8 polecanych narzędzi AI do Social Media Marketingu

0
752
narzędzia AI social media

Skuteczne prowadzenie i zarządzanie mediami społecznościowymi to obecnie jedno z głównych wyzwań dla wielu marketerów oraz przedsiębiorców. A wszystko ze względu na nowe trendy i wciąż zmieniające się algorytmy. Chcesz działać sprawniej i efektywniej w Content Marketingu? Szukasz sprawdzonych rozwiązań, które pozwolą Ci zaoszczędzić czas, a także wyprzedzić konkurencję? Ten przewodnik jest dla Ciebie! Odkryj 8 narzędzi AI dla Social Mediów i już teraz zoptymalizuj swoją strategię dzięki sztucznej inteligencji.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w Social Media Marketingu? 

Spójna strategia to jeden z kluczowych elementów, który wpływa na sukces w mediach społecznościowych. 

Nieustanne generowanie treści zgodnie z zasadami Content Marketingu na konkretnej platformie sprawia, że Twoja firma staje się widoczna dla większej liczby internautów. Jednak tworzenie wartościowych postów, planowanie harmonogramu, skuteczne działania płatne czy analiza tematów i słów kluczowych, które interesują odbiorców to nie lada sztuka. Nawet gdy korzystasz z narzędzi, które ułatwią Ci działanie w Social Mediach

Coraz większa popularność sztucznej inteligencji zmienia jednak zasady gry. Warto podążać za rozwojem nowej technologii i wykorzystać jej możliwości – choćby do zaplanowania skutecznych działań marketingowych na platformach mediów społecznościowych, które pozwolą Ci szybciej osiągnąć cele biznesowe.  

Choć z narzędzi content marketingowych bazujących na AI korzystamy od dawna, to właśnie dziś wybór odpowiednich rozwiązań stał się najtrudniejszy. Do czego możesz wykorzystać sztuczną inteligencję?

Generowanie treści postów w mediach społecznościowych

Oprogramowanie AI świetnie sprawdzi się, jeśli nie masz pomysłu, jaki wpis opublikować na Instagramie lub szukasz inspiracji do stworzenia angażującego tweeta. Wykorzystując uczenie maszynowe oraz technologię NLG (generowanie naturalnego języka) możesz zaznajomić boty ze sposobem komunikacji Twojej marki. Wystarczy dostarczyć odpowiednie zapytania i informacje. 

Analiza danych i monitoring firmowego kanału

Prowadzenie Social Mediów obejmuje znacznie więcej zadań niż tylko tworzenie postów oraz odpowiedzi na komentarze użytkowników. Jeżeli chcesz usprawnić swoje działania w zakresie zarządzania firmowymi kanałami, to możesz z powodzeniem wykorzystać w tym celu sztuczną inteligencję, która pomoże Ci analizować dane. AI wspomoże Cię również w odkrywaniu influencerów do zaplanowanych kampanii marketingowych.

Przeczytaj również:  Jak korzystamy z Internetu i mediów społecznościowych? Raport 2023

Zarządzanie i optymalizacja płatnej promocji 

Wiesz już, że narzędzia AI wspomagają proces tworzenia treści postów na różnych portalach – Instagramie, Twitterze, TikToku itd. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać sztuczną inteligencję do przygotowania reklamy płatnej, np. w Facebook Ads. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom możesz też skutecznie optymalizować swoje wpisy. 

To jeszcze nie wszystkie zastosowania sztucznej inteligencji w marketingu internetowym. 

Narzędzia AI można wykorzystać, aby identyfikować trendy, śledzić wzmianki o firmie, monitorować nastroje, analizować materiały wizualne, prognozować wyniki kampanii reklamowych czy zachowania odbiorców. 

Zastanawiasz się, czy nowa technologia usprawnia obsługę klienta? Oczywiście, że tak! Generatywna sztuczna inteligencja od dawna wspomaga wszelkiego rodzaju chatboty i wirtualnych asystentów.

marketing_lokalny_v2

Sztuczna inteligencja a media społecznościowe – najlepsze narzędzia AI 

Marketing w Social Mediach stał się nieodłącznym elementem efektywnej strategii biznesowej, a dzięki postępom sztucznej inteligencji przedsiębiorcy mogą korzystać z szeregu narzędzi, które potrafią znacznie wzmocnić ich wysiłki. Przedstawiamy listę tych rozwiązań, które warto wykorzystać, prowadząc firmowe media społecznościowe. 

