Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak tworzyć zdjęcia na stronę WWW, które przykują uwagę Twoich klientów?

Jak tworzyć zdjęcia na stronę WWW, które przykują uwagę Twoich klientów?

Czy wiesz, że użytkownicy potrzebują mniej niż pół sekundy (około 0,05 sekundy!), aby wyrobić sobie opinię na temat Twojej witryny? Są w stanie ocenić, czy podoba im się Twoja strona, czy ją opuszczą. W tak krótkim czasie musisz zachęcić potencjalnego klienta, aby nie tylko został na dłużej, ale też zapoznał się z ofertą Twojej firmy. Jak się okazuje, jednym z najskuteczniejszych sposobów na zatrzymanie odbiorców w serwisie są materiały wizualne – w tym przede wszystkim obrazy. Warto wykorzystać potencjał tej formy marketingu treści w praktyce. Sprawdź, więc jak skutecznie zrobić zdjęcia na stronę WWW. Poznaj dobre praktyki i twórz wysokiej jakości fotografie.   

Strony WWW Strony WWW

Przyciąganie obrazem – dlaczego zdjęcia na stronie WWW są ważne?

Z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że znasz już teorię, według której ludzki mózg o wiele lepiej przyswaja informacje, które widzi, niż, które czyta. Według różnych danych i raportów obraz wygrywa pod tym względem z tekstem w stosunku 80 do 20. Jeśli zastanawiasz się, dlaczego o tym piszemy, to musisz sobie uświadomić, że wspomniana statystyka jest niezwykle istotna w kontekście internetowej działalności.

Dlaczego? Otóż większość użytkowników skroluje tylko 50-60% strony WWW i jeśli nie znajduje tam odpowiedzi na zadane pytanie, to zaczyna szukać gdzieś indziej. Oznacza to, że internauta nie czyta zdanie po zdaniu treści w serwisie, ale przeskakuje po kolejnych fragmentach – zwykle w zależności od tego, który element zwrócił jego uwagę. Najskuteczniejszym wyróżnikiem mogą okazać się grafiki.

Żyjemy w czasach zdominowanych przez obraz, który stał się nieodłączną częścią mediów społecznościowych, marketingu, e-commerce czy strategii promocyjnej firm, które chcą zwiększać swoją rozpoznawalność w sieci. Nie bez powodu zdjęcia są od lat uważane za główny obok treści element każdej strony internetowej. Stanowią nie tylko sposób na uniknięcie jednolitej ściany tekstu, ale również samodzielną formę graficzną.

Dlaczego warto korzystać ze zdjęć na stronie WWW, w e-sklepie czy na firmowych profilach w mediach społecznościowych? Oto kilka kluczowych korzyści.

  1. Obraz najlepiej przykuwa uwagę odbiorców – zachowania internautów nie pozostawiają złudzeń: treści na stronie WWW wzbogacone grafikami uzyskują większą oglądalność, a zdjęcie produktu jest ważniejsze od opisu. Fotografie nie tylko zatrzymują wzrok, ale również zachęcają do zapoznania się z dalszą zawartością.

  2. Zdjęcia pobudzają do większego zaangażowania – mózg szybciej przetwarza obraz niż tekst. To zaś sprawia, że grafiki stanowią bardziej interesujące treści dla użytkownika, który nie tylko szybciej rozumie, ale również lepiej zapamiętuje przekaz przedstawiony w tej formie. Wszystko to buduje aktywność odbiorcy na stronie WWW.

  3. Fotografie zwiększają świadomość marki w sieci – wiesz już, że zdjęcia pobudzają wyobraźnię internauty i zwiększają szansę na konwersję (wykonanie przez użytkownika określonego działania). Co ważne, wysokiej jakości grafiki wpływają też na atrakcyjność wizualną strony i budują profesjonalny wizerunek firmy. W ten sposób biznes zyskuje większą rozpoznawalność.

Jak widzisz, nie bez powodów mówi się, że obraz wyraża więcej niż 1000 słów.

Przeanalizujmy to na przykładzie sklepu internetowego – gdy potencjalny klient szuka w Internecie produktu czy usługi, to zapoznaje się z recenzjami, opiniami oraz opisami. Jednak najbardziej przyciągają jego uwagę zdjęcia – badania behave.org potwierdzają, że grafika zwiększa klikalność, konwersję oraz szansę na to, że odbiorca skorzysta z oferty.

