Przyciągnij klienta w Czarny Piątek. Wskazówki dla e-commerce i komunikacji w Social Media

1
2755

Przyciągnij klienta w Czarny Piątek. Wskazówki dla e-commerce i komunikacji w Social MediaWielkimi krokami zbliżają się dni wielkich wyprzedaży w sklepach internetowych i stacjonarnych – 23 listopada – Czarny Piątek (ang. Black Friday) i 26 listopada – Cybernetyczny Poniedziałek (ang. Cyber Monday). Przedstawiamy kilka przydatnych wskazówek i ciekawostek, które pomogą marketerom przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta w tym okresie. W gąszczu ofert innych firm nie jest to wcale takie łatwe.

Ile planują wydać Polacy podczas Black Friday i Cyber Monday?

Dni masowych wyprzedaży w tym roku przypadają na okres od 19 do 26 listopada. Według badania online, przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie eBay w dniach 1-11 października 2018 r. na próbie 1034 Polaków w wieku od 16 do 54 lata, w okresie Black Friday i Cyber Monday, wydatki mogą przekroczyć 2,3 miliarda złotych. 38% badanych stwierdziło, że planuje zrobić zakupy w tym okresie, przy czym średnio każdy z nich planuje wydać ok. 340 zł. Wyniki badania wskazują, że kobiety wydadzą o 137 zł mniej niż mężczyźni (271 zł i 408 zł odpowiednio). Szacuje się, że w dniach wielkich wyprzedaży planuje zrobić zakupy aż 6,7 miliona Polaków.

Jak nie przegapić tej okazji i przyciągnąć klientów na profil swojej firmy w mediach społecznościowych?

Przyjrzyjmy się stosowanym strategiom, a także dobrym praktykom przeprowadzenia wyprzedaży w okresie Black Friday, które już teraz możesz wdrożyć na profilach swojej firmy w mediach społecznościowych.

Przeczytaj również:  9 najlepszych programów lojalnościowych w e-commerce

Przygotuj profil

Najpierw skoncentruj się na tym, jak atrakcyjny jest Twój profil. Wypełnij wszystkie pola, które niosą ważną informację o firmie dla Twojego klienta: co oferujesz, gdzie się znajdujesz, jakie są możliwości kontaktu/zakupu itd. Najlepiej zaktualizuj zdjęcie profilowe czy cover photo na takie, które będzie tematyczne i nawiązujące do wyprzedaży w tym okresie. Nie zapominaj oczywiście o dotychczasowej strategii profilu firmy w mediach społecznościowych. Pamiętaj także o tworzeniu specjalnych reklam i promocji, związanych bezpośrednio z Twoją ofertą na Black Friday.

Pamiętaj o C2A

Nie zapominaj o dodaniu wezwania do działania w swoich komunikatach w mediach społecznościowych. Możesz wykorzystać sformułowania typu: „Kup teraz”, „Pospiesz się”, „Tylko dzisiaj”, „Oferta ograniczona”, „Nie przegap okazji”, „Napisz do nas”, „Dowiedz się więcej” itp. Dodaj link bezpośredni do Twojej strony WWW albo innego miejsca, które zawiera więcej informacji o ofercie lub zasadach wyprzedaży w Twojej firmie.

Planuj publikacje wcześniej

Działaj z wyprzedzeniem. Planuj proaktywnie publikacje postów na swoich profilach. Dla komunikacji możesz przygotować krótki film, specjalne kupony czy konkursy. Ofertę specjalną przypnij na górze swojego profilu albo regularnie przypominaj o niej. Istotne także, by była ona tym elementem, który Twoi potencjalni klienci zobaczą jako pierwszy, po wejściu na stronę.

Przeczytaj również:  13 najlepszych strategii rabatowych w sklepie internetowym

Użyj hashtagów specjalnych

Pamiętaj, w mediach społecznościowych użytkownicy często wyszukują oferty czy wydarzenia za pomocą hashtagów. Poniżej kilka przykładów hashtagów, z których możesz skorzystać w tym okresie: #czarnypiątek, #blackfriday, #blackfriday2018, #cybernetycznyponiedziałek, #cybermonday, #blackfridaysale, #wyprzedaż, #okazja, #rabat, #giveaway itd.

Utwórz wydarzenie specjalne na Facebooku

Przygotuj i opublikuj wydarzenie specjalne na Facebooku, w którym użytkownicy mogą uczestniczyć i szybko dowiadywać się o nadchodzących okazjach i ofertach specjalnych. Dzięki wydarzeniu możesz zarówno zwiększyć aktywność na swoim profilu, podnieść organiczne zasięgi publikowanych postów, jak również pozyskać nowych klientów.

Zalecenia dla sklepów e-commerce

Jeżeli posiadasz sklep internetowy, upewnij się, że Twoja platforma będzie w stanie obsłużyć większą liczbę sesji w czasie Black Friday i Cyber Monday. Zadbaj o to, by Twoja strona WWW była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Spraw także, aby Twój potencjalny klient obserwował czujnie Twoją ofertę specjalną i miał świadomość jej rychłego zakończenia. Możesz np. dodać ikonę zegara, który będzie odliczał czas do końca oferty specjalnej albo baner typu pop-up. Narzędzi, które możesz wykorzystać jest bardzo wiele. Skorzystaj np. z e-mail marketingu albo przygotuj newsletter poświęcony ciekawym i popularnym obecnie tematom wysyłając go do wszystkich klientów Twojej firmy. Możesz także udostępnić specjalny kod rabatowy dla wszystkich tych, którzy już dokonywali zakupu na Twojej stronie.

Przeczytaj również:  Chat GPT – 20 promptów dla sklepu internetowego

Dociśnij na zakończenie

Spróbuj przeprowadzić dodatkową promocję po zakończeniu Black Friday czy Cyber Monday. Jest to doskonała okazja, aby pozbyć się zalegającego towaru, zwłaszcza, że ten okres przypada na czas przedświątecznych zakupów – prezentów, dekoracji itp. Jest to idealny moment na dotarcie do tych, którzy przegapili wielką wyprzedaż.

Od tego, jakie działania zaplanujesz w Social Media, jakie narzędzia dobierzesz, zależy sukces Twojej oferty oraz tak naprawdę powodzenie wszelkich akcji sprzedażowych czy promocyjnych, nie tylko w okresie masowych wyprzedaży lecz także i potem. Jedno jest pewne – konkurencja nie śpi, dlatego bądź czujny, proaktywny i szukaj różnych dróg dotarcia do Twoich klientów.

Źródło: https://publicrelations.pl/ile-wydamy-podczas-black-friday-2018/

jak założyć sklep internetowy - pobierz e-booka
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here