrobić, aby kampanie Facebook Ads były efektywne? O tym piszemy w dalszej części tekstu. Przeczytaj i sprawdź, jak osiągnąć konkretne cele marketingowe.

marketing_lokalny_v2

Jak tworzyć treści reklamowe na Facebooku, które konwertują?

Mimo że promocja na Facebooku przynosi wiele korzyści, to portal ten jest wciąż przez wielu przedsiębiorców uważany za nieefektywny kanał pozyskiwania konwersji. Warto jednak wziąć pod uwagę, że obecnie każdy punkt styku marki z odbiorcą, jest równie ważny, jak ostatni. Aby reklamy generowały wiele wyświetleń i kliknięć wysokiej jakości należy właściwie planować, śledzić i mierzyć kampanie.

Przeczytaj również:  Pinterest – kompletny przewodnik po platformie

Oto 9 sprawdzonych wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać potencjał Facebook Ads i tworzyć skuteczne copy (treści) reklamowe.

1. Starannie dobierz cel reklamowy

Choć jest to absolutna podstawa, jeśli chodzi o tworzenie skutecznych kampanii, to zawsze warto wspomnieć, że klucz do sukcesu stanowi odpowiednio dobrany cel. W przypadku Facebook Ads będzie to działanie, do którego chcesz zachęcić użytkowników, którzy wyświetlają i klikają w Twoje reklamy. Tworząc płatne treści, weź więc pod uwagę potrzeby swojego biznesu.

Meta wyróżniła trzy podstawowe typy celów kampanii prowadzonych na Facebooku. Oto one:

  • świadomość – rodzaj reklamy, która buduje rozpoznawalność marki i tworzy skojarzenie pomiędzy firmą oraz konkretną ofertą (sprawdzi się więc w przypadku początkujących biznesów);
  • działania – głównym zadaniem tego rodzaju kampanii jest wzrost aktywności użytkowników na profilu i w konsekwencji skierowanie odbiorcy do przejścia na firmową stronę internetową;
  • konwersja – tego rodzaju przekaz reklamowy jest związany ze sprzedażą i pozyskiwaniem nowych klientów, ponieważ ma na celu skłonienie użytkownika do konkretnej interakcji.

2. Wykorzystaj w pełni potencjał targetowania reklamy

W kontekście tworzenia reklam z pewnością zdarzyło Ci się spotkać z takim określeniem jak targetowanie. W kampaniach na Facebooku proces ten polega na dobieraniu właściwej grupy docelowej. Dziś nie wystarczy dokładnie wskazać potencjalnych odbiorców płatnych treści, trzeba ich jeszcze odpowiednio posegregować.

Okazuje się bowiem, że dużo łatwiej przygotować atrakcyjny i trafny tekst reklamowy dla mniejszej liczby użytkowników. Skuteczność targetowania zwiększysz dodatkowo, jeśli wykorzystasz model AIDA (akronim słów Attention, Interest, Desire, Action), który określa główne reguły oddziaływania reklamy na konsumenta.

Twórz więc kampanie marketingowe w taki sposób, aby kierować płatne treści do różnych odbiorców, dzięki czemu:

  • przyciągniesz uwagę (Attenction),
  • wzbudzisz prawdziwe zainteresowanie (Interest),
  • przekształcisz skłonność w pożądanie (Desire),
  • ostatecznie skłonisz do wykonania działania np. zakupu (Action).

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku  src=

3. Wykorzystaj pеrsony kupujących do reklamowej komunikacji

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że aby pozyskać potencjalnych klientów, musisz zrozumieć, co ich motywuje do działania i jakie wyzwalacze należy użyć, by zwiększyć konwersję. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

  • Jakie są potrzeby grupy docelowej i co jest dla nich ważne?
  • Jak Twoja firma może odpowiedzieć na problemy odbiorców?
  • W jaki sposób działają i czym charakteryzują się osoby zainteresowane ofertą?
Przeczytaj również:  Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? 10 porad

Dzięki temu możesz określić persony kupujących dla kluczowych segmentów Twojego biznesu. Wskazanie profilów klientów, do których chcesz dotrzeć z produktem lub usługą, może w znacznym stopniu wpłynąć na skuteczność reklamy na FB.

4. Stosuj emocjonalne wyzwalacze

To co porusza ludzi, to emocje. Warto wykorzystać je również w copy kampanii. W końcu odczucia i reakcje stanowią ważną część procesu decyzyjnego dla wielu Twoich potencjalnych klientów.

Aby wywołać emocje poprzez treść reklamy na Facebooku, potrzebujesz triggera, czyli wyzwalacza. Może być to zarówno interesujący obraz, jak i emocjonalny ton czy słowa. Pomocne mogą okazać się również odpowiednie emotikony.

Co więcej, w kampaniach musisz stosować odpowiedni przekaz, dzięki któremu podkreślisz wyjątkowość produktów, zaproponujesz limitowaną ofertę lub ciekawą promocję czy udowodnisz, że Twoje towary są zbyt dobre, aby je odrzucić. Pamiętaj, że niezawodnym wyzwalaczem emocji jest strach przed utratą, czyli FOMO.

Musisz wziąć pod uwagę, że w przypadku części odbiorców lepszą konwersję niż wyzwalacze emocjonalne będą generować czynniki racjonalne jak np. liczby i statystyki.

5. Podkreśl, jakie korzyści możesz zapewnić swoim odbiorcom

Odpowiednia analiza grupy docelowej oraz jej właściwa segmentacja i zawężenie to podstawa. Pozwoli Ci to odnieść się w przekazie reklamowym do problemów konkretnych odbiorców i przedstawić korzyści, jakie zapewni im zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie.