Dlatego nie zastanawiaj się, czy warto publikować zdjęcia na stronie lub w e-sklepie, a sprawdź, jakie fotografie przyciągną uwagę potencjalnych odbiorców.

Zamów budowę strony!

Jakie zdjęcia lubią klienci? Najważniejsze tendencje i trendy w fotografii internetowej

Wiesz już, że zdjęcia odgrywają ważną rolę właściwie w każdej formie działalności online – od bloga i mediów społecznościowych, przez strony internetowe oraz e-sklepy, po SEO (wysokiej jakości grafiki pozytywnie wpływają na widoczność witryny w wyszukiwarce).

Jak więc wyróżnić się na tle miliardów obrazów publikowanych w sieci każdego dnia? Najpierw warto przeanalizować tendencje, które rządzą obecnie fotografią reklamową i produktową. My zrobiliśmy to za Ciebie – oto kilka trendów, które sprawią, że Twoje zdjęcia przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

Liczy się autentyczność

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś/zastanawiałaś się, po co tworzyć zdjęcia samodzielnie, jeśli można je pozyskać z profesjonalnych baz, to opisywany trend jest odpowiedzią na Twoje wątpliwości. Twoi klienci oczekują bowiem autentyczności – budowa stron internetowych na ogólnym szablonie ze zdjęciami stockowymi (pochodzącymi z portali, które oferują darmowe lub płatne zdjęcia reklamowe) zdecydowanie traci na popularności. Stawiaj więc na fotografie ukazujące rzeczywiste produkty, miejsca czy ludzi.

Tak jak np. firma Kwiatowy Warsztat, która przygotowała na swoją stronę WWW autorskie zdjęcia. Wykorzystane w witrynie fotografie przedstawiają dotychczasowe realizacje i pomagają potencjalnym klientom wyobrazić sobie finał ich zlecenia.

kwiatowy_warsztat

Przykład autorskich zdjęć na stronie firmy Kwiatowy Warsztat

Naturalność i storytelling

Jak widać, po czasach przepychu, sztuczności i filtrów, przyszła kolej na naturalność oraz opowiadanie prawdziwych historii na zdjęciach. Właśnie dlatego warto zadbać o minimalną obróbkę fotografii oraz przedstawianie oferty w jej naturalnym środowisku np. w otoczeniu, gdzie ma być używany produkt. Pamiętaj, że fotografia musi zastąpić osobiste doświadczenie zakupowe klienta.

Spójrz na przykład poniżej – miłe dla oka zdjęcie i stonowane kolory wprowadzają odbiorców w nastrój, jaki panuje podczas sesji masażu. Taki sposób komunikacji jest nienachalny i autentyczny.

bali_bali_masaz

Przykład odpowiednio dobranych zdjęć na stronie firmy Bali Bali

Zdjęcia jako element większej całości

Dość uniwersalny trend stanowi umieszczanie na stronie WWW zdjęć czy ilustracji w odpowiednim kontekście. Dziś celem obrazu jest wręcz przekazywanie treści, tak samo, jak robią to artykuły czy opisy. Przygotowując fotografie, postaw się więc w roli klienta – pomyśl, co chciałby zobaczyć/jakie cechy przekonają go do Twojej usługi i skup się na atutach swojej oferty.

Weź przykład z firmy Ciacho. Jak przystało na witrynę z żywnością, opublikowane na niej zdjęcia prezentują się apetycznie. Na stronie głównej użytkownicy witani są wysokiej jakości grafikami i atrakcyjną prezentacją oferty.

ciacho

Przykład zdjęć kontekstowych na stronie firmy Ciacho

Dobre praktyki tworzenia zdjęć na stronę internetową

Chcesz stworzyć atrakcyjne i wysokie jakości zdjęcia? To świetnie – przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek, które sprawią, że Twoje grafiki przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

Pamiętaj, że poprawne fotografie to również duże ułatwienie dla Ciebie lub fachowców, którym powierzysz stworzenie strony WWW, budowę e-commerce czy prowadzenie firmowych profilów w Social Mediach. Oszczędzisz w ten sposób czas m.in. grafikom, którzy nie będą musieli eliminować ewentualnych błędów.

