9 typów treści na blog, które zaangażują Twoich czytelników

11
4825
pomysły na blog

Blogowanie jest jedną z najefektywniejszych dróg do budowania wizerunku marki, generowania efektu poczty pantoflowej oraz większego ruchu na Twojej stronie internetowej. Nie wierzysz? Prawie 70% badanych uważa, że blogi dodają wiarygodności firmowej witrynie. Tworzenie różnorodnego contentu, a co za tym idzie bogatych tematycznie postów, może uczynić Twoją firmę bardziej interesującą dla odbiorców. Poniżej znajdziecie 9 rodzajów tekstów, które internauci chętnie czytają i którymi dzielą się w Social Mediach. Sprawdź, o czym należy pamiętać, tworząc treści bloga. 

Wpis na blogu firmowym – co warto wiedzieć? 

E-biznes stawia przed przedsiębiorcami nie tylko wyzwania związane z bezpośrednią sprzedażą produktów i usług, ale również wymaga od nich kształtowania wizerunku swojej marki w sieci. Prowadzenie bloga firmowego może okazać się znakomitym narzędziem, które pozwoli nie tylko na skuteczną promocję, ale także na budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie. 

Aby osiągnąć sukces, nie można tworzyć treści bloga firmowego w oderwaniu od rzeczywistości. Przyciągnięcie regularnego ruchu i robienie wokół marki szumu możliwe jest tylko wtedy, gdy styl wpisu blogowego oddziałuje na grupę docelową, a zawartość pobudza do dyskusji. W naszej ocenie interakcja z czytelnikami nie tylko wspomoże np. promowanie biznesu w mediach społecznościowych, ale pozwoli również na efektywniejsze relacje z potencjalnymi klientami.

Jakie są najważniejsze zasady prowadzenia bloga? Z pewnością należy skupić się na pisaniu wpisów blogowych, które będą odpowiadać na potrzeby czytelników – ich pytania i wątpliwości, a także dostarczać propozycji rozwiązań problemów, z którymi się borykają. Użytkownik zyskuje dostęp do praktycznych porad, dzięki którym lepiej poznaje ofertę firmy, a także może ocenić czy konkretne rozwiązanie spełnia jego oczekiwania.

Pokaż swoją firmę z dobrej strony jak Robert Korzeniowski

O czym pamiętać, pisząc idealny wpis na blogu? 

Wiesz już, co chcesz osiągnąć poprzez swój wpis? Pamiętaj, że tworzenie skutecznych postów na bloga firmowego wymaga planowania, wartościowej treści i przemyślanej strategii. Oto kroki, które należy podjąć, aby stworzyć content, który przyciągnie uwagę czytelników i przyczyni się do rozwoju firmy. 

Wybierz temat wpisu

Pierwszym krokiem jest znalezienie odpowiedniej tematyki wpisu. Przyjrzyj się swojej branży i zastanów się, z jakimi problemami mierzą się Twoi klienci. Spróbuj znaleźć istotne informacje, dane statystyczne, przykłady czy opinie ekspertów, które wzbogacą artykuł. Określ też główne punkty, które zamierzasz poruszyć. 

Przeczytaj również:  Aktualizacja treści na stronie WWW. Dlaczego jest tak ważna?

Przygotuj tytuł i śródtytuły

Zastanawiasz się, co zawiera przykładowy wpis na blogu? Z pewnością atrakcyjny tytuł. Pomyśl więc, co może zainteresować czytelników i stwórz nagłówki, które zaciekawią odbiorców na tyle, by kliknąć i przeczytać dalszą część tekstu. Zadbaj również o angażujący wstęp oraz podział treści na klarowne sekcje i akapity. W ten sposób zapewnisz czytelność i estetykę na stronie internetowej

Zdecyduj, jakim językiem pisać

Skup się na dostarczaniu wartościowych informacji dla czytelników, tworząc wpis na bloga. Użyj faktów, przykładów, cytatów oraz innych źródeł, aby poprzeć swoje twierdzenia. Wartość merytoryczna jest kluczem do sukcesu. Pamiętaj jednak, że język blogów jest specyficzny, dlatego w rozwinięciu wpisu wykorzystuj zwroty i wyrażenia zachęcające czytelników do działania, czyli CTA. Konieczna jest również edycja i formatowanie. 

