article background

Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie?

Prowadzisz własny biznes i chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów? W takim razie Twoja firma musi być aktywna w sieci. Spójrz na swoją konkurencję – większość małych i średnich przedsiębiorców prowadzi już działania online. W tym momencie warto zdać sobie sprawę, że samo stworzenie firmowej witryny to za mało, aby dotrzeć do szerokiej grupy odbiorów. Właśnie dlatego musisz zadbać również o jej widoczność w wyszukiwarce. Najlepsze rezultaty gwarantuje pozycjonowanie stron WWW. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się więcej o jednej z najskuteczniejszych metod promocji marki w Internecie.

Jak zwiększyć widoczność strony internetowej?

Chcesz kupić jakiś produkt? Musisz zlecić realizację usługi? A może po prostu szukasz informacji w sieci? Z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że aby znaleźć rozwiązanie, w każdym z tych przypadków skorzystasz z wyszukiwarki. Tak robią też inni użytkownicy Internetu. Dlatego, jeśli prowadzisz własną działalność i wciąż nie korzystasz z nieograniczonych możliwości online, to popełniasz duży błąd.   

Dlaczego? Bo biznes powinien być tam, gdzie są jego klienci. Pamiętaj, że odsetek internautów, którzy pozyskują informacje o produktach i usługach właśnie przez wyszukiwarkę, a następnie decydują się na zakupy online, wciąż wzrasta. Wysoka widoczność w Google pozwoli Ci więc trafić do osób, które już w pierwszym kontakcie z Twoją ofertą, mogą chcieć z niej skorzystać.  

Nic więc dziwnego, że w walce o potencjalnego odbiorcę, liczy się już nie tylko tworzenie stron WWW, ale przede wszystkim pozycja witryny w wynikach wyszukiwania. Dotarcie do klientów w momencie, gdy sami poszukują produktów i usług, które masz również w swojej ofercie, to jedna z przewag pozycjonowania nad innymi formami marketingu internetowego.

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność strony WWW w wynikach wyszukiwania, to musisz wykorzystać ten potencjał! Dlatego już teraz dowiedz się, czym jest pozycjonowanie i jak może wpłynąć na ranking Twojej witryny w Google. Jeśli jesteś laikiem i chcesz zająć się swoim biznes, to powierz losy serwisu w ręce doradców internetowych WeNet. Specjaliści zadbają o promocję Twojej marki w sieci.

Pozycjonowanie stron WWW – co to jest?

Czy zastanawiałeś/zastanawiałaś się kiedyś, jakie strony możemy znaleźć najwyżej w rankingu wyszukiwarki? Otóż lepszą widoczność osiągają zazwyczaj najbardziej wartościowe witryny, które są przyjazne dla użytkowników, spełniają rygorystyczne wytyczne Google oraz odpowiadają precyzyjnie na zapytania. Tylko tego rodzaju serwisy mogą zyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto celować wysoko? W szczególności dlatego, że większość użytkowników wybiera strony internetowe, które znajdują się w Top 10 rankingu Google. A im wyższa pozycja Twojej witryny w wyszukiwarce, tym więcej potencjalnych klientów może ją odwiedzić. Aby poprawić swoje wyniki, musisz więc zainwestować w pozycjonowanie.  

Tym terminem określa się zbiór działań, które mają skutecznie wpłynąć na wyświetlanie się strony WWW lub sklepu internetowego wysoko w wynikach wyszukiwania – tuż pod linkami sponsorowanymi, czyli reklamą w Google Ads. Praktyki te rozumiane są również jako SEO, czyli optymalizacja, której celem jest zwiększenie widoczności witryny na określone frazy kluczowe.    

Musisz przy tym pamiętać, że pozycjonowanie stron WWW to długi i złożony proces, który przynosi efekty o wymiernym charakterze. Ponadto o lepszy ranking w Google należy dbać nieustannie. Właśnie dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom. Doradcy internetowi WeNet sprawią, że rezultaty optymalizacji zobaczysz jak najszybciej.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej w Google?

Wiesz już, co to jest SEO. Czy zdajesz sobie jednak sprawę, że pozycja Twojej firmowej witryny w wyszukiwarce może ulegać zmianie? Wynika to w szczególności z kolejnych aktualizacji algorytmów Google oraz aktywności Twojej konkurencji. Jeżeli chcesz więc efektywnie pozycjonować swój serwis, to musisz śledzić działania rynkowych rywali i przestrzegać obowiązujących wytycznych.

Zanim jednak przedstawimy, jak zadbać o widoczność strony WWW w Google, to warto wyjaśnić, co wpływa na czas pozycjonowania. Poniżej znajdziesz kilka czynników, które mogą decydować o tym, jak długo trwa optymalizacja strony pod wyszukiwarki. Oto one:

  • historia domeny – adresy internetowe, które istnieją dłużej i mają bezproblemową przeszłość, są bardziej wiarygodne dla wyszukiwarki;

  • branża i konkurencyjność fraz – jeśli pozycjonujesz swoją stronę na popularne słowa kluczowe, to musisz liczyć się z tym, że na rezultaty działań SEO musisz poczekać dłużej;  

  • wielkość strony WWW – zdecydowanie więcej pracy i czasu wymaga optymalizacja  serwisu z dużą liczbą podstron, rozbudowaną treścią oraz rozwiniętą strukturą;

  • jakość witryny – im więcej poprawek i zmian trzeba wdrożyć, aby przystosować Twoją stronę do wymogów wyszukiwarki, tym dłużej należy czekać na efekty pozycjonowania.