Oto kilka kluczowych porad, jak tworzyć wysokiej jakości zdjęcia.

Zbudujemy Ci stronę. Sprawdź jak >>>

Postaw na angażującą zawartość

Już na początku chcemy zaznaczyć, że nawet najlepsze pod względem technicznym zdjęcie na niewiele się zda, jeśli nie przykuje uwagi odbiorców. Stawiaj więc na fotografie, które pokazują historię, wzbudzają zainteresowanie, przyciągają wzrok. Zadbaj nie tylko o wysoką jakość, ale również o to, aby obrazek wywoływał pozytywne emocje u potencjalnych klientów.

Łatwo powiedzieć – trudniej zrobić? Przeanalizujmy to na przykładzie salonu fryzjerskiego. Zamiast pustych przestrzeni poczekalni pokaż na grafikach oczekujące osoby. Pamiętaj, że jeżeli na zdjęciu jest widoczna twarz klienta, to przed jej wykorzystaniem musisz uzyskać pisemną zgodę na publikację wizerunku. Możesz zdecydować się też na takie wykonanie fotografii, aby nie można było zidentyfikować znajdujących się na nich osób.

Postaw również na zdjęcia „przed i po”. Nic lepiej nie przekona do skorzystania z usługi niż efekty Twojej pracy i zadowolony klient. Spraw, by Twoja strona wyglądała zupełnie inaczej niż witryny konkurencji!

Tak jak zrobiła to marka EUDI&CO, która zajmuje się produkcją, projektowaniem i montażem mebli na wymiar. Ich bogata galeria zdjęć na stronie internetowej pozwala przyszłym klientom wyobrazić sobie swoje wnętrza po zakupie nowych mebli.

eudi

Przykład angażujących zdjęć na stronie firmy EUDI&CO

Zadbaj o dobrej jakości sprzęt

Mimo że zrobienie zdjęć na stronę WWW najlepiej zlecić profesjonaliście, to już bez większego doświadczenia, ale z praktyczną wiedzą możesz skutecznie podołać temu zadaniu. Nie musisz nawet inwestować w najdroższy na rynku sprzęt – często wystarczy zwykły telefon z dobrym aparatem. Wybierając urządzenie dla siebie, warto zwrócić uwagę na poniższe parametry:

  • rozmiar matrycy – im większy, tym więcej światła uda się przechwycić; dobrym wyborem będzie np. smartfon z matrycą 1/2.3” – im mniejsza druga cyfra w zapisie, tym lepiej;

  • jasność obiektywu – wyraża się ją za pomocą liczb poprzedzonych literką f; pamiętaj, że im niższa wartość, tym lepszy obiektyw i większa jasność;

  • stabilizacja obrazu – postaw na urządzenie z optycznym stabilizatorem (zamiast cyfrowego, który może obniżyć jakość zdjęć) ułatwiającym wykonywanie nieporuszonych ujęć.

Pomyśl również o inwestycji w statyw. To niezwykle pomocny sprzęt, który pozwoli Ci uniknąć rozmazanych zdjęć. Pamiętaj, że w większości przypadków konieczne będzie fotografowanie w poziomie (zwłaszcza szerokich obiektów). Jeśli nie zdecydujesz się na zakup gadżetu, to aby zwiększyć stabilność obrazu, możesz oprzeć łokcie o korpus własnego ciała czy o statyczny przedmiot np. stół.

Unikaj popularnych błędów

Choć brzmi to nieco enigmatycznie, to w tym punkcie przeanalizujemy najczęstsze niedociągnięcia, jakie przydarzają się właścicielom firm, kiedy tworzą zdjęcia na swoje strony WWW czy profile w mediach społecznościowych. Czego należy unikać? Oto kilka najpopularniejszych problemów.

Błąd nr 1. Za małe zdjęcia

Problem ten będzie szerzej omawiany w dalszej części tekstu, ale już na tym etapie chcemy zaznaczyć, że zawsze lepiej tworzyć większe fotografie niż mniejsze. Dlaczego? Otóż edycja zdjęć o większych wymiarach bez straty na jakości jest zdecydowanie prostszym zadaniem dla grafików.