Zadbaj o tworzenie i dostosowywanie wpisów

Badanie słów kluczowych pomoże Ci przygotować dobrze zoptymalizowaną treść wpisu, co jest ważne w zdobywaniu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Umieść gotowy artykuł na blogu firmy, dbając o odpowiednie formatowanie i wizualizację. Po opublikowaniu udostępnij treść w mediach społecznościowych, newsletterze oraz innym kanałach komunikacji, aby dotrzeć do jak największej liczby czytelników.

Nowe wezwanie do działania

9 przykładowych wpisów blogowych, które zachwycą internautów

1. Jak to zrobić, czyli samouczki i poradniki

Poradniki i samouczki są jednymi z najpopularniejszych rodzajów treści publikowanych na blogach. Znakomita większość ludzi korzysta z Internetu, by nauczyć się czegoś nowego i doskonalić swoje umiejętności. Co za tym idzie, szukają materiałów, które mogą im w tym pomóc.

Jak napisać wpis? Jak wynika z naszych doświadczeń, sekretem stworzenia popularnego samouczka lub poradnika jest zgłębienie i wyjaśnienie jednego konkretnego tematu. Im bardziej kompleksowy i szczegółowy jest post na blogu, tym lepiej dla czytelników. Używaj mnóstwa grafik i zdjęć, by wyjaśnić poszczególne etapy. Pomoże to odbiorcom lepiej zrozumieć przedstawiane zagadnienie.

Oto przykładowy wpis na bloga o charakterze poradnikowym:

Tego rodzaju kompendium na Twoim blogu od razu sprawi, że Twoja firma stanie się ekspertem w danym temacie. Instrukcje czy samouczki przyciągają nowych klientów, którzy poszukują porad od autorytetów.

2. Lista kontrolna dla idealnego wpisu

Wielu profesjonalnych blogerów nie cierpi list, ponieważ są one bezcelowe i przereklamowane. Nie ma jednak znaczenia czy je lubisz, czy nie. Struktura wpisu w formie listy jest uwielbiana przez wielu czytelników. Przede wszystkim dlatego, że tak przedstawione informacje są łatwe do zapamiętania, przejrzyste i mają wysoki współczynnik dzielenia się nimi w mediach społecznościowych.

Przeczytaj również:  Czy długość artykułu ma wpływ na jego popularność w sieci?

Jak napisać wpis blogowy w formie wypunktowania? Sekret tkwi w długości materiału. Im dłuższa i bardziej rozbudowana lista, tym lepiej. Zamiast pisać o trzech czy pięciu sposobach zrobienia czegoś, napisz o dziewięciu lub siedemnastu metodach. Dłuższe listy są lepsze dla SEO; (jeszcze więcej wartościowej treści!) i dla mediów społecznościowych.

Ten post jest przykładem takiej listy.

Choć teksty w tej formie mają się dobrze, jeśli chodzi o pozycjonowanie i ich udostępnianie w Social Mediach, to zawsze trzeba pamiętać, by umieszczać je w połączeniu z innymi rodzajami wpisów na bloga. Wszystko po to, by zawartość strony WWW nie była monotonna.

3. Infografiki jako przykład wpisu blogowego

Jeśli chcecie zdobyć dużo linków zwrotnych dobrej jakości w bardzo krótkim czasie, warto stworzyć szczegółową infografikę w niszy tematycznej, w której się poruszacie. Infografiki są nie tylko przejrzyste i zrozumiałe, ale cieszą się dużą popularnością w Social Mediach.

