TikTok w ekspresowym tempie zdobył popularność na całym świecie. Stale rośnie liczba jego użytkowników, dlatego za jego pomocą można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Aplikacja stała się dla przedsiębiorców świetnym miejscem do promocji biznesu. Chcesz podążać za najnowszymi trendami i wyróżnić się na tle konkurencji? Prowadź firmowe konto na TikToku i wykorzystuj jego możliwości. Sprawdź, jakie zmiany i nowości zapowiedział ostatnio ten internetowy gigant.
Era TikToka, czyli jak aplikacja potroi swoje przychody w 2022 roku
TikTok to platforma społecznościowa, która szybko odniosła sukces i cały czas zyskuje na popularności. W zeszłym roku była najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. Wyprzedziła w rankingu takich gigantów jak Instagram czy Facebook[1]. Jak się okazuje, 90% wszystkich użytkowników TikToka korzysta z aplikacji codziennie, a 68% ogląda filmy innych osób[2]. Co ważne coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie konta na TikToku, które jest pewnego rodzaju reklamą internetową firmy i narzędziem do promocji biznesu.
TikTok ma już ponad miliard aktywnych użytkowników. W ostatnim czasie znacząco wyprzedził Snapchata i stał się ulubioną aplikacją społecznościową młodych ludzi. Jak twierdzi Debra Aho Williamson, która jest analitykiem firmy badawczej Insider Intelligence, ,,baza użytkowników TikToka eksplodowała w ciągu ostatnich kilku lat, a ilość czasu, jaką użytkownicy spędzają w tej aplikacji jest niezwykła’’.
Zgodnie z prognozami Insider Intelligence przychody z reklam na TikToku w 2022 roku wzrosną trzykrotnie w stosunku do ubiegłego roku i sięgną aż ponad 11 miliardów dolarów. W ten sposób przekroczą łączną sprzedaż dwóch konkurentów chińskiej aplikacji – Twittera i Snapchata. Ponad połowa tych przychodów ma pochodzić ze Stanów Zjednoczonych[3].
Dislike button, czyli nowa funkcja oznaczania komentarzy na TikToku
TikTok w połowie kwietnia rozpoczął testowanie nowej funkcji, dzięki której użytkownicy aplikacji będą mogli oznaczać komentarze, które ich zdaniem są nieodpowiednie albo nieistotne. Będą mogli to robić za pomocą prywatnego tzw. dislike buttona.
W jaki sposób ma to działać? Otóż w sytuacji, gdy użytkownikowi nie spodoba się jakiś komentarz, będzie mógł on kliknąć w prywatny dislike button. Aktywność ta nie będzie jednak widoczna publicznie, a autor komentarza nie zostanie poinformowany o tym, że jego komentarz spotkał się z dezaprobatą internautów. Firma twierdzi, że opinie użytkowników będą stanowiły uzupełnienie szeregu czynników, które są już stosowane po to, aby sekcja komentarzy była stale aktualna i stanowiła miejsce do prawdziwego zaangażowania.
Dislike button ma być sposobem na oznaczanie komentarzy, które np. mogą być spamem lub kompletnie nie odnoszą się do opublikowanego filmiku. Nie będzie zaś metodą zgłaszania komentarzy, które są związane przykładowo z mową nienawiści, nietolerancją, zastraszaniem, hejtem itd. Tego typu komentarze mają być zgłaszane nadal w ten sam standardowy sposób.
TikTok zaczyna także eksperymentować z przypomnieniami, które pozwolą użytkownikom szybko filtrować komentarze oraz zbiorczo je blokować i usuwać. Przypomnienia te mają być wyświetlane twórcom, których filmy otrzymują dużo negatywnych komentarzy. TikTok po przeprowadzeniu testów zdecyduje, czy w ciągu najbliższych tygodni wdroży tę funkcję[4]. Jeśli zostanie wdrożona, wówczas dołączy do istniejących już opcji filtrowania wszystkich komentarzy lub tych, które zawierają wybrane słowa kluczowe. Właściciele kont mają też możliwość wyboru, kto może komentować ich treści. Możesz więc np. zezwolić na komentowanie każdemu na platformie, tylko osobom, które śledzisz bądź nikomu.