Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

8 pomysłów na recykling treści- mała rzecz, duży efekt

8 pomysłów na recykling treści- mała rzecz, duży efekt
podcasts logo

Czy zasada zero waste działa także w świecie Internetu? Oczywiście! Zapoznaj się z 8 ciekawymi metodami na redystrybucje treści i dowiedz się, jak wykorzystać stare materiały na swojej stronie.

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 00:50Co to jest redystrybucja (recykling) treści?
  • 02:07Jak zamienić podcast w artykuł?
  • 02:58Jak zamienić artykuł (lub artykuły) w newsletter?
  • 03:36Jak zamienić live w podcast?
  • 04:30Jak zamienić artykuł w animację?
  • 05:20Jak zamienić artykuł w infografikę?
  • 05:58Jak zamienić artykuł w wpis na LinkedIn?
  • 06:32Jak zamienić najpopularniejsze posty w newsletter?
  • 07:15Jak aktualizować artykuły na stronie internetowej?
  • 08:14Dlaczego warto robić recykling treści? Podsumowanie

8 pomysłów na recykling treści- mała rzecz, duży efekt

Dzisiaj odcinek dla tych, którzy już ruszyli ze swoją stroną internetową. Stworzyli już jakieś treści, ale większość z nich zalega na serwerach i tylko się starzeje. Jesień to dobry czas, żeby nadać im nowe życie. Odkurzyć, odnowić i podrasować.

Zresztą nie tylko jesień, warto robić to przez cały rok.

Co to jest recykling treści?

To, o czym mówiłem we wstępie, nazywa się redystrybucją albo recyklingiem treści. To użycie starszych materiałów do stworzenia nowych lub odświeżenie powstałych. Redystrybucja zazwyczaj zajmuje mniej czasu niż tworzenie materiału od zera, a może przynieść naprawdę pozytywne wyniki i efektywnie pracować na popularność Twojej firmy w sieci.

Na przykład my zajmuje się wieloma rodzajami treści. Piszemy artykuły, e-booki, nagrywamy podcasty czy filmy na YouTube. Wszystkie te elementy przenikają się i składają się na mocną, różnorodną bazę wiedzy.

Jeśli Ty jesteś na początku tworzenia materiałów na swoją stronę, na początku skup się na jednym, głównym rodzaju contentu. Np. na artykułach, wpisach blogowych, a później sukcesywnie rozwijaj wokół nich nowe formy. Dajmy na to podcast, który będzie uzupełniał wiedzę zawartą w tekstach pisanych. Biorąc pod uwagę popularność podasctów w naszym kraju, to może być całkiem trafiony sposób redystrybucji.

Takich sposób przygotowałem na dziś kilka. Oto one.

Zrób audyt SEO

1. Zamień podcast w artykuł

Wspomniałem o stworzeniu artykułu na podstawie podcastu. Równie dobrze można zrobić to w drugą stronę. Na przykład wykorzystaj ten sam research do napisania tekstu związanego z tematem podcastu. Albo po prostu stwórz wierną transkrypcję z pliku audio. Ewentualnie nieco przystosuj ją do czytelników, wyrzucając zwroty typowe dla słowa mówionego, aby się lepiej czytało.

Taką transkrypcją po pierwsze przyciągniesz osoby, które wolą czytać niż słuchać (tak, tacy też jeszcze istnieją). A po drugie to działanie korzystnie wpływa na SEO, czyli pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. W tekście na pewno padnie sporo słów kluczowych dla poruszanego tematu, a cały materiał będzie lepiej indeksowany przez roboty Google.

2. Zamień artykuł w newsletter

Sposób drugi to zamiana artykułu na treść newslettera. Wystarczy nieco przyciąć tekst, wyłowić najsmakowitsze kąski i stworzyć kilka krótkich, chwytliwych akapitów, które trafią do Twoich odbiorców. W wiadomości dodaj również link do całego artykułu. Chyba że artykuł jest na tyle krótki, że dobrze będzie prezentował się w całości w mailu.

Ewentualnie możesz zrobić zestaw kilku fragmentów artykułów z linkiem do każdego. Wówczas jest większa szansa, że każdy Twój odbiorca znajdzie coś dla siebie.

3. Zamień live w podcast

Teraz tip dla firm, które już zbudowały wokół siebie jakąś społeczność i nagrywają materiały live. Takie spotkania organizuje się w mediach społecznościowych na przykład na Facebooku lub na YouTube. W czasie rzeczywistym odpowiadasz na pytania i angażujesz swoich odbiorców.

Dla tych, którzy przegapili live, nagraj materiał, który z łatwością przerobisz na podcast. Wtedy już bez wersji wideo. W ten sposób materiał będzie dostępny przez długi czas i będzie miał szanse zdobywać nowych odbiorców. To takie dwie pieczenie na jednym ogniu.

A i wiadomo, że możesz również nagrać live i wrzucić go w niezmienionej wersji na YouTube. Wówczas z live’a tworzysz materiał wideo, który będzie generował ruch na Twoim profilu w przyszłości.