Chcesz napisać wpis blogowy w formie infografiki? Przygotowanie takiej treści wymaga nieco więcej czasu i pracy w porównaniu ze zwykłym postem na blogu, ale przynosi też więcej korzyści w postaci linków i udostępnień.

By stworzyć infografikę, wybierz specyficzny temat ze swojej branży, zgromadź na jej temat dane statystyczne z wiarygodnych źródeł i skomponuj je razem. Co najważniejsze, do stworzenia materiału nie jest potrzebny profesjonalny designer. W sieci jest wiele darmowych narzędzi, które pomogą przygotować dobrą infografikę.

Oto artykuł, w którym znajdziesz gotową instrukcję: 

4. Jak napisać wpis blogowy w formie przewodnika?

Od czasu do czasu warto stworzyć na blogu post, który wręcz porazi czytelników wiedzą w nim zawartą. Służyć temu mają przewodniki – swoiste vademecum. Treść takiego wpisu jest jak mini książka – obejmuje jeden lub kilka ściśle powiązanych tematów i służy do wprowadzenia czytelnika do pewnego zagadnienia.

Po przeczytaniu takiego materiału internauci powinni czuć się nasyceni wiedzą na pewien konkretny temat i wiedzieć, jakie praktyczne kroki podjąć, by tę nabytą wiedzę wykorzystać.

Dobrym tego przykładem jest nasz przewodnik:

5. Najważniejsze zasady tworzenia studium przypadku (case studies)

Internauci uwielbiają czytać studia przypadków i historie sukcesów życiowych. To więc idealny wpis na blogu Twojej firmy, jeśli oprócz wielu udostępnień na portalach społecznościowych zależy Ci również na pozyskaniu nowych klientów i linków zwrotnych. Wszystko to może posłużyć umacnianiu Twojej marki w sieci.

Studium przypadku pokazuje, jak produkt czy usługa pomogły klientowi rozwiązać konkretny problem lub osiągnąć dany cel. Treść wpisu powinna najpierw opisać trudność, a potem wyjaśnić w kolejnych krokach, jak sobie z nią poradzić.

Poniżej kilka przykładów studiów przypadku:

6. Cechy charakterystyczne wpisu zbiorczego

Jak wygląda przykładowy wpis zbiorczy? To kompilacja i podsumowanie innych blogów lub opinii różnych osób na pewien specyficzny temat. Tego rodzaju treści również cieszą się dużą popularnością. Generują łatwy ruch, udostępnienia i bardzo dużo linków zwrotnych.

Przeczytaj również:  Jakim stylem pisać o swojej firmie? Główne zasady

Możesz na przykład napisać swój wpis w stylu „najlepsze z tego tygodnia”, „najciekawsze artykuły marketingowe miesiąca” lub inne. Warto również stworzyć post, który będzie prezentował opinie różnych ekspertów z danej dziedziny na określony temat.

Czytelnicy kochają tego rodzaju treści, ponieważ w jednym miejscu znajduje się wiele informacji i prezentowane są różne punkty widzenia. 

7. Checklisty – wzór wpisu

Jeśli chcesz dać swoim czytelnikom wiele satysfakcji w krótkim czasie, to spróbuj stworzyć listę kontrolną. Tzw. checklisty są popularne wśród internautów oraz użytkowników mediów społecznościowych, ponieważ są łatwe w zrozumieniu i dają wiele wartości, a nie zabierają przy tym wiele czasu.

Checklisty są też bardzo popularne, ponieważ przekazują czytelnikom wiele spostrzeżeń, które pomogą wyeliminować luki w ich strategii.

Przykładowo, jeśli jesteś projektantem stron internetowych, możesz stworzyć listę kontrolną dla optymalnej konstrukcji witryny WWW. Użytkownicy mogą porównać swój istniejący projekt z Twoją checklistą i sprawdzić, czy czegoś nie pominęli.