Błąd nr 2. Fotografie tworzone „brudnym aparatem”

Choć może Ci się wydawać to nieprawdopodobne, to wciąż wiele osób nie dba o czystość aparatu przed wykonaniem zdjęć. W takim przypadku mimo odpowiednich rozmiarów obrazy opublikowane na stronie wydają się zamazane, a kolory słabo nasycone. Taki efekt trudno wyeliminować nawet w najlepszych programach graficznych. A wystarczy przed każdą sesją przetrzeć obiektyw ściereczką z mikrofibry lub chusteczką.

Błąd nr 3. Korzystanie z opcji zoom

Z pewnością zdarzyło Ci się kiedyś zrobić zdjęcie z wykorzystaniem opcji zoom w aparacie. Może ono trafić do prywatnego albumu, ale nigdy na stronę internetową Twojej firmy! Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że tego typu fotografie są najczęściej rozmyte i niewyraźne. Unikaj więc fotografowania z większej odległości – lepiej po prostu zbliż się do obiektu.

Błąd nr 4. Łamanie prawa

Choć ten błąd pojawia się stosunkowo rzadko, to wyjątkowo trzeba na niego uważać. Przede wszystkim nie używaj obrazów, do których nie masz praw autorskich. Jeśli chcesz wykorzystać grafiki od swoich dostawców i producentów np. zdjęcia zakupionego sprzętu, to upewnij się, że masz odpowiednie zgody.

Nigdy nie fotografuj osób, od których nie otrzymałeś na to przyzwolenia. Pamiętaj, że w tej kwestii odpowiedzialność spoczywa wyłącznie na Tobie. Zadbaj również o ochronę danych osobowych – jeżeli np. pracujesz w branży kamieniarskiej i chcesz przedstawić na zdjęciach swoje realizacje, to zakryj informacje znajdujące się na nagrobkach.

Błąd nr 5. Niezgodność z tematyką

Wysokiej jakości zdjęcia muszą być nie tylko odpowiednio przygotowane pod względem technicznym, ale również bezpośrednio związane z tematyką strony. Grafiki, które nie współgrają z treścią publikowaną w witrynie czy mediach społecznościowych mogą okazać się mylące dla użytkownika. Nie zapominaj, że obraz może zarówno zainteresować, jak i zniechęcić klienta.

Twórz więc takie zdjęcia, które pozwolą Ci zrealizować wybrany cel. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to pokaż na grafikach detale produktu wyróżniające Twoją ofertę na tle konkurencji. Gdy zaś zależy Ci na tym, by klienci umawiali wizyty przez system rejestracji online, to za pomocą obrazów skieruj ich wzrok w kierunku formularza np. poprzez fotografię osoby wykonującą odpowiedni gest dłonią (patrz przykład).

pozycjonowanie_WWW

Przykład zdjęcia zgodnego z tematyką na stronie WeNet.pl

Błąd nr 6. Zbyt wiele efektów i filtrów

Nie od dziś wiemy, że umiejętne zastosowanie filtrów może zmienić grafikę ze średniej w naprawdę dobrą. Jednak jeśli przygotowujesz obrazy na swoją stronę czy do e-sklepu, to zawsze lepiej mieć oryginalne zdjęcie, które później specjaliści mogą wielokrotnie edytować. Nakładanie różnych efektów jeszcze przed stworzeniem fotografii to błąd, którego należy się wystrzegać.

Błąd nr 7. Chaotyczne tło

Tło to istotny element wysokiej jakości zdjęcia. Jest szczególnie ważne w przypadku fotografii produktowej. Wielu specjalistów uważa, że nie ma w tym przypadku miejsca na twórcze zabiegi. Najlepiej postawić na jednolity drugi plan dla różnych towarów, aby nie odciągać uwagi od głównego obiektu, który chcemy skutecznie sprzedać. Weź pod uwagę, że np. obuwie oraz ubrania najlepiej prezentują się na modelach.

Oczywiście wiele zależy od charakteru Twojej firmy oraz estetyki strony biznesowej. Pamiętaj jednak, że chaotyczne tło sprawdza się zwykle wyłącznie w fotografii artystycznej. Zadbaj więc nie tylko o neutralne otoczenie, ale również o to, aby na zdjęciu nie znalazły się żadne niepotrzebne elementy. Przypilnuj, aby na grafice nie pojawiło się też zbyt dużo wolnego i bezużytecznego miejsca – to może utrudnić kadrowanie.

