Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak sprawdzić domenę?

Jak sprawdzić domenę?

Co wpływa na wizerunek i rozpoznawalność firmy w sieci? Wśród kluczowych elementów należy wymienić unikalny adres internetowy. Wybierając go, z pewnością zwrócisz uwagę na atrakcyjną nazwę czy właściwe rozszerzenie. To jednak nie wszystko! Pamiętaj, że zła decyzja może utrudnić dalszą działalność Twojego biznesu online. Dlatego przeczytaj artykuł i przekonaj się, jak sprawdzić domenę. Poznaj narzędzia, które Ci w tym pomogą.    

Hosting i domeny Hosting i domeny

Domena internetowa – co to jest i dlaczego warto o nią zadbać?

Dopiero zaczynasz promować biznes w sieci i nie masz doświadczenia w marketingu cyfrowym? Zacznij od postaw i zadbaj o fundamenty każdej firmowej strony.

Takim filarem jest domena, czyli unikalny adres internetowy, pod którym można znaleźć witrynę WWW. Składa się z nazwy głównej (np. „wenet”) oraz rozszerzenia (np. „.pl”), a po dodaniu do nich protokołu (najlepiej https://) powstaje adres URL. Co do zasady powinna być krótka, łatwa do zapamiętania i kojarząca się z daną firmą czy prowadzoną działalnością.   

Pamiętaj, że wybrany adres najpierw rejestrujesz, a później dzierżawisz – nie posiadasz więc go formalnie na własność. Właśnie dlatego, musisz sprawdzić domenę, zanim zdecydujesz się na jej zakup.

Zamów budowę strony!

Jak sprawdzić domenę internetową? Przydatne narzędzia

Jeżeli prowadzisz firmową stronę na własną rękę, to musisz wykupić wybrane rozszerzenie i nazwę główną u odpowiedniego rejestratora. Masz właściwie dwie opcje – możesz zdecydować się na całkiem nową lub używaną (zajętą wcześniej) domenę. W przypadku drugiego rozwiązania należy najpierw sprawdzić historię adresu, na którą składa się kilka elementów.

1. Wiek i reputacja domeny

Można zauważyć, że zwykle starsze adresy internetowe osiągają szybciej lepsze pozycje w Google niż te całkiem nowe. Dzieje się tak, ponieważ miały one czas, aby zyskać autorytet i reputację w oczach wyszukiwarki, która docenia witryny z długą i udokumentowaną historią.

Optymalizacja SEO strony z używanym adresem często okazuje się łatwiejsza – możesz np. pozycjonować witrynę na bardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Starsze domeny niosą ze sobą jednak pewne ryzyko. Warto je ograniczyć i skorzystać z rekordów DNS lub bazy WHOIS, dzięki którym dowiesz się, kiedy został utworzony konkretny adres i sprawdzisz, kto obecnie wykupuje abonament.

2. Zmiany wprowadzane na przestrzeni lat

Twoim celem jest wybór domeny z odpowiednią reputacją. Należy więc poza wiekiem przeanalizować również historię adresu WWW. W tym celu warto skorzystać z dwóch narzędzi:

  • Wayback Machine pozwoli Ci sprawdzić, jak domena prezentowała się na przestrzeni lat – sprawdzisz, ilu miała właścicieli czy zapoznasz się z archiwum stron;

  • duplichecker.com odpowie na pytanie, kiedy konkretny adres został zarejestrowany po raz pierwszy.    

W ten sposób dowiesz się, jak wyglądały strony, które korzystały z wybranej przez Ciebie domeny i czy nie zostały np. zainfekowane przez wirusy.

3. Linki prowadzące do domeny

Przed wizytą u rejestratora warto sprawdzić też, jakie linki prowadzą do domeny. Profil linkowy to aspekt, dzięki któremu możesz zarówno dużo zyskać, jak i wiele stracić.

  • Zyskasz, jeśli do wybranego przez Ciebie adresu prowadzą zróżnicowane odnośniki ze źródeł docenianych przez Google. To pozytywnie wpłynie na indeksowanie Twojej strony w przyszłości.

  • Stracisz, gdy zdecydujesz się na domenę, której linkowanie zewnętrzne oceniane jest przez wyszukiwarkę jako szkodliwe. Linki spamerskie czy łącza z nieodpowiednich portali mogą zmniejszyć skuteczność działań SEO.  

Do sprawdzenia link buildingu możesz wykorzystać np. bezpłatne narzędzie Backlink Checker lub Ahrefs, w którym wykonanie analizy wymaga wykupienia płatnego pakietu.

4. Indeks Google

Jak sprawdzić historię domeny? Wpisz odpowiednią komendę (site:nazwatwojejdomeny.pl) w pole wyszukiwarki i zobacz wszystkie podstrony zaindeksowane przez roboty dla wybranego przez Ciebie adresu internetowego.

W ten sposób dowiesz się, czy wykorzystujące go witryny nie zostały zainfekowane. Poznasz również opinie użytkowników, które mogą wpłynąć w przyszłości na reputację Twojej firmowej strony.

5. Filtry i kary od Google

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale wyszukiwarka może ograniczyć widoczność strony w rankingu, jeśli np. publikowano na niej nieodpowiednie treści lub została zaatakowana przez hakerów. To samo dzieje się, gdy na domenę zostaje nałożony filtr od Google.   

Kara wiąże się ze stosowaniem praktyk niezgodnych z wytycznymi. Dlaczego to ważne? Witrynę, której adres ma nałożony filtr, dużo trudniej pozycjonować. Aby sprawdzić, czy domena nie została zbanowana, możesz wykorzystać wspomnianą w punkcie czwartym komendę lub Google Search Console.

Inne przydatne narzędzia to np. Senuto, dzięki któremu sprawdzisz widoczność domeny, Internet Archive, gdzie poznasz historię aktywności pod danym adresem WWW czy audyt SEO.

sprawdzanie domeny internetowej dla strony www

Rozwijaj firmę z nową stroną, jak Robert Korzeniowski >>>

A jeśli chcesz zyskać w jednym pakiecie zarówno unikalną domenę, jak i stronę WWW dopasowaną do biznesu, to wybierz ofertę WeNet. Doradcy internetowi zapewnią ci zarejestrowanie adresu w atrakcyjnej cenie. Ze specjalistami wybierzesz nazwę, która wyróżni Twoją firmę na tle konkurencji! Zamów darmową konsultację i przekonaj się, dlaczego warto.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.