Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Co to jest SXO?

Co to jest SXO?

Wrażenia użytkowników podczas korzystania ze strony internetowej stają się coraz ważniejsze. Wiadomo, że na dobrze zaprojektowaną witrynę klienci chętniej wracają. Ale działania zgodne z User Experience wspierają także SEO, czyli pozycjonowanie. Połączenie tych dwóch strategii to SXO. Więcej na ten temat dowiesz się z naszego artykułu.

SEO SEO

Czym jest SXO?

SXO to skrót od angielskiego Search Experience Optimization. Najprościej rzecz ujmując, oznacza połączenie SEO (Search Engine Optimization – pozycjonowanie) oraz UX (User Experience – doświadczenia użytkownika).

Celem SXO jest poprawienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania (SEO) za sprawą optymalizacji doświadczeń użytkownika witryny (UX).

Działania spod znaku SXO sprawdzą się w przypadku każdej strony, która chce walczyć o wysokie pozycje w rankingach Google i w ten sposób budować rozpoznawalność. Nie ważne czy prowadzisz stronę WWW firmy, sklep internetowy czy bloga – warto zainwestować w dobre doświadczenia odwiedzających i w ten sposób wyróżniać się na tle konkurencji.

Zrób audyt SEO

Co składa się na SXO?

Podobnie jak pozycjonowanie SXO to złożony proces, ponieważ dotyczy różnych aspektów budowy i rozwoju strony internetowej: optymalizacji treści, optymalizacji technicznej, struktury strony i innych. Do kluczowych natomiast zalicza się:

Wysokiej jakości treści

To głównie teksty na Twojej stronie oceniają algorytmy wyszukiwarek i użytkownicy. Zadbaj o to, żeby były pomocne i wyczerpywały poruszany temat. Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe do poruszanego zagadnienia i pamiętaj o tym, żeby odpowiadać na najpopularniejsze pytania Twojej grupy docelowej.

Poza warstwą merytoryczną skup się także na estetyce i przejrzystości. Dziel tekst na akapity, korzystaj z wypunktowań, wyliczeń. Stosuj nagłówki H1, H2 i H3. Dodawaj infografiki, zdjęcia i filmy. Wszystko po to, żeby Twoje treści były atrakcyjne i przyjemne w odbiorze.

Dostęp na urządzeniach mobilnych

Już na etapie budowy strony warto zadbać o jej mobilną wersję, czyli tę, która jest dostępna dla osób korzystających ze smartfonów. Jak pokazują statystyki, większość konsumentów używa właśnie telefonu do wyszukiwania produktów i usług. Dlatego Twoja strona lub e-sklep powinny być przystosowane do różnych szerokości ekranu (czyli być responsywne).

Strona, która wyświetla się źle na urządzeniach mobilnych, odstrasza użytkowników. Muszą oni powiększać ekran, szukać przycisków, przez co najpewniej zniechęcą się do dalszego przeglądania. Co więcej, witryny nieresponsywne są gorzej oceniane przez algorytmy Google.

Szybkie i intuicyjne działanie

Kolejny ważny element to – szybkość wyświetlania się strony. Im dłużej użytkownik musi czekać na gotowość strony WWW, tym większe prawdopodobieństwo, że ją zamknie i przejdzie do konkurencji. Szacuje się, że cierpliwość internautów to maksimum 3 sekundy.

Poza tym na Twojej stronie głównej powinny znaleźć się wszystkie kluczowe odnośniki do innych podstron. Tak aby odwiedzający z łatwością odnajdowali interesujące ich informacje, np. zakładkę „O firmie”, „Kontakt”, „Cennik”, „Regulamin” czy „Oferta”.

Optymalizacja techniczna

W działaniach SXO nie możesz pominąć również SEO technicznego, czyli wszystkich działań, które często nie są widoczne na pierwszy rzut oka, ale mają spore znaczenie dla Twojego rankingu w Google.

To przede wszystkim: stosowanie meta danych, wdrożenie mapy strony, dodanie pliku robots.txt, optymalizacja adresów URL czy panowanie nad strukturą linków zewnętrznych. Te wszystkie dość skomplikowane dla laika czynności potrafią znacznie poprawić widoczność Twoje adresu.

SXO

Jakie korzyści daje strategia SXO?

Jak widzisz, strategia SXO wymaga wiedzy i doświadczenia w wielu aspektach. Jednak korzystanie z niej może przynieść Ci niemało korzyści w postaci zadowolonych klientów i lepszej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na ruch na stronie.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

Jeśli nie masz czasu, a zagadnienia związane z SEO i UX są Ci obce, zastanów się nad współpracą z profesjonalistami, takimi jak doradcy internetowi WeNet. Zespół, który wie, jak dostosować działania do branży i etapu rozwoju firmy, sprawnie przeprowadzi Twoją witrynę przez kolejne etapy i zadba o jej jakość. A Ty będzie mógł zająć się tym, co dla Ciebie najważniejsze.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.