Wideo to dla wielu internautów jedna z najbardziej angażujących form treści. Coraz większe zainteresowanie takimi materiałami wśród odbiorców sprawia, że przedsiębiorcy coraz częściej i chętniej zakładają własny kanał YouTube. To miejsce, w którym video marketing rozwija się najdynamiczniej, a użytkowników można liczyć w milionach! Chcesz zacząć działać w serwisie, ale nie masz pomysłów, co publikować? Przychodzimy z pomocą! Poznaj najciekawsze propozycje na filmy dla biznesu. Zapraszamy do lektury!
Czy warto publikować w serwisie YouTube? Zasady tworzenia filmów wideo
Jeśli prowadzisz firmę i chcesz pozyskiwać klientów, to właściwie musisz już teraz uwzględnić dłuższe i krótsze filmy w swojej strategii marketingowej – to właśnie one przyciągają uwagę odbiorców. W tym celu możesz wykorzystać YouTube, który stał się jedną z najważniejszych platform dla firm, która umożliwia zarówno zwiększanie świadomości marki, jak i budowanie wokół niej zaangażowanej społeczności.
Jak to osiągnąć? Pamiętaj, że każda treść, którą publikujesz, powinna mieć swoje przeznaczenie. Jasno określony cel pozwoli Ci stworzyć ciekawy film – pod względem tematu i formy. Jeszcze większe zainteresowanie zdobędziesz, jeśli skoncentrujesz się na potrzebach i problemach odbiorców. Nie musisz mieć przy tym profesjonalnego sprzętu – wykorzystaj dostępne zasoby i zacznij nagrywać.
Co ważne, YouTube promuje kanały, które systematycznie publikują nowe treści. Twoi widzowie również docenią regularność, co przełoży się na czas oglądania firmowych materiałów video. Nie możesz pominąć przy tym SEO – Twoje filmy powinny być zgodne z wytycznymi. Zadbaj więc m.in. o optymalizację tytułów, opisów i miniatur oraz wybierz właściwe słowa kluczowe!
Wiesz już jak, tworzyć filmy, ale kiedy należy je udostępniać odbiorcom? Jak wynika z naszych doświadczeń oraz analiz przeprowadzonych przez specjalistów od prowadzenia Social Mediów najlepsze godziny publikacji to przede wszystkim czwartki, piątki oraz soboty w godzinach od 18:00 do 21:00 lub wcześniej (15:00 – 18:00).
Kanał YouTube – najlepsze pomysły na filmy wideo dla firm
Czy wiesz, że oglądanie filmów na YouTube to jedna z ulubionych rozrywek wielu potencjalnych klientów Twojej firmy? Zanim stworzysz wideo na swój własny kanał, musisz się zainspirować. Niezależnie od tego, czy
Intro, czyli przedstaw się publiczności
Jeżeli chcesz założyć kanał YouTube, to sprawdź naszą instrukcję pod tym linkiem. To naprawdę nic trudnego! Podobnie jak stworzenie pierwszego filmu. W tym przypadku pomysł nasuwa się sam. Działalność na platformie warto bowiem rozpocząć od materiału, w którym przedstawisz siebie i swoją firmę nowej publiczności. Opowiedz o tym, kim jesteś, co robisz i o czym zamierzasz nagrywać.
Atrakcyjne wprowadzenie, mocna osobowość i intrygująca zapowiedź kolejnych materiałów, może pomóc Ci budować rozpoznawalność w serwisie już od pierwszego wideo.
Przykład ciekawego intro na kanale WeNet w serwisie YouTube
Vlogi firmowe
Szukasz nowych pomysłów na filmy? Na początek możesz skorzystać ze sprawdzonych sposobów – jednym z najpopularniejszych formatów na YouTube jest vlog. Blog w postaci wideo daje ogromne możliwości pod kątem przekazywania zarówno własnych opinii, jak i faktów w swobodnym oraz wciągającym stylu.
Przede wszystkim musisz znaleźć motyw dla swojego vloga. W serii materiałów warto wyróżnić wiele aspektów działania firmy – to doskonały sposób na to, aby pokazać, jak przedsiębiorstwo funkcjonuje od wewnątrz. W ten sposób zbudujesz zaufanie i zacieśnisz więzi z klientami oglądającymi filmy.