Hootsuite a kampanie reklamowe 

Marketerzy, twórcy treści i całe zespoły marketingowe korzystają już z tego narzędzia. Nic w tym dziwnego skoro Hootsuite wykorzystuje AI do planowania oraz publikowania postów na wielu profilach w różnych mediach społecznościowych. A to dopiero początek! 

Jeśli skorzystasz z możliwości programu, to zyskasz możliwość skutecznego monitorowania interakcji z użytkownikami czy darmowego generowania napisów do filmów. A dzięki OwlyWriter AI znacznie usprawnisz proces tworzenia treści.  

Aby jeszcze skuteczniej docierać do docelowych odbiorców, wypróbuj sugerowane przez narzędzie hashtagi oraz najlepsze czasy publikacji dla czterech różnych celów (zwiększania zasięgu, poprawy zaangażowania, kierowania ruchem, budowania świadomości). 

Socialbakers

Znasz już Socialbakers? To popularna platforma analityczna, która na podstawie ogromnych ilości danych dostarcza wszechstronnych informacji do optymalizacji działań w mediach społecznościowych. A to wszystko za sprawą sztucznej inteligencji! 

Narzędzie przy użyciu technologii AI tworzy rekomendacje dotyczące zawartości i czasu publikacji. To sprawia, że personalizacja treści jest ułatwiona. Platforma może również automatycznie optymalizować parametry kampanii reklamowych, takie jak np. budżet czy grupa odbiorców. 

Co jeszcze możesz zyskać, wykorzystując sztuczną inteligencję generatywną w ramach tworzenia treści? Dzięki Socialbakers szybciej i skuteczniej przeprowadzisz analizę sentymentu i trendów, która pomoże Ci zrozumieć, jak odbiorcy postrzegają Twoją firmę w sieci. 

Przeczytaj również:  Wszyscy chcą być jak TikTok, czyli jak chińska aplikacja zmienia media społecznościowe?

Canva w Content Marketingu

Jedną z najpopularniejszych aplikacji wśród przedsiębiorców, którzy dbają o marketing treści, jest z pewnością Canva. Narzędzie sprawdza się bowiem doskonale w przypadku osób, które nie zajmują się na co dzień projektowaniem graficznym. Wprowadzone w ostatnim czasie nowe funkcje m.in. Magic Eraser czy Magic Write wbrew swojej nazwie nie mają zbyt wiele wspólnego z magią. 

Rozwiązania te bazują za to na sztucznej inteligencji. Dzięki nim możesz usuwać z obrazów niepotrzebne elementy lub zamienić dowolny obiekt w coś zupełnie innego. Przygotowane w ten sposób materiały możesz udostępnić z powodzeniem na swoim firmowym profilu. 

Co więcej, Canva wykorzystuje AI do automatycznego dopasowywania projektów do Twoich potrzeb – to szczególnie ważne, jeśli publikujesz treści na różnych platformach społecznościowych. 

Lumen5 a tworzenie treści video

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że video marketing podbija media społecznościowe. Chcesz rozwinąć kanał na YouTube albo planujesz wykorzystać krótkie filmy do promocji firmy? Lumen5 z pewnością Ci to ułatwi! To jedno z narzędzi do tworzenia treści wykorzystujące sztuczną inteligencję generatywną. 

Wystarczy, że wpiszesz tekst, a dzięki technologii AI platforma przeanalizuje zawartość i wygeneruje animowane slajdy z zastosowaniem obrazów, ikon i innych efektów wizualnych. W ten sposób możesz przekształcić dowolny artykuł czy post na blogu w interesujący film w zaledwie kilka minut. Tego rodzaju generatory treści pomogą Ci zwiększyć zaangażowanie Twojej społeczności!

Lately AI 

Wykorzystujesz sztuczną inteligencję w swojej firmie? Jeśli nie, to najlepszy czas to zmienić! Gdy personalizacja treści ma dla Ciebie duże znaczenie, musisz wypróbować Lately AI. Narzędzie potrafi rozpoznać kontekst na bazie stworzonych już przez Ciebie treści, a następnie wykorzystuje zebrane informacje do przygotowania postów w różnych sieciach społecznościowych. 

Technologie sztucznej inteligencji pozwalają nie tylko tworzyć treści, które będą angażujące dla grupy docelowej, ale również bezpośrednio publikować przygotowane wpisy. To Ty decydujesz, jak wykorzystasz te narzędzia content marketingowe w swojej komunikacji. 