Dzięki skutecznym kampaniom Facebook Ads możesz przekonać potencjalnych klientów, że znasz ich potrzeby i wiesz, jak je zrealizować. Poza przyciągnięciem uwagi musisz jeszcze pamiętać o zachęceniu użytkowników do działania. W tym celu…

6. Stosuj odpowiednie CTA

Trudno wyobrazić sobie skuteczne copy reklamy – nie tylko na Facebooku, ale również w Google Ads – bez odpowiedniego CTA. Jasne, silne i niepowtarzalne wezwanie do działania zwiększa szansę na poprawę konwersji, ponieważ nie pozostawia odbiorców w niepewności, co powinni zrobić. Stosuj je więc bez względu na to, jaki jest cel Twojej kampanii.

Przeczytaj koniecznie, jak powinno wyglądać skuteczne CTA.

Przyklad_reklamy_na_Facebooku

Przykład reklamy na Facebooku marki WeNet z atrakcyjnym CTA

7. Przetestuj swoje kampanie na Facebooku

Zastanawiasz się, bez czego nie może obejść się skuteczna reklama na FB? Odpowiedź jest bardzo prosta – bez testowania! To świetny sposób, aby zwiększyć efektywność kampanii. Możesz nie tylko zmieniać treść przekazu czy edytować sposób targetowania, ale również rozwijać i odświeżać wykorzystane już kreacje, które przyniosły oczekiwane rezultaty.

Przeprowadzając testy, dowiesz się, na jakie rozwiązania warto postawić, a czego musisz unikać, tworząc reklamy w systemie Facebook Ads. Wybieraj tylko aktualne, trafne i budzące zainteresowanie kampanie, które zwiększą szansę na konwersję.

8. Wykorzystaj reklamę do opowiedzenia historii

Wielu reklamodawcom zależy w głównej mierze na uzyskaniu natychmiastowego efektu. Niestety bardzo często dzieje się to kosztem innych etapów na ścieżce zakupowej klienta. Dla przypomnienia są to:

  • Faza 1 – budowanie świadomości,
  • Faza 2 – wybieranie możliwości,
  • Faza 3 – podjęcie decyzji.
Przeczytaj również:  Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku?

Aby skutecznie docierać do odbiorców, warto przygotować spójne komunikaty reklamowe, które będą odpowiednie dla każdego etapu i zostaną połączone spójną historią. Na tym polega właśnie storytelling w reklamie. Tworzenie opowieści może zwiększyć Twoją szansę na konwersję w Facebook Ads.

9. Dobierz kreację i treść do formatu reklamy

Powracając na chwilę do technicznych kwestii, chcemy Ci przypomnieć, że wykorzystywanie tych samych kreacji i treści do różnych formatów reklam to duży błąd.

Tym bardziej że system Facebook Ads oferuje wiele ciekawych rozwiązań, takich jak np.:

  • film – płatna treść w formie video;
  • obraz – reklama graficzna;
  • materiał błyskawiczny – kreacja reklamowa, która otwiera się jako pełnoekranowa strona docelowa na urządzeniu mobilnym;
  • kolekcja – zawierający obraz lub video oraz 4 zdjęcia produktów format reklamowy, po którego kliknięciu użytkownik zostaje przekierowany do materiału błyskawicznego (doskonałe narzędzie promocji, które warto wykorzystać w e-commerce);
  • karuzela – typ reklamy z obrazami lub filmami, które odbiorcy mogą oglądać poprzez przewijanie kolejnych elementów.

Każdy z wymienionych formatów wymaga innego podejścia, ponieważ został przeznaczony do konkretnego kontekstu i pozwala w określony sposób komunikować się z odbiorcami. Warto więc w pełni wykorzystać potencjał wszystkich rozwiązań dostępnych na FB i dobrać do nich odpowiednie treści i kreacje.

Jak zwiększyć konwersję, dzięki kampanii Facebook Ads? Podsumowanie

Wiesz już, że kampania na Facebooku to obecnie jedna z najpopularniejszych i najbardziej elastycznych form reklamowych w Internecie. Tym, co sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na tego rodzaju promocję online, jest z pewnością możliwość dopasowania oferty do konkretnej grupy docelowej.

Dzięki naszym wskazówkom wiesz już, jak tworzyć reklamy na FB oraz płatne treści, które konwertują. Możesz je również stale mierzyć, analizować i ulepszać. Jeśli jednak dopiero planujesz działania w Social Mediach, to zaufaj wiedzy specjalistów i zaplanuj swoją pierwszą kampanię z WeNet. Razem z doradcą internetowym wybierz strategię działania odpowiednią dla Twojego biznesu.

Pamiętaj, że media społecznościowe to idealne miejsce do promocji małych i średnich firm. Jeśli zdecydujesz się na ofertę Marketingu Lokalnego Online, to zwiększysz widoczność Twojej marki w najpopularniejszych serwisach, takich jak np. Facebook. Z pomocą doradców internetowych pozyskasz nowych klientów i zwiększysz konwersję.

Promuj swoją firmę

Wejdź na WeNet.pl i poznaj szczegóły. Skorzystaj z elastycznej polityki cenowej i wybierz kompleksową obsługę od A do Z. Już teraz wykorzystaj potencjał Facebooka i zyskaj większą rozpoznawalność, pozytywny wizerunek i nowe kontakty.

Źródła:

Influencer Marketing Hub: Social Media Marketing Benchmark Report 2022

Nowe wezwanie do działania
https://www.searchenginejournal.com/facebook-ad-copy/460023/#close
5/5 - (2 votes)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here