Czy długość artykułu ma wpływ na jego popularność w sieci?

1
622

Blog_WeNet_dlugosc_artykulu_

Wielu twórców internetowych zadaje sobie pytanie, czy długość artykułu ma wpływ na SEO? I czy w ogóle brać pod uwagę liczbę znaków podczas pisania treści? Na te i pokrewne pytania postaramy się dziś odpowiedzieć.

Czy długi artykuł to dobry artykuł?

Odpowiedź – jak zazwyczaj w kontekście SEO – brzmi: to zależy. Na to, jakiej długości powinien być tekst, mają wpływ dwa podstawowe czynniki – temat oraz oczekiwania czytelnika/użytkownika.

Pisząc poradnik krok po kroku o tym, jak opublikować krótki filmik na Facebooku, użyjesz mniej znaków niż opisując całą historię mediów społecznościowych.

Dlaczego? Pierwszy temat wymaga znacznie mniej informacji niż drugi. Ponadto użytkownik, który chce dowiedzieć się, jak opublikować krótki film na FB, oczekuje krótkiej i konkretnej porady. Osoba chcąca poznać historię Social Mediów jest gotowa przyswoić jak najwięcej kluczowych informacji na ten temat.

Oczywiście, nie jest tajemnicą, że większość internautów preferuje krótkie treści, które mogą pochłonąć w krótkim czasie. Jednak nie sprawdzają się one w każdym przypadku. Nie na wszystkie pytania da się odpowiedzieć jednym zdaniem.

Przeczytaj również:  15 narzędzi do kompletnej analizy SEO

Jakie treści wysoko ceni Google?

Według Google, długość tekstu nie ma wpływu na miejsce strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania. Tzn. algorytmy wyszukiwarki nie liczą znaków i nie faworyzują treści pod względem ich długości.

Czyli strona, która zawiera 3500 znaków ze spacjami nie jest wyżej oceniana niż strona zawierająca takich znaków 1500. Liczy się natomiast jakość treści.

Co to oznacza? Jakościowy artykuł to taki, który zaspokaja potrzebę użytkownika i wyczerpuje poruszany temat. Jeśli krótki wpis na blogu odpowiada wyczerpująco na pytanie, nie ma sensu go sztucznie przedłużać i lać wody czy powtarzać informacji.

Google potrafi rozpoznać artykuły, które nie wnoszą nic wartościowego do sieci, niezależnie jakiej długości będą. Warto o tym pamiętać podczas pisania.

www_korzeniowski_wiekszy
Każda dobra treść internetowa:

  • ma swoją grupę docelową i jest tworzona zgodnie z jej potrzebami;
  • odpowiada na najczęstsze pytania użytkowników dot. poruszanego tematu;
  • jest atrakcyjna i przyjazna w odbiorze (np. prezentuje statystki w formie infografik).
Przeczytaj również:  Popularne formuły copywriterskie – które z nich warto wykorzystać?

Pamiętaj też, że nie każdy temat sprawdzi się w formie pisanej. Niektóre treści – np. poradnik „Jak naprawić cieknący kran?” – najlepiej zrealizować w formie wideo. Wówczas widz lepiej zorientuje się w wykonywanych czynnościach, a materiał będzie dla niego bardziej pomocny niż słowny opis poszczególnych kroków.

Niemniej każdy film czy materiał audio (np. podcast) potrzebuje dobrego tekstu, który będzie opisywał zawartość i cel oraz inne elementy (np. w której minucie mówisz o danej kwestii). Pomocnym dodatkiem do podcastów jest transkrypcja, z której skorzystają użytkownicy, którzy wolą czytać niż słuchać.

Oczywiście czasami najlepszym medium będzie tekst pisany uzupełniony elementami wizualnymi, np. zdjęciami czy krótką prezentacją.

Warto także pamiętać, że wartościowy artykuł powinien m.in.:

  • wyjaśniać skomplikowane pojęcia;
  • zawierać słowa kluczowe dla poruszanego tematu;
  • być przejrzysty (celne nagłówki, krótkie akapity, wypunktowania);
  • zawierać intrygujący tytuł (Meta Title oraz H1);
  • być przyjemny w odbiorze (przystępny styl pisania, dodatkowe materiały, np. pomocne grafiki).

Czy długość materiału w sieci ma znaczenie? Podsumowanie

Treści swoim odbiorcom możesz podawać w różnych formach:

  • tekst;
  • grafika;
  • zdjęcie;
  • wideo.
Przeczytaj również:  Czas copywriterów, czyli jak napisać dobry tekst na stronę WWW?

Twoim celem nie powinno być wystukanie na klawiaturze określonej liczby znaków. Nie ma magicznej liczby słów, która gwarantuje dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Twoim celem powinno być dostarczenie użytecznej i wyczerpującej treści, która będzie odpowiadać Twojej grupie docelowej i odpowiadać na jej pytania.

Wówczas Twoje materiały będą doceniane przez ludzi, co w naturalny sposób ma pozytywny wpływ na statystyki odwiedzin i konwersje.

Źródło: SEJ

Przeczytaj również, na czym polega idea Topical Authority.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here