Copy AI do tworzenia tekstów 

Chcesz wykorzystać generatory treści do tworzenia kampanii marketingowych w mediach społecznościowych? Dzięki narzędziom sztucznej inteligencji możesz przygotować różnego rodzaju teksty: od wpisów blogowych, przez zawartość strony internetowej, po posty na Facebooka, Instagrama czy LinkedIna. Copy AI sprawi, że zaoszczędzisz czas, który należy poświęcić na napisanie takich materiałów samodzielnie.  

Przeczytaj również:  Fejkowy influencer marketing. Ile pieniędzy tracą marki na fałszywych obserwatorach w Social Media?

Wspomniane narzędzie służy do generowania treści tekstowych, ale może zostać wykorzystane również do edycji i redakcji, dopasowania stylów pisania czy przygotowania nagłówków oraz tytułów. Co więcej, personalizacja treści z Copy AI przebiega niezwykle sprawnie, dzięki czemu publikujesz wpisy, które są skierowane do konkretnych grup docelowych, co zwiększa ich zaangażowanie.

Wordstream

Zastanawiasz się, w jakich jeszcze dziedzinach możesz wykorzystać rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego? Jak wynika z naszych doświadczeń, narzędzia AI warto zastosować również do tworzenia reklam. Szczególnie pomocny może okazać się Wordstream, który wspomaga optymalizację kampanii na różnych platformach. 

Dzięki działaniu sztucznej inteligencji możesz przeprowadzić analizę mediów społecznościowych, co sprawi, że sprawniej ocenisz wyniki podjętych działań marketingowych. 

ChatGPT jako generator treści 

Czy sztuczna inteligencja to temat, którym żyje Twoja firma? Jeśli tak, to z pewnością znasz już ChatGPT. W innym przypadku warto zapoznać się z możliwościami, jakie zapewnia ten niezwykle popularny generator treści. Narzędzie chętnie stosowane jest bowiem przez przedsiębiorców, którzy prowadzą działania w mediach społecznościowych. 

Musisz jednak wziąć przy tym pod uwagę, że personalizacja treści nie będzie możliwa, jeśli nie stworzysz szczegółowych instrukcji. Treści generowane przez ChatGPT należy sprawdzić i przeredagować przed publikacją, aby nadać im odpowiedni ton, kontekst i styl, który pasuje do Twojej marki. 

narzędzia AI media społecznościowe

Narzędzia AI dla mediów społecznościowych – podsumowanie

Jak widzisz, narzędzia content marketingowe dzięki działaniu sztucznej inteligencji mogą znacznie usprawnić prowadzenie mediów społecznościowych. Czy jednak rozwiązania do tworzenia tekstów, obsługi klienta, generowania treści wizualnej czy automatyzacji procesów rzeczywiście wspomagają budowanie świadomości marki, zaangażowania i ostatecznie wzrostu biznesu? 

Tak, ale tylko pod warunkiem, że wykorzystasz generatory treści we współpracy z ludzką wiedzą i właściwie opracowaną strategią marketingową. W naszej ocenie, dzięki sztucznej inteligencji firmy mogą usprawnić swoje działania oraz osiągnąć zaplanowane cele reklamowe. Wśród najważniejszych korzyści można wymienić: 

  • łatwiejsze analizowanie danych,
  • personalizacja treści i komunikacji, 
  • automatyzacja procesów, 
  • dokładniejsze targetowanie reklam, 
  • optymalizacja kampanii marketingowych, 
  • skuteczniejsze zarządzanie zawartością, 
  • oszczędność czasu i zasobów. 
wykorzystanie sztucznej inteligencji w social mediach

Pamiętaj, żе nawet najlepsze narzędzia AI nie zastąpią marketerów. Dlatego, jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu portali społecznościowych, to skorzystaj z wiedzy doradców internetowych. W WeNet zadbają o Ciebie kоmpleksowо – pоmоgą zbudować zaangażowaną społeczność i dopasują ofertę do Twoich potrzeb oraz możliwości finansowych. A Ty zyskasz spójne narzędzia content marketingowe wzmacniające dobry wizerunek firmy i jej produktów.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułPromocje w sklepach internetowych
Następny artykuł10 ładnych czcionek z polskimi znakami na Twoją stronę

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here