Zrób audyt SEO

8. Posty oparte na profesjonalnych badaniach

Kolejnym rodzajem materiału, dzięki któremu możesz podbić media społecznościowe i otrzymasz sporo linków zwrotnych, są artykuły oparte na badaniach. Aby napisać swój wpis, wcale nie musisz przeprowadzać badań samodzielnie. Wystarczy, że skorzystasz z już istniejących analiz wykonanych przez profesjonalne ośrodki badawcze.

Aby stworzyć idealny wpis na blogu oparty na badaniach, spróbuj ograniczyć się do bardzo wąskiego tematu i zagłębić się w niego. Na przykład ten post jest skoncentrowany na sposobach korzystania z Internetu i Social Mediów:

9. Zasady pisania wpisu kontrowersyjnego

Jeśli chcecie zyskać szybko sławę, prowokować dyskusje i otrzymywać setki komentarzy na swoim blogu, napiszcie post, który wykracza poza konwencjonalne opinie. Kontrowersyjne wpisy na bloga, jak żadne inne rodzaje treści, generują dyskusje i prowokują internautów do komentowania.

Aby jednak taki post spełnił swoją funkcję, musi zawierać pewne fakty. Należy również uzbroić się w cierpliwość, a także mieć do siebie wiele dystansu i być przygotowanym czasem na obraźliwe opinie.

Co powinien zawierać wpis blogowy? Podsumowanie

Wysokiej jakości blog powinien być kluczowym elementem każdej strategii marketingowej. Poprzez tworzenie różnego rodzaju treści możesz zwiększyć skuteczność swojej strony internetowej, zdobyć większą liczbę odwiedzających i uzyskać całkiem sporo udostępnień, a co za tym idzie – linków zwrotnych.

Co sądzisz na temat rodzajów zawartości, jakie omówiliśmy w tym wpisie na bloga? Czy zdarzyło Ci się opublikować któregokolwiek z nich na swojej stronie? A może masz inne typy, które warto dodać do tej listy? Napisz w komentarzu! A jeśli potrzebujesz wsparcia w Content Marketingu, to sprawdź już dziś ofertę WeNet. Doradcy internetowi mają doświadczenie w tworzeniu wartościowych treści dla małych i średnich firm. 

Źródło: 

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
  1. https://socialmarketingwriting.com/how-to-build-a-credible-blog/
5/5 - (4 votes)

11 KOMENTARZE

    • Też tak uważam. U mnie niestety odpowiadają bardzo intensywnie, ale na fb, gdzie wrzucam posty, by je rozreklamować. A na blogu sporadycznie ktoś odpowie.?

  1. Brakuje jeszcze wpisów typu nowości. Coś nowego i znaczącego w branży szybko zyskuje pogłos a także i ruch i komentarze :)

    • Ja wykorzystałam koronowirusa? Nie było o czym pisać, a tu przyszedl koronawirus i dziesiatki pytań co dalej. Więc pisałam o pracy w Niemczech w czasach koronawirusa, o obostrzeniach, o przejeździe przez granicę, o kwarantannie, o przeprowadzonych testach. Trzeba chwytać okazje?

  2. Pisanie w sposób kontrowersyjny jest całkiem dobrym sposobem na pozyskanie komentarzy i linki. Trzeba mieć jednak grubą skórę…

    • Zgadza się. Ja pierwszą falę hejtu mam już za sobą i teraz jest lżej, a ludzie widząc, że zazwyczaj nie reaguję na zaczepki, też dali sobie spokój. W pewnym stopniu to niektórzy zwrócili na mnie uwagę wlasnie dzięki hejterom. Ale na początku wyrządzili oni mi sporo szkód, gdyż nie spodziewałam się ataku ze strony tej grupy.

  3. Dla mnie inspiracją są sprawy codziennie, coś co zobaczę lub usłyszę na ulicy, w kawiarni, w pracy… Może nie zawsze są to topowe tematy ale autentyczne i wiem że jeśli ktoś inny będzie miał taki problem to u mnie jest miejsce gdzie przekona się że nie jest z tym sam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here