Instagram dla biznesu – jak wykorzystać platformę do promocji firmy?

0
2327
instagram dla firmy

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, którą warto wykorzystywać do promocji biznesu. Przedsiębiorcy mogą za pomocą tego narzędzia docierać do szerokiej grupy odbiorców, budować swój wizerunek i zwiększać rozpoznawalność w Internecie. Jak wykorzystać Instagram w biznesie? O czym warto pamiętać, prowadząc konto firmowe? Sprawdź nasze porady, przyciągaj klientów i rozwijaj firmę!

Instagram dla biznesu – dlaczego warto?

Według raportu ,,Digital 2022: Poland’’ Instagram liczy w Polsce 10,40 mln użytkowników. Ponadto ludzie obserwują w tym serwisie swoje ulubione firmy i marki. Często szukają tutaj produktów i usług. Instagram to więc dobre miejsce do prezentacji swojej oferty i sprzedawania za pomocą contentu wizualnego.

Dlaczego warto prowadzić konto firmowe na Instagramie? Otóż umożliwia ono:

  • promowanie firmowej oferty,
  • wzmacnianie rozpoznawalności marki w Internecie,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku,
  • docieranie do nowych klientów,
  • zwiększenie sprzedaży produktów lub usług,
  • budowanie relacji z odbiorcami.

Jak wykorzystać Instagram do promocji biznesu?

Jak widać, dzięki Instagramowi przedsiębiorcy mogą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i zwiększyć swoją widoczność w Internecie. Zastanawiasz się, jak możesz wykorzystać Instagram do promocji firmy?

Pierwszym krokiem jest stworzenie biznesowego konta (jeśli jeszcze go nie masz). Pozwoli ono na dostęp do statystyk, które pomogą w analizie skuteczności prowadzonych działań i zrozumieniu potrzeb klientów. Jeśli masz konto osobiste, możesz przejść na tzw. konto profesjonalne. Aby to zrobić, wejdź w ustawienia konta i wybierz opcję ,,Przełącz na konto profesjonalne’’.

Przeczytaj również:  Świąteczne kampanie w social mediach. O czym warto pamiętać?

Pamiętaj o uzupełnieniu swojego firmowego profilu. Wykorzystaj BIO – stwórz atrakcyjny opis, który przyciągnie uwagę odbiorców. Dodaj też link do swojej strony internetowej.

Pamiętaj, aby publikować wartościowe i atrakcyjne wizualnie treści. Zadbaj o estetykę profilu, używaj spójnego stylu graficznego i dopasuj treści do specyfiki swojej firmy oraz grupy docelowej.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Jak prowadzić biznesowe konto na Instagramie?

Kluczem do sukcesu na Instagramie (tak samo zresztą jak i w innych kanałach Social Media) jest przygotowanie odpowiedniej strategii działania. Trzeba też określić swoje cele, które powinny być dokładnie sprecyzowane, realne i mierzalne.

Co jeszcze warto zrobić? Jak działać na Instagramie?

  • Stwórz harmonogram publikacji.
  • Publikuj regularnie i o optymalnych porach, czyli wtedy, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni (możesz to sprawdzić w statystykach).
  • Wykorzystuj różne formaty, w tym popularne ostatnio Reelsy (rolki) i Instagram Stories (relacje).
  • Dodawaj odpowiednie hasztagi, które będą dopasowane do Twojej marki i branży oraz będą opisywać to, co znajduje się na zdjęciu. Ważne: nie używaj ciągle tych samych hasztagów – stosuj różne naprzemiennie.
  • Pamiętaj o komunikacji z klientem – sprawnie odpowiadaj na komentarze i wiadomości.
  • Śledź statystyki, analizuj dane i wyciągaj wnioski, aby ulepszać swoją strategię.

O czym jeszcze warto pamiętać, prowadząc firmowy profil na Instagramie? Poniżej znajdziesz kilka porad.

Przeczytaj również:  5 faktów o tym, dlaczego YouTube jest kluczem do sukcesu Twojej marki

Buduj zaangażowaną społeczność

W jaki sposób komunikować się z klientami w Social Mediach i budować zaangażowaną społeczność, która kupuje? Otóż dla budowania relacji kluczowa jest interakcja z odbiorcami. Należy odpowiadać na komentarze, wiadomości, włączać się w dyskusje i rozmawiać ze swoimi obserwatorami. Możesz też organizować transmisje na żywo lub konkursy z ciekawymi nagrodami.

Angażującym formatem są relacje na Instagramie, w których warto dodawać interaktywne naklejki, tworzyć quizy, ankiety itd. Instagram Stories to też dobre miejsce do pokazywania firmy ,,od kuchni’’. Dzięki temu zbudujesz pozytywny wizerunek firmy, zdobędziesz zaufanie potencjalnych klientów i nawiążesz z nimi bliższą relację.

Nowe wezwanie do działania

Promuj firmową ofertę

Pamiętaj, że ludzie często ,,kupują oczami’’. Publikuj więc wysokiej jakości, atrakcyjne zdjęcia, które pokażą Twoje produkty w użyciu. Może być to przykładowo element garderoby w całej, gotowej stylizacji bądź fotografia pokazująca aranżację wnętrza. W ten sposób można wpłynąć na wyobraźnię potencjalnego klienta i wzbudzić w nim potrzebę posiadania danej rzeczy.

Powadzisz swój sklep internetowy? Koniecznie oznaczaj produkty na zdjęciach i w relacjach. Dzięki temu ułatwisz klientom zakupy. Użytkownik po dotknięciu przeniesie się na kartę produktu w sklepie na Instagramie. Po naciśnięciu przycisku ,,Wyświetl w witrynie’’, szybko przejdzie do Twojego sklepu online i będzie mógł wygodnie dokonać zakupu.

Łącz edukację z rozrywką

Pamiętaj, aby na Instagramie nie być zbyt nachalnym i swoją ofertę promować w subtelny sposób. Twój profil nie powinien też stać się wirtualnym słupem ogłoszeniowym. Dostarczaj swoim odbiorcom merytoryczne, ciekawe treści, które rozwiążą ich problemy i będą pełnić funkcję edukacyjną.

Przeczytaj również:  Jakie trendy będziemy obserwować w mediach społecznościowych w 2021 roku?

Od jakiegoś czasu ogromnym zainteresowaniem cieszą się Reelsy. Wykorzystuj je nie tylko do promowania firmowej oferty, ale też do dzielenia się swoją wiedzą branżową. Internauci lubią krótkie filmiki, ponieważ są one przyjemne i łatwe w odbiorze oraz bardzo angażujące.

Przyciągaj nowych klientów za pomocą reklam na Instagramie

Wielu przedsiębiorców z sektora MŚP chce osiągnąć sukces na Instagramie, ale ze względu na oszczędność nie wykorzystuje płatnej promocji. To spory błąd. Przez to firmy tracą szansę na zwiększenie zasięgów i dotarcie do nowych klientów.

Uwzględnij więc w swojej strategii działań reklamy na Instagramie, poprzez które możesz osiągać różne cele. Ich zaletą jest to, że są one kierowane do wybranej grupy odbiorców, która jest zainteresowana ofertą. Tworząc reklamę, określasz też jej budżet i czas trwania. 

Promuj swoją firmę

Potrzebujesz pomocy w promowaniu swojej firmy na Instagramie lub w innych mediach społecznościowych? Chcesz zwiększać swoją rozpoznawalność i docierać do większej liczby klientów? Skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet. Specjaliści przygotują dla Ciebie odpowiednią strategię działania i zajmą się realizacją działań promocyjnych. Sprawdź szczegóły na WeNet.pl.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (3 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here