Od 17 lutego Facebook udostępni użytkownikom Power Editor nowy format reklamowy – Facebook Multi Ads, czyli reklamę wieloproduktową. Do tej pory była ona dostępna tylko za pośrednictwem interfejsu API Facebooka.
Format umożliwia wyświetlenie w jednej jednostce reklamowej od 3 do 5 obrazów z różnymi linkami i nagłówkami.
Reklamy wieloproduktowe są wyświetlane w aktualnościach na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Obrazy można przewijać klikając na strzałkę po prawej stronie, bądź przesuwając palcem w lewo.
Facebook Multi Ads jest szczególnie atrakcyjny dla branży e-commerce. Tworząc grupę niestandardowych odbiorców można przedstawiać określone produkty osobom, które wcześniej widziały je na naszej witrynie. Innym pomysłem na wykorzystanie Facebook Multi Ads jest przedstawienie sekwencji obrazów w narracji reklamy.
Reklamy na Facebooku są skuteczną i precyzyjną metodą promocji w Internecie. Najważniejszą zaletą jest bardzo dokładne targetowanie do grupy docelowej określonej wiekiem, płcią, lokalizacją, a nawet zainteresowaniami, statusem związku czy zawodem. Reklamy możemy kierować również do konkretnej grupy osób, np. z listy mailingowej. Facebook pozwala też na przeprowadzenie kampanii remarketingowej.
Facebook daje do wyboru różne formaty reklamy
W zależności od efektu jaki chcemy osiągnąć, możemy wybierać wśród kilku formatów reklamy, które pozwolą nam osiągnąć pożądany cel:
- Przekierowanie na witrynę internetową – reklamę możemy połączyć ze stroną na Facebooku i wyświetlać ją nie tylko w prawym pasku, ale także w aktualnościach i na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo możemy dodać jeden z przycisków „call to action”, np: „Kup teraz”, „Zarejestruj się” lub „Więcej informacji”. Poprzez zainstalowanie na stronie specjalnego piksela możemy też dokładnie badać konwersję.
- Aktywność dotycząca postu na stronie – promując posty docieramy do większej ilości użytkowników, a sama reklama jest optymalizowana tak żeby uzyskać jak najwięcej polubień, komentarzy, udostępnień i wyświetleń zdjęcia lub filmu.
- Polubienia strony – ten format reklamy zapewnia napływ nowych fanów, a dodatkowo może przekierowywać na wybraną zakładkę strony na Facebooku.
- Instalacje aplikacji lub Aktywność w aplikacji – za pomocą filmu lub zdjęcia możemy promować własną aplikację na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Efektywność zwiększa możliwość dodania przycisku „call to action”.
- Reakcja na wydarzenie – jeśli tworzymy wydarzenie na Facebooku, warto zadbać żeby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób z pożądanej przez nas grupy docelowej.
- Skorzystanie z oferty – używając z tej formy reklamy, gwarantujemy naszej ofercie dotarcie do szerszego grona odbiorców, które często korzysta z podobnych promocji.
- Wyświetlenia filmu – to dobry wybór jeżeli formą naszej reklamy jest klip wideo, a zależy nam nie tyle na zaangażowaniu pod postem, a na jak najczęstszym odtworzeniu filmu.
Dodatkowo każda forma reklamy (oprócz promujących aplikację), wyświetla się z przyciskiem „Polub stronę”.
ciekawi mnie jeszcze koszt nowych reklam oraz obliczanie w przypadku kliknięcia dwóch, trzech produktów z listy
albo czy będzie wyższy koszt za samo przewinięcie na dalsze produkty przez użytkownika i jak będą wyglądać statystyki -> widoczność każdego elementu z osobna, kliknięcie każdego z osobna? Czy coś wiadomo na ten temat?
A skąd wiadomo, że to startuje 17 lutego? Pytam, bo nigdzie nie znalazłam tej informacji. Czy ta data tyczy zarówno PL jak i English (US)?