Poza wymienionymi powyżej czynnikami, na to, ile trwa pozycjonowanie, może mieć wpływ ponadto lokalizacja (zasięg międzynarodowy/krajowy/lokalny), zmiany i aktualizacje algorytmów, cel optymalizacji SEO, sezonowość oraz zaplanowany budżet.

Jak pozycjonować stronę? 5 kluczowych praktyk on i off-site

Chcesz walczyć o lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania? Poznaj więc 5 najważniejszych zasad, jak pozycjonować stronę WWW.

1. Przeanalizuj witrynę oraz jej zawartość – audyt SEO

Bez względu na to, czy chcesz pozycjonować firmową stronę, czy sklep internetowy – musisz zacząć ten kilkuetapowy proces od audytu SEO. Pozwala on przeanalizować witrynę pod kątem czynników, które są ważne dla użytkowników i jednocześnie wpływają na pozycję w rankingu wyszukiwarki.

A czy wiesz, że wyniki swojej strony WWW możesz uzyskać już w minutę? Wystarczy, że skorzystasz z audytu SEO od WeNet. Narzędzie wskaże najważniejsze parametry witryny, a Ty dzięki szczegółowemu raportowi zaplanujesz działania, które wzmocnią pozycję Twojej firmy w Google.

2. Zapewnij odpowiedni dobór słów kluczowych

Do istotnych elementów, które mogą zadecydować o sukcesie Twojej strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, z pewnością należą słowa kluczowe. Frazy związane z Twoją branżą stanowią też podstawę skutecznego pozycjonowania.

Właśnie dlatego, zanim przystąpisz do tworzenia zawartości, musisz najpierw dowiedzieć się, czego szukają w Google użytkownicy, wśród których są również potencjalni odbiorcy Twojej marki. Przy przygotowywaniu bazy myśl więc jak klient – frazy powinny nie tylko opisywać ofertę, ale również muszą cieszyć się popularnością w Google. Wykorzystaj w tym celu popularne narzędzia np. Senuto, Ahrefs czy SEMSTORM.   

3. Pisz ciekawe i unikatowe treści – SEO copywriting

Jeśli chcesz zadbać o widoczność w sieci, to musisz wiedzieć, że Google jest wyszukiwarką tekstową, która do oceny witryny potrzebuje odpowiedniej ilości treści. Co ważne, wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania mogą pojawić się tylko te strony internetowe, które publikują wartościową zawartość zgodną z wytycznymi.

Oznacza to, że o Top 10 możesz zawalczyć, dopiero gdy zadbasz o SEO copywriting – stworzysz atrakcyjne i unikalne opisy czy artykuły eksperckie oraz zaktualizujesz te, które zostały udostępnione wcześniej. Pisząc na firmowego bloga lub witrynę, warto kierować się więc następującymi zasadami:

  • stosuj frazy dopasowane do poruszanej tematyki,

  • unikaj duplikatów treści i stawiaj na unikatowe wpisy,

  • zadbaj o czytelną i atrakcyjną formę np. poprzez hierarchiczne nagłówki,

  • staraj się, aby Twoje publikacje odpowiadały na popularne zapytania internautów,

  • używaj angażujących linków wewnętrznych i zapewnij intuicyjną nawigację,  

  • buduj wizerunek eksperta w branży – dziel się fachową wiedzą i wyczerpuj temat,

  • przygotuj różnorodną zawartość – publikuj artykuły, podcasty, filmy itd.,

  • pisz poprawnie i dobrym stylem oraz stosuj język korzyści,

  • twórz intrygujące meta dane (tytuły i opisy dla wyszukiwarki),

  • wykorzystuj różne materiały wizualne w tekstach – zdjęcia, infografiki, wideo.     

4. Przeprowadź techniczną optymalizację strony

Wspominaliśmy już o audycie SEO, który jest nie tylko ważnym elementem pozycjonowania, ale przede wszystkim technicznej optymalizacji strony WWW. Narzędzie wskazuje bowiem błędy, przez które witryna nie znajduje się jeszcze w Top 10 wyszukiwarki. Na podstawie przeprowadzonej analizy dużo łatwiej wprowadzić zmiany, dzięki którym firmowy serwis zawalczy o wyższy ranking w Google.

Aby uzyskać lepszą widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, musisz więc:

  • przeanalizować kod i strukturę witryny,

  • wdrożyć działające linki i przekierowania, 

  • zadbać o poprawne meta dane, nagłówki H1-H6 i adresy URL,

  • zoptymalizować grafiki w tekstach i na stronie,

  • zapewnić dobry UX serwisu (doświadczenie użytkownika). 

