Nowości na TikToku. Testowanie dislike button dla komentarzy i dłuższe filmy

0
644

Blog_WeNet_Google_algoritm

TikTok w ekspresowym tempie zdobył popularność na całym świecie. Stale rośnie liczba jego użytkowników, dlatego za jego pomocą można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Aplikacja stała się dla przedsiębiorców świetnym miejscem do promocji biznesu. Chcesz podążać za najnowszymi trendami i wyróżnić się na tle konkurencji? Prowadź firmowe konto na TikToku i wykorzystuj jego możliwości. Sprawdź, jakie zmiany i nowości zapowiedział ostatnio ten internetowy gigant.

Era TikToka, czyli jak aplikacja potroi swoje przychody w 2022 roku

TikTok to platforma społecznościowa, która szybko odniosła sukces i cały czas zyskuje na popularności. W zeszłym roku była najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. Wyprzedziła w rankingu takich gigantów jak Instagram czy Facebook[1]. Jak się okazuje, 90% wszystkich użytkowników TikToka korzysta z aplikacji codziennie, a 68% ogląda filmy innych osób[2]. Co ważne coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie konta na TikToku, które jest pewnego rodzaju reklamą internetową firmy i narzędziem do promocji biznesu.

TikTok ma już ponad miliard aktywnych użytkowników. W ostatnim czasie znacząco wyprzedził Snapchata i stał się ulubioną aplikacją społecznościową młodych ludzi. Jak twierdzi Debra Aho Williamson, która jest analitykiem firmy badawczej Insider Intelligence, ,,baza użytkowników TikToka eksplodowała w ciągu ostatnich kilku lat, a ilość czasu, jaką użytkownicy spędzają w tej aplikacji jest niezwykła’’.

Zgodnie z prognozami Insider Intelligence przychody z reklam na TikToku w 2022 roku wzrosną trzykrotnie w stosunku do ubiegłego roku i sięgną aż ponad 11 miliardów dolarów. W ten sposób przekroczą łączną sprzedaż dwóch konkurentów chińskiej aplikacji – Twittera i Snapchata. Ponad połowa tych przychodów ma pochodzić ze Stanów Zjednoczonych[3].

Dislike button, czyli nowa funkcja oznaczania komentarzy na TikToku

TikTok w połowie kwietnia rozpoczął testowanie nowej funkcji, dzięki której użytkownicy aplikacji będą mogli oznaczać komentarze, które ich zdaniem są nieodpowiednie albo nieistotne. Będą mogli to robić za pomocą prywatnego tzw. dislike buttona.

Przeczytaj również:  Facebook Multi Ads - nowy format reklamowy Facebook!

W jaki sposób ma to działać? Otóż w sytuacji, gdy użytkownikowi nie spodoba się jakiś komentarz, będzie mógł on kliknąć w prywatny dislike button. Aktywność ta nie będzie jednak widoczna publicznie, a autor komentarza nie zostanie poinformowany o tym, że jego komentarz spotkał się z dezaprobatą internautów. Firma twierdzi, że opinie użytkowników będą stanowiły uzupełnienie szeregu czynników, które są już stosowane po to, aby sekcja komentarzy była stale aktualna i stanowiła miejsce do prawdziwego zaangażowania.

Dislike button ma być sposobem na oznaczanie komentarzy, które np. mogą być spamem lub kompletnie nie odnoszą się do opublikowanego filmiku. Nie będzie zaś metodą zgłaszania komentarzy, które są związane przykładowo z mową nienawiści, nietolerancją, zastraszaniem, hejtem itd. Tego typu komentarze mają być zgłaszane nadal w ten sam standardowy sposób.

TikTok zaczyna także eksperymentować z przypomnieniami, które pozwolą użytkownikom szybko filtrować komentarze oraz zbiorczo je blokować i usuwać. Przypomnienia te mają być wyświetlane twórcom, których filmy otrzymują dużo negatywnych komentarzy. TikTok po przeprowadzeniu testów zdecyduje, czy w ciągu najbliższych tygodni wdroży tę funkcję[4]. Jeśli zostanie wdrożona, wówczas dołączy do istniejących już opcji filtrowania wszystkich komentarzy lub tych, które zawierają wybrane słowa kluczowe. Właściciele kont mają też możliwość wyboru, kto może komentować ich treści. Możesz więc np. zezwolić na komentowanie każdemu na platformie, tylko osobom, które śledzisz bądź nikomu.

