article background

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Chcesz poprawić widoczność swojej firmy w sieci i nawiązywać nowe kontakty? Szukając informacji na ten temat, na pewno zetknąłeś się z terminem pozycjonowanie, inaczej SEO. To strategia, o które mówi się bardzo dużo w kontekście marketingu internetowego. W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy warto inwestować w SEO.

Na czym polega pozycjonowanie i czy jest ważne?

Mówiąc najprościej: pozycjonowanie (SEO, czyli Search Engine Optimization) są to wszystkie działania, które mają sprawić, że Twoja strona internetowa będzie zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Dlaczego to takie ważne? Ano dlatego, że większość klientów przed dokonaniem zakupu korzysta z sieci, żeby zdobyć informacje na temat rzeczy/usług, których poszukują.

Wyobraź sobie, że prowadzisz kwiaciarnie w Gdańsku w dzielnicy Jelitkowo. Najpewniej klient, który chce złożyć zamówienie, wpiszę w wyszukiwarkę hasło: „kwiaciarnia Gdańsk” lub „kwiaciarnia Jelitkowo”, żeby rozeznać się w ofercie.

Zrób audyt SEO

Spośród wyników wyszukiwania wybierze coś ze szczytu listy, zapewne link z TOP3. I to właśnie dlatego firmy, które wyświetlają się najwyżej, zdobywają najwięcej klientów online.

Jednak, żeby się tam znaleźć, trzeba zadbać o SEO strony internetowej firmy, czyli: optymalizację treści, optymalizację techniczną oraz Link Building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.

Inwestycja w pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie jest skomplikowane?

Z wielu strategii marketingowych pozycjonowanie uchodzi za najbardziej skomplikowane, a jednocześnie najbardziej opłacalne i trwałe w kontekście efektów.

  • Skomplikowane ponieważ wymaga szerokiej wiedzy i umiejętności. Trzeba znać najnowsze wytyczne Google i być na bieżąco z aktualizacjami. Ponadto wiedzieć, jak wdrożyć konkretne zmiany na stronie.

  • Trwałe, bo jeśli Twój adres zostanie wysoko oceniony przez algorytmy wyszukiwarki, trudno będzie obniżyć jego pozycje. Oczywiście wymaga to stałego trzymania ręki na pulsie, dodawania nowych treści i monitorowania (np. przy użyciu Audytu SEO).

Dlaczego warto zainwestować w SEO?

Już wiesz, co Twojej firmie może dać SEO i że jest to dość skomplikowany proces, o czym piszemy również w innych artykułach w Bazie Wiedzy.  

Dobre wypozycjonowanie strony jest właściwie niemożliwe dla laika, dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie ze wsparcia doświadczonych profesjonalistów, takich jak doradcy internetowi WeNet.

Współpraca z doradcami SEO to:

  • oszczędność czasu, bo nie musisz samodzielnie uczyć się trudnych zagadnień związanych z pozycjonowaniem, a później wdrażać rozwiązań na stronie,

  • uniknięcie błędów, bo amatorzy często je popełniają, a współpraca z profesjonalistami gwarantuje wysoką jakość wykonania,

  • skuteczność, bo SEO-wcy wiedzą, jakie zmiany wprowadzić w obrębie witryny i poza nią, by przyniosło to oczekiwany skutek,

  • widoczne efekty w postaci lepszej widoczności firmy online, a co za tym idzie – większy ruch na stronie.  

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

Czy pozycjonowanie jest opłacalne? Podsumowanie

Doskonale wiesz, że w biznesie trzeba dobrze przemyśleć każdą decyzję. Pozycjonowanie to inwestycja, która może zmienić Twoją firmę na lepsze. Nic więc dziwnego, że z SEO korzystają duże korporacje, jak również małe i średnie firmy.

Nawiązując współpracę ze specjalistami z WeNet.pl zyskujesz:

  • zoptymalizowane treści na stronie,

  • profesjonalnie wykonaną optymalizację techniczną,

  • bogaty profil linkowy, czyli tzw. linki zewnętrzne prowadzące do Twojej witryny,

  • comiesięczny raport przedstawiający wyniki działań.

Ponadto każdy klient SEO WeNet.pl otrzymuje wsparcie dedykowanego opiekuna, który na bieżąco monitoruje widoczność Twojej strony oraz czeka na Twoje pytania i sugestie.  

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.