Jednak to jeszcze nie wszystko! Pozycjonowanie stron WWW czy e-commerce obejmuje również takie aspekty działania Twojej witryny, jak:

  • bezpieczeństwo, które zapewnia certyfikat SSL, ponieważ chroni dane Twoje i Twoich klientów oraz zabezpiecza połączenie internetowe;

  • responsywność gwarantowana poprzez technologię RWD, dzięki której strona  dopasowuje się do wszystkich szerokości ekranów na różnych urządzeniach;  

  • szybkość ładowania się, od której zależy pozycja serwisu w Google oraz zainteresowanie użytkownika.

5. Prowadź skuteczne działania poza stroną WWW

Jak już wiesz, pozycjonowanie obejmuje nie tylko działania prowadzone na stronie, ale również poza nią. Aby zdobyć zaufanie użytkowników i wyszukiwarki, informacje o Twojej marce oraz witrynie powinny pojawiać się w wartościowych miejscach sieci. Właśnie dlatego lepszą widoczność zyskasz, jeśli zadbasz o zróżnicowany profil linkowy.

Link building opiera się na pozyskiwaniu odnośników z wartościowych źródeł. W tym celu możesz publikować teksty z linkami na zapleczach oraz artykuły sponsorowane w wysokiej jakości serwisach. Nie zapominaj przy tym o wizytówce w Google Moja Firma czy w katalogach firm. Poza linkowaniem postaw też na aktywność w Social Mediach.   

Pozycjonowanie stron w Google z WeNet – dlaczego warto?

Jak widzisz, należy podjąć wiele różnych działań, aby zyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Jednak dlaczego w ogóle warto być wysoko w Google? Otóż dzięki inwestycji w pozycjonowanie możesz:

  • poprawić jakość firmowej strony WWW,

  • zyskać lepszą rozpoznawalność w Internecie,

  • dotrzeć do odbiorców zainteresowanych ofertą,

  • pozyskać większą liczbę potencjalnych klientów,

  • zbudować pozycję swojej marki w sieci na lata,

  • mierzyć i analizować wypracowane rezultaty,

  • efektywnie rozwijać swój biznes i zwiększyć zyski. 

Uzyskanie wymiernych efektów będzie wymagać od Ciebie dużej wiedzy, stałej aktualizacji oraz prowadzenia działań na bieżąco. Rozumiemy, że możesz chcieć poświęcić swój czas na rozwój biznesu. Właśnie dlatego możesz powierzyć pozycjonowanie e-commerce czy strony WWW marce WeNet. Doświadczeni specjaliści zapewniają pakiet usług dla małych i średnich przedsiębiorców, który gwarantuje lepszą widoczność Twojej firmy w Google.

Zastanawiasz się, co wyróżnia nas na tle agencji SEO i SEM? W WeNet rozumiemy Twój biznes i oferujemy rozwiązania, których potrzebujesz. Dorady internetowi są bowiem ekspertami w swoim działaniach, dzięki czemu mogą stale udoskonalać ofertę i pomagać Ci zawsze, gdy tego oczekujesz. W ramach skutecznego pozycjonowania zyskasz:

  • marketing treści – specjaliści przeprowadzą szczegółową analizę tekstów na Twojej stronie i je zoptymalizują; założą, skonfigurują i poprowadzą firmowego bloga; zadbają przy tym o poprawne linkowanie wewnętrzne, popularne słowa kluczowe, angażujące meta dane czy atrakcyjną strukturę publikacji;

  • optymalizację techniczną strony – zespół przeprowadzi audyt SEO, zadba o poprawną strukturę serwisu, usunie wszelkie błędy utrudniające pozycjonowanie, poprawi obecne przekierowania i wprowadzi nowe, wykona test prędkości witryny, sprawdzi adresy URL i zapewni responsywność;

  • link building – z WeNet zbudujesz wizerunek marki w sieci poprzez: komunikację w Social Mediach, wizytówki w różnorodnych katalogach firm, aktualizacje Google Moja Firma czy publikacje na wartościowych portalach zewnętrznych;

  • statystyki – doradcy internetowi dodadzą Twoją stronę do Google Search Console i Google Analytics, przeanalizują statystyki witryny, sprawdzą pozycję słów kluczowych oraz prześledzą widoczność serwisu w wyszukiwarce. 

Wciąż się zastanawiasz? Weź więc pod uwagę, że WeNet od lat pomaga małym i średnim przedsiębiorcom zaistnieć w Internecie. Na bazie doświadczenia w budowaniu widoczności stron WWW przygotowali rozwiązania, dzięki którym zbudujesz wartościowy ruch i pozyskasz nowych klientów. Chcąc ułatwić Ci trudny proces pozycjonowania, oferują pomoc dedykowanego opiekuna oraz stały dostęp do wyników pracy specjalistów.

Pamiętaj, że choć pozycjonowanie przypomina bardziej maraton niż sprint, to na mecie biegu czeka na Ciebie wiele korzyści. Wejdź na WeNet.pl i dołącz do 50 000 zadowolonych klientów. A już niedługo zobaczysz pierwsze efekty!

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.