Przeczytaj również:  Instagram Reels – dlaczego warto się nim zainteresować, zanim pojawi się w Polsce?
Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

TikTok próbuje upodobnić się do YouTube’a, a YouTube do TikToka

Kolejną nowością jest to, że TikTok planuje wydłużyć swoje materiały video. Pierwotnie filmy na tej platformie mogły trwać maksymalnie 15 sekund, później czas ten został wydłużony do 60 sekund, a w lipcu 2021 roku do 3 minut. Teraz w planach jest przejście na jeszcze dłuższe formaty. Testowane były już filmy pięcio, a nawet dziesięciominutowe[5]! Skąd taki pomysł, skoro to właśnie krótkie, minutowe filmiki pozwoliły TikTokowi osiągnąć sukces? Otóż wydłużenie treści video do 10 minut może pozwolić aplikacji zwiększyć konkurencyjność w stosunku do YouTube’a oraz zwiększyć całkowity czas korzystania z aplikacji. Ponadto, dłuższe filmy mają dać więcej możliwości twórcom. Chodzi też o kwestie finansowe. Dłuższe materiały dają większą swobodę reklamodawcom i mogą pomóc w zwiększeniu przychodów.

To, co się sprawdza na rynku, jest następnie powielane przez resztę serwisów społecznościowych. To dlatego inne platformy próbują się upodobnić do popularnego TikToka i dodają coraz to nowe tiktokowe funkcje. Przykładowo Instagram zdecydował się na wprowadzenie Reelsów. YouTube zaś już jakiś czas temu udostępnił format Shorts, a niedawno dodał nową opcję, który dotyczy sposobu informowania o tym, kiedy dany kanał transmituje na żywo. Teraz, w momencie, gdy na danym kanale na YouTubie prowadzony będzie live stream, wokół zdjęcia profilowego tego kanału będzie widoczna będzie czerwona otoczka z napisem “Na żywo”. Ma to ułatwić widzom odnajdowanie aktualnie transmitowanych treści.

TikTok jako świetny kanał marketingowy dla firm

Na TikToku królują krótkie filmy kręcone i wyświetlane w pozycji wertykalnej (pionowej). Są one wzbogacone o naklejki, filtry, napisy czy podkłady muzyczne. Jak wiadomo, kreatywne filmiki znacznie bardziej przyciągają uwagę odbiorców niż statyczne obrazy. To dlatego TikTok tak przypadł do gustu internautom. Treści video wyjątkowo angażują użytkowników, którzy mogą dodawać polubienia, komentować i udostępniać materiały swoich ulubionych twórców.

Przeczytaj również:  Czym jest Influencer Marketing i jakie korzyści może czerpać z niego marka?

Wbrew pozorom widownią TikToka nie są wyłącznie nastolatkowie. Coraz więcej osób szuka tam ciekawych, merytorycznych i wartościowych treści, które są łatwe i przyjemne w odbiorze. Krótkie filmy dostarczają w prosty i ciekawy dla odbiorcy sposób dawkę przydatnej wiedzy.

Platforma ta jest więc dla wielu marek i firm idealnym miejscem do promocji biznesu i dodatkowym kanałem dotarcia do nowych klientów. Jej zaletą jest to, że nadal można łatwo się na niej wyróżnić i szybko zbudować zaufaną społeczność.

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu działań w mediach społecznościowych? Nawiąż współpracę z agencją marketingu internetowego WeNet. Specjaliści pomogą Ci promować się w Internecie, zdobyć rozpoznawalność, budować pozytywny wizerunek, docierać do zainteresowanych Twoją ofertą osób i dbać o relacje z klientami.

Źródła:

[1]     https://blog.apptopia.com/worldwide-and-us-download-leaders-2021

[2]     https://www.business2community.com/branding/how-to-build-and-measure-brand-awareness-02453110

[3]     https://www.reuters.com/technology/tiktoks-ad-revenue-surpass-twitter-snapchat-combined-2022-report-2022-04-11/

[4]     https://techcrunch.com/2022/04/13/tiktok-is-testing-a-private-dislike-button-for-comments/

[5]     https://www.theverge.com/2022/2/28/22954525/tiktok-maximum-video-length-10-minutes

5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here