Nowe wezwanie do działania

4. Zamień artykuł w wideo

Nie jest tajemnicą, że żyjemy w epoce obrazkowej. Dlatego następna opcja to zamiana artykułu w wideo, czyli odnalezienie w tekście kluczowych zdań i umieszczenie ich w animacji. Mogą być to również pytania, na które odpowiadasz w treści artykułu. Ogólnie chodzi o to, żeby zaintrygować widzów.

Stworzenie prostej animacji wcale nie musi być trudne. W sieci znajdziesz takie narzędzia jak Lumen5, które to umożliwiają. Gotową animację udostępnij na profilu firmy w mediach społecznościowych, tak, aby widzowie mieli od razu do niej dostęp.

Animacja sama w sobie może być interesującym materiałem, a dodatkowo promuje artykuł i generuje ruch na Twojej stronie.

5. Zamień artykuł w infografikę

Nieco podobną, ale bardziej statyczną metodą jest zamiana artykułu w infografikę. Jeśli w tekście opisujesz jakiś proces lub przedstawiasz dane, warto skondensować tę wiedzę i ubrać w formę graficzną. Pomaga to zapamiętać informacje i rzuca się w oczy.

Taka infografika z logiem Twojej firmy może promować artykuł w Social Mediach, ale jest też osobnym materiałem. Pewnie zauważyłeś, że infografiki są chętnie udostępniane przez użytkowników mediów społecznościowych, dzięki czemu możesz pozyskać nowych obserwujących, a co za tym idzie – nowych klientów.

6. Zamień artykuł w wpis na LinkedIn

Kolejne połączenie artykułu i mediów społecznościowych to publikacja całego tekstu w serwisie LinkedIn. To prosta metoda, bo wystarczy przekopiować treść na swój profil.

Jednak pamiętaj, żeby korzystać z artykułów, które powstały już jakiś czas temu i zostały zaindeksowane przez wyszukiwarkę Google. Chodzi o to, żeby artykuł na Twojej stronie internetowej był uznawany za pierwotny, a nie wtórny.

Szczególnie polecam tę metodą dla firm, które działają na zasadzie B2B.

7. Najlepsze posty zamień w newsletter

Czas na metodę numer 7.

Jeśli prowadzisz profil firmy w Social Mediach, doskonale wiesz, że jedne posty cieszą się większą popularnością, a inne przechodzą bez echa. Często odwrotnie niż sądziliśmy. Ale to publika ma zawsze rację.

Dlatego warto zebrać te TOP-owe wpisy i złożyć z nich newsletter. Dzięki temu Twoi odbiorcy są z materiałami na bieżąco. Poza tym wiesz, że przesyłasz do nich treści najbardziej pożądane.

Jeśli nie chcesz wyjść na zbytniego narcyza, to newslettera możesz dorzucić kilka linków związanych z branżą z innych źródeł, tak w ramach wzbogacenia treści.

8. Aktualizuj artykuły

Świat pędzi, wszystko się zmienia i niektóre informacje w Twoich artykułach mogą być już nieaktualne. Dlatego warto je aktualizować, bo recykling treści to także update starych artykułów. To sposób numer 8.

Przejrzyj stare materiały i zastanów się, co warto zmienić lub co dopisać, jak je wzbogacić. Może być to jedna ciekawostka do jednego artykułu co kilka tygodni. Niekoniecznie gruntowna zmiana treści.

Regularne aktualizacje zachęcają roboty wyszukiwarek do częstszego skanowania Twojej strony. Dzięki czemu nowe treści na Twojej stronie mogą być szybciej zauważane przez wyszukiwarki. Czyli będą szybciej pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Poza tym aktualne treści to także dowód na to, że dbasz o swoich odbiorców i serwujesz im najświeższe dane związane z Twoją branżą.

Ale uwaga: nie zmieniaj tytułu. Google raczej tego nie lubi.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Dlaczego warto robić recykling treści?

Jak widzisz, sposobów na redystrybucje treści jest całkiem sporo. A to zaledwie garstka przykładów, które mogą podsunąć Ci kolejne pomysły.

A warto kombinować, bo recykling daje sporo korzyści:

  • Po pierwsze – nie wymaga wiele czasu.

  • Po drugie – wykorzystujesz już wykonaną pracę do maksimum.

  • Po trzecie – trafiasz w różne gusta, do różnego typu odbiorców: czytelników, słuchaczy czy wzrokowców.

  • Po czwarte – jest aktywny w wielu miejscach w sieci: na stronie internetowej, profilach w Social Mediach, w mailingu czy w serwisach stremingowych.

  • Po piąte – wspierasz działania SEO, dzięki czemu Twoja marka umacnia swoją pozycję w sieci.

A te wszystkie korzyści przekładają się na lepszą rozpoznawalność Twojej firmy, a co za tym idzie na lepsze wyniki, więc warto modelować swoją treść i nadawać jej nowe życie. Podobnie jak warto korzystać z recyklingu w świecie rzeczywistym.

Posłuchaj również, jak prezentować ofertę w sklepie internetowym.