Jak zrobić mailing reklamowy?
Z dużą pewnością możemy założyć, że codziennie dostajesz na swoją skrzynkę pocztową co najmniej kilka wiadomości – podobnie jak większość internautów, którzy nadal korzystają z poczty e-mail. Nic więc dziwnego, że firmy wciąż stosują e-mail marketing do prowadzenia komunikacji z klientem. Nie każda kampania przynosi jednak pozytywne efekty. Sprawdź więc, jak zrobić mailing reklamowy, który sprzedaje. Poznaj kluczowe zasady!
Mailing reklamowy – co to jest?
Każda firma chce docierać do jak największej grupy odbiorców. Aby promować produkty lub usługi wśród nowych i obecnych klientów, warto wykorzystać wiele kanałów oraz strategii promocyjnych. Zauważ, że świetnym nośnikiem przekazu na linii marka-konsument są wszelkiego rodzaju maile. Do celów informacyjnych i promocyjno-sprzedażowych można zastosować więc mailing.
Jest to jedna z najpopularniejszych form e-mail marketingu. Tego rodzaju reklama umożliwia zaprezentowanie oferty potencjalnym kupującym i skłonienie ich do podjęcia konkretnego działania np. założenia konta na stronie WWW czy zrobienia zakupów w e-sklepie. Mailing reklamowy pozwala dotrzeć do zdefiniowanego odbiorcy i otrzymać pożądane działanie zwrotne.
Co ważne – w odróżnieniu od innych form e-mail marketingu – kampania mailingowa nie buduje relacji z klientem, ale jako forma jednorazowa zachęca do podjęcia akcji w momencie zapoznania się z wiadomością. W przypadku tego rodzaju spersonalizowanej reklamy należy pamiętać, że adresat musiał w przeszłości wyrazić chęć lub zgodę na otrzymywanie korespondencji w taki sposób.
Skuteczny mailing – dobre praktyki
Już po krótkim wstępie wiesz, że wszelkie formy e-mail marketingu są wciąż niezwykle popularne.
Zastanów się, jak często dostajesz wiadomości z reklamami na swoją skrzynkę pocztową? A ile z nich otwierasz, zanim przerzucisz do kosza? Prowadzenie skutecznej kampanii oznacza, że Twoje maile nie tylko zostaną otwarte, ale również zostaną przeczytane do końca, dzięki czemu odbiorca wykona określoną akcję.
Oto kilka dobrych praktyk, którymi należy się kierować, aby przygotować efektywny mailing reklamowy.
1. Pozyskaj zgody i stwórz jakościową listę adresową
Pamiętaj, że możesz docierać z przekazem reklamowym do adresatów, którzy wyrazili wcześniej zgodę lub chęć do otrzymywania wiadomości. Zadbaj przy tym o jakość oraz higienę własnej bazy klientów i wykonaj odpowiednią segmentację odbiorców do poszczególnych mailingów.
2. Zaplanuj częstotliwość wysyłania mailingu oraz jego cele
Podstawą efektywnych działań reklamowych jest przygotowanie harmonogramu kampanii w oparciu o realizowaną strategię marketingową. Zwróć szczególną uwagę na to, aby nie zasypać odbiorców zbyt dużą liczbą maili i przekazów promocyjnych. To sprawi, że nie trafisz do spamu.
3. Personalizuj wiadomości
Zyskaj sympatię w oczach potencjalnych klientów i spraw, aby komunikacja stała się bardziej osobista poprzez spersonalizowany zwrot do odbiorcy. To, czy mail zostanie otwarty, zależy również od nadawcy, który musi być dla adresata wiarygodny – dodaj w tym polu swoje dane lub nazwę firmy.
4. Zadbaj o kreację reklamową mailingu
Najlepsza kampania mailingowa jest konkretna i krótka, dlatego nie powinna przekraczać ok. 200 słów. Do jej kluczowych elementów należą: budzący zainteresowanie temat maila, przekonujący do otwarcia preheader, przydatna treść, przyciągająca uwagę grafika, wyróżniające się CTA (wezwanie do działania), widoczny przycisk anulowania subskrypcji i stopka z istotnymi informacjami na temat firmy.
5. Stwórz angażującą treść i odpowiednio ją sformatuj
Wiesz już, że mailing reklamowy musi być spójny z prowadzoną przez firmę strategią marketingową. Warto dopasować treść wiadomości również do produktów lub usług, które próbujesz sprzedać. Pamiętaj, że zawartość musi być przydatna dla odbiorców i jednocześnie powinna przedstawiać ofertę. Postaw więc na przejrzyste oraz proste komunikaty i zadbaj o formatowanie e-maila.
6. Uważaj na filtry antyspamowe
Jeśli Twoja wiadomość reklamowa trafi do spamu, to z dużym prawdopodobieństwem nie zostanie przeczytana przez potencjalnego klienta. Właśnie dlatego warto jako nadawcę podać imię lub nazwę firmy. Kluczowe są też regularne filtry antyspamowe (wiele narzędzi do tworzenia mailingu wykonuje je automatycznie). Staraj się nie wysyłać zbyt przeładowanych e-maili o dużym rozmiarze.
7. Monitoruj skuteczność mailingu
Jedną z zalet kampanii mailingowych jest ich pełna mierzalność. Dzięki rozbudowanym systemom do wysyłania wiadomości zyskujesz wgląd do wielu ważnych statystyk. Wyciągaj wnioski na przyszłość z takich informacji jak np. liczba otwartych wiadomości, konwersja czy współczynnik klikalności.
Chcesz prowadzić skuteczny mailing reklamowy, ale nie masz na to czasu? Zapoznaj się z ofertą WeNet. Wykorzystaj moc e-mailingu i zapewnij swojej firmie dostęp do bogatej bazy danych. Doradcy internetowi dostarczą informacje o Twojej ofercie do sprecyzowanej grupy odbiorców. Zamów już teraz darmową wycenę i przekonaj się, co jeszcze możesz zyskać.