Filmy na YouTube poświęcone kulisom
Własny kanał YouTube ma już właściwie każdy Twój konkurent na rynku? Nic w tym dziwnego! Platforma – jak żadna inna – uwalnia potencjał średnich i małych firm. Pamiętaj, że nie musisz tworzyć vlogów, aby ukazać kulisy swojej działalności. Możesz postawić na pojedyncze materiały wideo, które ukażą biznes od prawdziwej strony i zaspokoją ciekawość, a przy tym zachęcą do ponownego odwiedzenia profilu w przyszłości.
O czym nagrywać filmy zza kulis? Możliwości jest sporo – od zaprezentowania miejsca pracy, przez ukazanie dnia z życia firmy, po świętowanie sukcesów czy okrągłej rocznicy. Pamiętaj, że tego rodzaju materiały budują przywiązanie do marki, co z kolei zachęca odbiorców do większego zainteresowania ofertą.
Przedstawienie zespołu
Co napędza sukces marki? Z pewnością ludzie, którzy za nią stoją. Kolejnym przykładem filmu, który możesz opublikować na swoim firmowym kanale, jest przedstawienie zespołu. Użytkownicy w serwisie YouTube uwielbiają oglądać wideo, które przedstawia fascynujące i inspirujące postacie. Pamiętaj, że Twoi pracownicy mogą stać się najlepszymi ambasadorami biznesu w sieci.
Prezentacja produktu
Prowadzenie Social Mediów to cieszący się coraz większą popularnością sposób na zwiększenie sprzedaży. Filmy YouTube poświęcone produktom mogą pomóc ten cel zrealizować – tym bardziej że są niezwykle angażujące dla odbiorców, a przy tym mniej inwazyjne niż reklamy. Z naszych wniosków wynika, że coraz więcej konsumentów korzysta z oferty po obejrzeniu wideo od marki.
W prosty i zaskakujący sposób pokaż zastosowanie Twoich towarów oraz korzyści, jakie odbiorca może zyskać po zakupie, a skutecznie poprawisz wyniki swojego biznesu w sieci.
Realizacja usługi/zamówienia
Chcesz, aby Twoi potencjalni klienci na YouTube oglądali filmy, które publikujesz na swoim kanale? Postaw na materiały, w których pokażesz, jak wykonujesz jedną z usług Twojej firmy lub pakujesz pojedyncze zamówienie. Dowiedziesz w ten sposób, że profesjonalnie podchodzisz do każdego klienta i po raz kolejny odsłonisz nieco kulis.
Listy i zestawienia
Motywem bez dna, który cieszy się niezwykłą popularnością wśród twórców, są wszelkiego rodzaju rankingi czy listy. Ty również możesz przygotować taki materiał – całkowicie oparty na Twojej branży. Wskaż 3, 10 lub 100 najlepszych/najgorszych/najciekawszych rzeczy związanych z tematami filmów, które zostały opublikowane na Twoim kanale.
Prowadzisz kwiaciarnie? Opowiedz o kwiatach, które okażą się najlepsze z okazji Dnia Matki (pamiętaj o słowach kluczowych). Działasz w gastronomii – wskaż najbardziej przydatne przyprawy w kuchni, w której się specjalizujesz itd. Pomysły na filmy tworzą się same!
Poradniki i instruktaże
Zastanawiasz się nad tematami przyszłych materiałów? Masz kanał w serwisie, ale nadal nie wiesz, co możesz publikować? Wykorzystaj YouTube, aby dzielić się wiedzą związaną z Twoją branżą. Zacznij już teraz tworzyć filmy instruktażowe oraz poradniki, które pomogą klientom lepiej korzystać z Twoich usług i produktów. Dziel się najlepszymi praktykami, trikami oraz praktycznymi wskazówkami.
A może zrobisz z tego serię? Takie video zwiększy wartość, jaką oferujesz klientom i pomoże zbudować Twój wizerunek jako eksperta w branży.