Pamiętaj o dobrym oświetleniu

Niezwykle ważnym elementem całego procesu tworzenia wysokiej jakości grafik jest oświetlenie. Kluczem do sukcesu może okazać się spójne na każdej fotografii światło, które nie powinno zaburzać kompozycji.

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem okazuje się światło naturalne, które niestety zmienia się dość diametralnie w ciągu dnia. Dlatego warto zdecydować się na realizację sesji o najbardziej dogodnej porze, kiedy możesz zrobić zdjęcia seryjnie w jak najkrótszym czasie – aby uzyskać podobny efekt na różnych fotografiach.

Jeśli nie chcesz robić sesji na zewnątrz, to wybierz w tym celu jasne pomieszczenia. W ciemnych wnętrzach zdjęcia wychodzą często rozmyte, a na ich powierzchni pojawiają się plamy. Aby wzmocnić oświetlenie, możesz wykorzystać odpowiednie lampy. Unikaj za to stosowania lamp błyskowych – diody LED zdecydowanie lepiej sprawdzają się w roli latarki niż dodatkowego źródła światła.

Pamiętaj również o właściwym kontraście (różnicy między najjaśniejszym i najciemniejszym punktem grafiki), który sprawia, że obraz jest bardziej czytelny oraz dużo przyjemniej się go ogląda.

trampki_biale

Przykład prześwietlonego zdjęcia ze źle dobranym tłem

Ustaw odpowiednią rozdzielczość

Zanim wykonasz sesję fotograficzną, to dowiedz się, w jakich miejscach w witrynie zostaną zastosowane wykonane przez Ciebie zdjęcia. Dzięki tej wiedzy możesz dostosować odpowiednie proporcje i zapobiegniesz problemom przy kadrowaniu (w przypadku niedopasowanych fotografii np. pionowej grafiki umieszczanej w poziomej sekcji dochodzi często do ucinania ważnych elementów).

Przechodząc już konkretnie do samej rozdzielczości, to w dość dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to liczba pikseli (najmniejszych elementów obrazów), które wyświetlają się w pionie i poziomie. Im niższa rozdzielczość, tym mniej szczegółów pojawia się na zdjęciu. W takim przypadku powiększenie fotografii spowoduje utratę jakości.

Pojawi się wtedy również zjawisko pikselizacji (pot. pikselozy). Polega ono na tym, że pojedyncze piksele stają się na tyle duże, że można je rozróżnić, a widziany obraz staje się niejednolity. Właśnie dlatego zdjęcia powinny być odpowiedniej wielkości – w przypadku stron internetowych wymagana jak zwykle minimalna szerokość 1920px. Wystarczy więc, że w aparacie ustawisz rozdzielczość Full HD (1920x1080) lub 4K (3840x2160).

Pamiętaj przy tym, że dużo łatwiej jest bez utraty jakości pomniejszyć niż powiększyć fotografię.

pikseloza

Przykład zdjęcia, na którym pojawiło się zjawisko pikselizacji

Wybierz odpowiedni typ pliku

JPEG, PNG, GIF – to najpopularniejsze formaty plików, jakie zamieszcza się na stronach internetowych. Zrozumienie różnic między nimi może pomóc w wyborze najlepszej opcji w zależności od aktualnych potrzeb. Każde z rozwiązań charakteryzuje się bowiem unikalnymi cechami, a jeden typ pliku nie sprawdzi się do wszystkiego.

  • JPEG – cechuje się największą uniwersalnością i nie bez powodów uważany jest za standardowy typ obrazu w Internecie. Tego rodzaju grafiki nie obciążają strony przy jej ładowaniu, ale podlegają stratnej kompresji (procesowi zmniejszania objętości lub wielkości pliku) przez co, mogą stracić na jakości przy małym rozmiarze. Format najlepiej sprawdza się do obsługi zdjęć (szczególnie jeśli publikujemy ich duże ilości), w mniejszym stopniu do grafik.

  • PNG – uważany jest za następcę formatu GIF i cieszy się obecnie dużą popularnością. Jego waga jest znacznie większa niż formatu JPEG, ale tego rodzaju pliki mogą zostać poddane bezstratnej kompresji (co ułatwia skalowanie obrazu). Możesz wybrać wersję PNG-8 w przypadku grafiki wektorowej lub PNG-24, kiedy zależy Ci na naprawdę dobrej jakości. Format ten jest preferowany przez Facebooka i świetnie sprawdza się w przypadku ikon, logo czy przycisków z przezroczystym tłem.

