Debaty na temat tego, jakiej długości powinien być tytuł w organicznych wynikach wyszukiwania, wciąż trwają. Wydaje się jednak, że ubiegłoroczna wypowiedzieć pracownika Google – Johna Muellera ucina wszelkie spekulacje. Z tego wpisu dowiesz się, czy długość tytułu SEO ma wpływ na ranking strony WWW.
Co to jest tytuł SEO? Przypomnienie
Zacznijmy od przypomnienia, czym właściwie jest tytuł SEO nazywany również Meta Title.
Tytuł SEO to tytuł, który wyświetla się w wynikach wyszukania, jednocześnie będąc linkiem (odnośnikiem) do strony internetowej. Wraz z Meta Description (meta opisem) tworzy Meta Dane (tzw. meta tagi).
Przykład: Meta Title naszego bloga to: „WeNet Blog – aktualności SEO, SEM i WWW”. Tak wygląda w wynikach wyszukiwania Google:
Początkowy fragment tytuł SEO można zobaczyć również w górnej części na karcie przeglądarki.
Meta Title zazwyczaj różni się od tytułu H1, który jest widoczny bezpośrednio na stronie. Więcej na ten temat nagłówków i śródtytułów pisaliśmy tutaj.
Jakiej długości powinien być Meta Title?
Z większości źródeł można dowiedzieć się, że tytuł SEO powinien zawierać ok. 50-60 znaków ze spacjami. Jest to liczba mocno przybliżona, bo dużo zależy od tego jakich liter będziesz używał. Przykładowo na tej samej przestrzeni zmieści się znacznie więcej wąskich „i” niż szerokich „w”.
Liczba znaków wiąże się z tym, ile miejsca na tytuł udostępnia Google w wynikach wyszukiwania. Jeśli przekroczymy próg, tytuł zostanie ucięty i zakończony trzema kropkami. Tak jak tutaj:
Zdarza się również, że Google automatycznie generuje Meta Title, korzystając z tytułu H1.
Sprawdź bezpłatnie skuteczność swojej strony >>>
Czy długość tytułu ma wpływ na SEO?
Długość tytułu ma znaczenie przede wszystkim dla użytkowników. Jeśli poznają całą jego treść, będą lepiej zorientowani w tym, co znajdą na stronie.
Natomiast długość tytułu – co podkreśla John Muller z Google – nie jest czynnikiem rankingowym SEO. Innymi słowy: nie ma żadnych rekomendacji co do liczby znaków w tytule.
Tak więc: liczba znaków w tytule nie wpływa na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP).
Tytuł powinien spełniać dwie główne funkcje: informować o zawartości oraz intrygować, czyli zachęcać do odwiedzenia danego adresu WWW.
Jaki powinien być idealny tytuł SEO?
Już wiesz, że długość tytułu nie ma wpływu na SEO. Warto jednak trzymać się kilku wskazówek, które pomogą Ci w tworzeniu dobrych tytułów.
Zrób audyt SEO
Dobry tytuł powinien:
- być konkretny i zwięzły (jasno informować, o czym jest treść),
- zawierać słowa kluczowe (ale nie w nadmiarze),
- być oryginalny (nie powielać fraz używanych na innych stronach).
Źródło: SEJ
Przeczytaj również, czy słowa kluczowe mają znaczenie w 2022 roku.
zacząłbym od poprawności meta tytuły