Przykład nowego filmu instruktażowego na kanale WeNet
Wywiady ze specjalistami
Pozostając w temacie dzielenia się wiedzą i doświadczeniem – możesz własny kanał YouTube wykorzystać do przeprowadzenia wywiadów ze specjalistami z branży lub liderami w konkretnej dziedzinie. Warto w tym celu zaprosić do swojego filmu gościa lub nawiązać współpracę z najpopularniejszymi twórcami. To nie tylko zwiększy wiarygodność Twojej marki, ale też okaże się inspiracją dla widzów.
Pytania widzów
Szukasz pomysłu na krótkie filmy? A może chcesz nawiązać dialog z odbiorcami? Zachęć użytkowników do zadawania pytań w komentarzach. Wykorzystasz je później do przygotowania długiego materiału Q&A lub transmisji na żywo. A może stworzysz serię z filmami YouTube Shorts? Te krótkie treści wideo w orientacji pionowej świetnie sprawdzają się jako reklama innej zawartości na kanale.
Obalanie mitów
Dobrym pomysłem na dochodową niszę kanału YouTube są materiały, w których obalasz mity dotyczące Twojej branży, firmy czy nawet konkretnego produktu lub usługi. Jako osoba działająca na rynku z pewnością bardzo dobrze znasz swoją działalność i konkurencję, a ludzie lubią szukać informacji w zaufanych źródłach. Wspomnij, czego warto unikać i jakich błędów nie popełniać, a z pewnością zaangażujesz swoją społeczność.
Tutoriale i wskazówki
Twój klient dużo chętniej wróci do ulubionego kanału YouTube, jeśli poza rozrywką uzyska również inne korzyści. Tym, co może więc przynieść Ci ogromną popularność, są wszelkiego rodzaju tutoriale. Ten niezwykle popularny na TikToku format świetnie sprawdzi się również w omawianym serwisie – przede wszystkim dlatego, że nie masz w tym przypadku ograniczenia czasowego.
Twórz więc samouczki, w których pokażesz sposób wykorzystania produktu, dziel się wszelkimi ciekawostkami i skupiaj się na szczegółach, a z pewnością Twoi odbiorcy z niecierpliwością będą czekać na nowe filmy.
Własny kanał na YouTube – inspiracje do tworzenia filmów dla firm
Możesz założyć kanał YouTube dla swojego biznesu i nie wiedzieć, co na nim publikować. 12 naszych propozycji powinno Ci jednak w tym pomóc. Nadal masz jednak sporo do odkrycia. Jak się bowiem okazuje, tematy filmów możesz zdobyć, wykorzystując narzędzia i opcje dostępne w sieci.
Jednym z nich jest wyszukiwarka Google. Znasz słowa kluczowe ważne dla Twojej branży? Wykorzystaj frazy z największym potencjałem i sprawdź w wynikach wyszukiwania wszelkie artykuły, wpisy, zdjęcia czy filmy, które mogą okazać się inspiracją na kanał YouTube firmy. Pomysły znajdziesz też, jeśli zapytanie związane z prowadzoną działalnością wpiszesz w wyszukiwarkę serwisu. Możesz także skorzystać z profesjonalnych narzędzi np. Google Keyword Planner czy płatnych wtyczek takich jak TubeBuddy.
Chcesz stworzyć kanał na YouTube, który pomoże Ci odnieść sukces w sieci i pozyskać klientów? Zastosuj kilka praktycznych wskazówek, dzięki którym pokonasz konkurencję:
- twórz atrakcyjne tytuły ze słowami kluczowymi,
- korzystaj z karty „Społeczność” i informuj o nowych materiałach,
- testuj popularne formaty np. filmy YouTube Shorts,
- dodawaj znaczniki czasowe i rozdziały w wideo,
- analizuj wyniki i śledź trendy na platformie,
- nawiąż więź z odbiorcami poprzez transmisję live,
- uporządkuj materiały, dodając listy odtwarzania.
Dużo więcej wskazówek, jak skutecznie prowadzić swój kanał YouTube mogą przekazać Ci doradcy internetowi. Wybierając
Źródło:
Własny kanał na YT może wygenerować baaardzo duży ruch użytkowników do naszej strony lub sklepu internetowego. Jakość ruchu zależy od contentu, który tam będziemy publikować jako firma. Warto edukować klientów, a takie “sianie” przyniesie wiele efektów.