  • GIF – jest najstarszym ze wszystkich i coraz rzadziej używanym formatem zapisu pliku graficznego. Wykorzystuje się go do animacji oraz prostych obrazów, które nie przekraczają dużej liczby kolorów. Ponieważ zapewnia gorszą jakość niż JPEG, to może ewentualnie obrazować funkcyjne elementy strony WWW: przyciski czy ikony.

Oczywiście istnieją również inne formaty, które warto wykorzystać: SVG (sprawdza się w przypadku ikon lub logotypów) czy polecany przez specjalistów SEO – WebP (nowoczesny format, który pozwala zredukować rozmiar, utrzymując przy tym wysoką jakość zdjęć). W przypadku drugiego z wariantów najlepiej przygotować zdjęcia docelowe na stronę w formacie PNG lub JPEG i później dokonać konwersji.

Możliwe, że spotkałeś się również z plikiem RAW. Jest to format, w jakim mogą zapisywać zdjęcia aparaty i smartfony. Umożliwia on tworzenie bardzo szczegółowych obrazów o dużym rozmiarze i wysokiej jakości. Nie podlega kompresji i pozwala łatwo edytować fotografie w programach graficznych, aby finalnie zapisać je w formacie JPEG lub PNG.

WWW_wiekszy

Zmniejsz rozmiar obrazów

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że publikowane zdjęcia mają wpływ na szybkość ładowania się Twojej strony internetowej. A to ważny czynnik rankingowy dla wyszukiwarki oraz element, który mocno wpływa na doświadczenie użytkownika korzystającego z witryny. Waga grafik w witrynie ma więc duże znaczenie.

Jeśli umieszczasz w serwisie „ciężkie fotografie” (określenie to stosuje się, gdy waga pliku przekracza 300 KB), które potrzebują kilku lub kilkunastu sekund, aby się wyświetlić, to nie dziw się, że klienci udają się pod inny adres. Chcesz to zmienić? Weź więc pod uwagę, że na rozmiar obrazów ma wpływ zarówno rozdzielczość, jak i format zapisu. Zastosuj się więc do naszych rad, które znajdziesz w poprzednich punktach oraz dokonaj konwersji grafik.

Twoim celem jest znalezienie kompromisu między czytelnością oraz wagą obrazu. Nie dodawaj więc grafik większych niż 1-2 MB. Zaleca się, aby waga przesyłanych zdjęć nie przekraczała 150-300 KB.

Dlaczego trzeba dostosować zdjęcia na potrzeby WWW? Podsumowanie

Zamieszczanie grafik na stronach WWW, w e-sklepach czy na profilach w Social Mediach przynosi wiele korzyści. W końcu wysokiej jakości obrazy zatrzymują internautów, a to zwiększa szansę na sprzedaż. Według badań ludzie są bardziej skłonni do czytania treści zawierających różnego rodzaju fotografie. Większe zadowolenie użytkownika to jednak nie wszystko! Odpowiednie zdjęcia wpływają również na pozycjonowanie.

Poza wymienionymi wcześniej praktykami, aby zadbać o lepszą optymalizację grafik, możesz również:

  • używać opisowych i równocześnie zwięzłych nazw plików,

  • kadrować zdjęcia, aby wyświetlały się prawidłowo na różnych urządzeniach,

  • przygotować znaczniki alt, czyli opisowy tekst zastępczy dla obrazów,

  • skutecznie kompresować i skalować zdjęcia, aby nie traciły na jakości,

  • zadbać o dane strukturalne (mikrodane = dodatkowe informacje) dla grafik,

lub powierzyć to zadanie specjalistom z WeNet, którzy zadbają, aby zdjęcia na Twojej stronie/w e-sklepie/w mediach społecznościowych przyciągały uwagę klientów i spełniały wszelkie wytyczne wyszukiwarki.   

Źródła:

SWEOR: 27 Eye-Opening Website Statistics: Is Your Website Costing You Clients?

UX Myths

Raport Konsumpcja Treści Online

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.